Το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων σε Ελληνικό – λιμάνια – μαρίνες

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση της επένδυσης, που αφορά την ανάπλαση του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Σε πρώτη φάση, η Lamda Development σχεδιάζει επενδύσεις συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ με ορίζοντα πενταετίας, ενώ όπως έχει ανακοινωθεί, η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει και την χρηματοδότηση προκειμένου να προχωρήσει η επένδυση.

Παράλληλα, αναμένεται να «τρέξει» η επένδυση για το Integrated Resort Casino (IRC) στο Ελληνικό από τον φορέα, που θα επιλεγεί ως ανάδοχος για την άδεια καζίνο, ύψους 1 δισ. ευρώ.

Στο θέμα του καζίνο του Ελληνικού, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ) προχώρησε στις 14 Ιανουαρίου 2020 στον αποκλεισμό της Hard Rock International από τη διεκδίκηση της άδειας, αφήνοντας ως μοναδικό υποψήφιο την κοινοπραξία Mohegan Gaming & Entertainment – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ωστόσο, στις 30 Ιανουαρίου 2020, η Hard Rock κατέθεσε προσφυγή, καθώς θεωρεί λανθασμένη την απόφαση της ΕΕΕΠ να απορρίψει την προσφορά της για το καζίνο του Ελληνικού.

Λιμάνια

Πάνω από 1,5 δισ. ευρώ υπολογίζονται οι επενδύσεις, που σχεδιάζεται να λάβουν χώρα στους 12 Οργανισμούς Λιμένος, τους οποίους διαθέτει το ελληνικό λιμενικό σύστημα. Ξεχωρίζει η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά -του οποίου το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών κατέχει ο κινεζικός όμιλος Cosco- με το εγκεκριμένο από το υπουργείο Ναυτιλίας επενδυτικό πρόγραμμα να ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, σε περίπτωση που εγκριθεί και η κατασκευή του νέου τέταρτου προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, τότε η συνολική επένδυση θα αγγίξει τα 800 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο Νοέμβριο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) επέκρινε τη χορήγηση δανείου ύψους 100 εκτ. ευρώ προς την Cosco για την χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος, που «τρέχει» για το λιμάνι του Πειραιά. Στην χρηματοδότηση των επενδύσεων στον ΟΛΠ αναμένεται να συμβάλουν και κινεζικές τράπεζες, όπως η Bank of China και η Industrial & Commercial Bank of China (ICBC).

Εκτός από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, οι υπόλοιπες επενδύσεις αφορούν τη νέα βάση κρουαζιέρας, επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή, τον Σταθμό Αυτοκινήτων, ξενοδοχεία, καθώς και συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού και των υποδομών.

Μαρίνες

Με στόχο την οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά σε παραχωρήσεις μαρινών. Όσον αφορά τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων, αυτή του Αλίμου, ο διαγωνισμός για την παραχώρησή της ολοκληρώθηκε με ανάδοχο την «Άκτωρ Παραχωρήσεις», που προσέφερε τίμημα 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ θα προχωρήσει και σε επενδύσεις συνολικού ύψους 86 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, υπεγράφη η σύμβαση με κοινοπραξί εταιρειών με επικεφαλής τον Όμιλο Τσάκου για τη μαρίνα Χίου, ενώ ακόμη προχωρούν οι σχεδιασμοί για τις μαρίνες Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Ζακύνθου, Μυκόνου, Αργοστολίου και Ιτέας.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα