Σ. Φάμελλος: Ασέβεια και πολιτικαντισμός η απόκρυψη της αλήθειας για την τραγωδία στα Τέμπη

«Είναι πολύ μεγάλο το σοκ και η θλίψη σε όλη την Ελλάδα μετά από την αδιανόητη τραγωδία στα Τέμπη και η κοινωνία απαιτεί σοβαρότητα από τον πολιτικό κόσμο για να βρούμε λύσεις και διεξόδους. Η αποφυγή και η διασπορά ευθυνών, αλλά και η αλλαγή στάσης από τον Πρωθυπουργό ανάλογα με την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κοινωνία, δεν συνάδουν με τη σοβαρότητα που απαιτείται», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στην αρχή της ομιλίας του στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την τραγωδία στα Τέμπη.

 

Αποδόμησε και αποκατέστησε πλήρως τα όσα ανέφερε ο κος Γεραπετρίτης σχετικά με το ποσοστό της σύμβασης 717 για την τηλεσήμανση που είχε παραδώσει η κυβέρνηση το 2019 και εξήγησε τι σημαίνει πληρωμή και παράδοση δημοσίου έργου:

«Οφείλω να σάς πληροφορήσω, ως πρώην Πρόεδρος της Αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας, ως εγγεγραμμένος στο μητρώο εμπειρίας κατασκευαστών (ΜΕΚ) με πολλές δεκαετίες εμπειρία σε ειδικά δημόσια έργα και ως μέλος Επιτροπών Διαγωνισμών πολλών μεγάλων δημοσίων έργων ότι, πρέπει να έχουν εκπληρωθεί πολλές προϋποθέσεις για να καταβληθεί η πληρωμή ενός δημόσιου έργου, η οποία και αποτελεί απόδειξη εκτέλεσης μέρους ή όλου του έργου. Ένα δημόσιο έργο απαιτεί, πέρα από την εκτέλεσή του, στη συνέχεια να γίνει επιμέτρηση του κατασκευασθέντος αντικειμένου, να γίνει πιστοποίηση του λογαριασμού και πρωτόκολλο παραλαβής εργασιών. Μετά, εκτός από την επιβλέπουσα υπηρεσία πρέπει και η διευθύνουσα υπηρεσία να αποδεχτεί το πρωτόκολλο παραλαβής εργασιών για να γίνει πληρωμή και αυτή δεν γίνεται ποτέ αν δεν έχει εκτελεστεί φυσικό αντικείμενο και δεν έχει παραδοθεί και επιμετρηθεί, και φυσικά όταν φτάνουμε σε βεβαιώσεις 60% και 70% αυτό δεν έχει καμία σχέση με τις προκαταβολές».

«Άρα κύριε Υπουργέ, δεν μπορείτε να παραβλέπετε την εκτέλεση και πληρωμή φυσικού αντικειμένου ενός έργου που φτάνει στο 60% και 70% ενός έργου με την πιστοποίηση από μηχανικούς και από δημοσίους υπαλλήλους εκτέλεσης του έργου, εκτός αν υπονοείτε ότι έχουν παραβεί το καθήκον τους. Και αν αυτό θεωρείτε τότε θα πρέπει να πάτε παρακαλώ στη δικαιοσύνη», είπε αναφερόμενος στον κ. Γεραπετρίτη.

Ο Σ. Φάμελλος στάθηκε στη συνέχεια στα τέσσερα (4) ερωτήματα που δεν απαντά η κυβέρνηση κουκουλώνοντας τις ευθύνες της:

-Γιατί η κυβέρνηση και προσωπικά ο κ. Καραμανλής, ακύρωσε «εργαλεία» ασφάλειας που ίσχυαν στο σιδηρόδρομο μέχρι το 2019; Συγκεκριμένα: ο δεύτερος σταθμάρχης σε κεντρικούς σταθμούς, η επιτροπή δευτεροβάθμιου ελέγχου στην Καρόλου στην Αθήνα, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα; Για ποιο λόγο έγιναν όλα αυτά από το 2019 και γιατί μειώθηκε και το προσωπικό κατά τουλάχιστον 600 άτομα, από τους 1300 εργαζόμενους στους 700;

-Για ποιο λόγο ο κ. Καραμανλής και ο κύριος Μητσοτάκης δεν άκουσαν τις τοποθετήσεις των βουλευτών, τις παρεμβάσεις των συνδικαλιστών, τα εξώδικα, τις απεργίες, την παραίτηση του προέδρου της επιτροπής ασφάλειας, η οποία έγινε το 2022, που επισήμαναν τα ελλείμματα και τον κίνδυνο ασφάλειας; Και για ποιο λόγο ο κ. Καραμανλής έφτασε να μάς κατηγορεί με θράσος στη Βουλή ότι πρέπει να ντρεπόμαστε γιατί θέτουμε θέματα ασφάλειας, τα οποία και θέταμε με συνέπεια από το 2020;

-Γιατί τα μέτρα που ανακοίνωσε ο κος Γεραπετρίτης μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η αραίωση των δρομολογίων, ο περιορισμός της ταχύτητας, η παρέμβαση στον ανάδοχο για επιτάχυνση του έργου της σύμβασης του 2014 δεν εφαρμόστηκαν όλα αυτά τα χρόνια από την κυβέρνηση Μητσοτάκη; Γιατί στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση η σύμβαση 717 για δύο χρόνια έμεινε «στον αέρα», από το 2019 μέχρι το 2021 και τώρα τρέχετε – και καλά κάνετε και τρέχετε;

-και τέλος πρέπει να εξηγήσετε στην ελληνική κοινωνία για ποιο λόγο η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφαίρεσε από τη σύμβαση με την Hellenic Train την υποχρέωση της Πολιτείας να ολοκληρώσει το σύστημα ασφάλειας. Συγκεκριμένα τηλεασφάλειας, τηλεελέγχου, τηλεσήμανσης που ήταν ολοκληρωμένο σε μεγάλο ποσοστό και δρομολογημένο από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ προκύπτει και θέμα ευθύνης του αρμόδιου Υπουργού. Για ποιο λόγο επίσης ο κ. Καραμανλής αφαίρεσε από τη σύμβαση τη δέσμευση της Hellenic Train να επενδύσει περί τα 600 εκατ. ευρώ για βελτίωση της ασφάλειας, των επικοινωνιών, της τοπικής ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής;

Ο Σ. Φάμελλος σχολίασε ακόμη πως οι δηλώσεις του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ότι ο Πρωθυπουργός τάχατες δεν γνώριζε για τα προβλήματα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο δείχνουν έναν Πρωθυπουργό σε άγνοια, έναν ανεπαρκή Πρωθυπουργό, καθώς και υπογράμμισε πως ο επί τέσσερα (4) σχεδόν έτη Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν εφάρμοζε μέτρα ασφάλειας τα οποία ο αντικαταστάτης του ανακοινώνει ότι θα εφαρμόσει σε μία εβδομάδα ή σε λίγους μήνες.

Κλείνοντας ο Σ. Φάμελλος δήλωσε: «Η κοινωνία είναι σε ένταση. Όλοι μας βρισκόμαστε σε σοκ. Δεν είναι μόνο οι πολίτες σε σοκ. Στους πολίτες όμως και στην κοινωνία οφείλουμε απαντήσεις τουλάχιστον στο πώς θα βρούμε λύσεις από εδώ και μπρος. Το να επιχειρεί η κυβέρνηση να κρύψει την αλήθεια όμως δεν είναι λύση αλλά, πολιτικαντισμός. Και δεν μάς αντιστοιχεί. Δεν σάς αντιστοιχεί. Δεν αντιστοιχεί στην ελληνική κοινωνία και στις ανάγκες της. Όπως δεν αντιστοιχεί στη χώρα μας και μια τέτοια κυβέρνηση».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα