

Για τα νέα τρένα της Hellenic Train και το για πότε θα έρθουν, μετά τη συμφωνία που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μίλησε ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Όπως είπε, μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του Star, η συμφωνία παραχώρησης της ΤΡΕΝΟΣΕ στην κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) ούτε τρένα προέβλεπε ούτε κάτι άλλο. «Δουλέψαμε μεθοδικά με τον κ. Σταϊκούρα για να έρθουν τα νέα τρένα» τόνισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης για την προεργασία που είχε γίνει.
Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα ανέφερε αρχικά ότι «θα τα έχουμε μόλις υπογραφεί η παραγγελία», αλλά παρέπεμψε στη συνέχεια στη δήλωση του πρωθυπουργού ότι θα τα έχουμε μέχρι το 2027. «Τα αποκαλούμενα “ασημένια βέλη” ήταν τρένα 35ετίας. Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε 1,7 βλάβες ανά ημέρα… Όταν έχεις μεταχειρισμένα τρένα εκείνης της εποχής, σίγουρα δεν έχεις τα τρένα που υπάρχουν τώρα» τόνισε.
Τι θα γίνει με το σύστημα ECTS
Για το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, ECTS, αυτό θα είναι εγκατεστημένο πλέον σε όλα τα καινούρια τρένα και δεν θα προστίθεται στον εξοπλισμό των παλαιότερων ενώ παράλληλα προχωράει και η εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης στο σύνολο του δικτύου.
«Και τα δύο θα προχωρήσουν. Θα αυξήσουμε τη χωρητικότητα του δικτύου» ανέφερε ο κύριος Κυρανάκης. «Θα φέρουμε στην Ελλάδα σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης» πρόσθεσε για το προσωπικό των σιδηροδρόμων.
Για το κόστος του εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων ανέφερε ότι οι Ιταλοί θα δαπανήσουν 360 εκατομμύρια ευρώ και η Ελλάδα 400 εκατομμύρια. Πρόκειται για ποσό που αφορά όπως διευκρίνισε τα έργα αποκατάστασης του δικτύου για τις καταστροφές της κακοκαιρίας Ντάνιελ, αλλά συμπλήρωσε ότι «προχωράμε και σε άλλα έργα όπως στα Σεπόλια».
Πώς θα εποπτεύεται το δίκτυο και η προστασία από κλοπές
Ο κύριος Κυρανάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι χρειάζεται προστασία του σιδηροδρομικού δικτύου και από τις κλοπές «γιατί νομίζουμε ότι με την τηλεδιοίκηση όλα είναι λυμένα, αλλά αν κοπεί ένα καλώδιο στο συγκεκριμένο τμήμα δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση».
Τα μέτρα όπως είπε είναι οι συστηματικές περιπολίες στις γραμμές, η επιτήρηση με drone, η άμεση κλήση στην Αστυνομία σε εντοπισμό υπόπτων στις γραμμές, η αξιοποίηση της αυστηροποίησης του ποινικού πλαισίου κ.ά.
«Ό,τι μπορεί να οδηγήσει σε κίνδυνο ζωής μπορεί να οδηγήσει ανθρώπους στη φυλακή. Θα κάνουμε και έργα περίφραξης, ειδικά σε περιοχές όπου έχουμε και περιστατικά λιθοβολισμού των τρένων» κατέληξε ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών στη συνέντευξή του στο Star.
Σχετικά Νέα
Ν. Ανδρουλάκης: Η πολιτική αλλαγή πρέπει να ταυτιστεί με μια χώρα ισχυρή γεωπολιτικά, δίκαιη κοινωνικά και ανθεκτική οικονομικά
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Κρήτη.
Αντιδράσεις των κομμάτων για τη συνάντηση Μητσοτάκη – Μελόνι
Σε σχολιασμό και κριτική της συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογό.
Διευκρινίσεις Π. Μαρινάκη για τις ψησταριές στα πανηγύρια-Τι είπε για αναβαλλόμενο φόρο των τραπεζών
Για το εάν η κυβέρνηση σχεδιάζει να απαγορεύσει στα πανηγύρια να ψήνουν σουβλάκια κλπ.
Επίκαιρη ερώτηση προς τον Κ. Μητσοτάκη για την Ομάδα Αλήθειας κατέθεσε ο Σ. Φάμελλος
Επιμένει στο “σκάνδαλο”, όπως το αποκαλεί, της Ομάδας Αλήθειας, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης.