

Αν και οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν «μειώσει στροφές» όσον αφορά στις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στα μεταχειρισμένα, παρ’ όλα αυτά έχουν σε εξέλιξη από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα.
Aυτήν την περίοδο ναυπηγούνται για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων 244 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατομμυρίων τόνων-gross tonnage. H Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου αυτού με την Ιαπωνία να είναι πρώτη με 579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.
Το 65% των ελληνικών παραγγελιών είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2019, το 25% τα 2020 και τα υπόλοιπα πλοία το 2021.
Ο ελληνόκτητος στόλος θα είναι από τους πιο σύγχρονος παγκοσμίως και θα συμμορφώνεται με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Άλλωστε οι μεγάλοι ναυλωτές, που είναι συνήθως πολυεθνικές εταιρείες, επιλέγουν τα νεότευκτα πλοία για λόγους ασφάλειας αλλά και οικολογικούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarskons οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν σε εξέλιξη μεγάλα ναυπηγικά προγράμματα και σχηματίζουν το Τοp 5 είναι:
-Ο Ιωάννης Αγγελικούσης με τρεις εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλο, έχει πρόγραμμα για 22 πλοία. Η Maran Dry, πρώην Anangel Maritime Service, κτίζει τέσσερα φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 840.000 τόνων dw. Η Maran Τankers ναυπηγεί πέντε δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,1 εκατομμυρίων τόνων. Η Maran Gas έχει συμβόλαια για 13 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG συνολικής χωρητικότητας 1,2 εκατομμυρίων τόνων. Ο Γιάννης Αγγελικούσης έχει το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα παγκοσμίως όσο αφορά ιδιώτη πλοιοκτήτη.
– Ο Γιώργος Λογοθέτης με την Lomar Shipping έχει σε παραγγελία 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, containerships, συνολικής χωρητικότητας 3,3 εκατομμυρίων τόνων.
– Η Άννα Αγγελικούση με τις εταιρείες Alpha Tankers και Pantheon ναυπηγεί συνολικά 13 πλοία εκ των οποίων 10 είναι δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,1 εκατομμυρίων τόνων και τρία LNG 258.000 τόνων
– Ο Γιώργος Οικονόμου με την Cardiff Marine έχει δώσει παραγγελίες για 11 πλοία LNG χωρητικότητας ενός εκατομμυρίου τόνων.
– Ο Πήτερ Λιβανός με την Gaslog έχει στις γιάρδες εννέα LNG πλοία συνολικής χωρητικότητας 852.016 τόνων.
Πηγή: newmoney.gr
Σχετικά Νέα
Στάση αναμονής για τον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς και του ελαιολάδου με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Στάση αναμονής τηρούν οι κλάδοι της επιτραπέζιας ελιάς και του τυποποιημένου ελαιόλαδου μετά και.
Μεικτά πρόσημα στις ασιατικές αγορές
Σε μεικτό έδαφος ολοκληρώνουν τις συναλλαγές της Δευτέρας τα ασιατικά χρηματιστήρια, καθώς η κεντρική.
Ο όμιλος Volkswagen μιλά για πιθανή μετεγκατάσταση μέρους της παραγωγής της Audi στις ΗΠΑ
Ο όμιλος Volkswagen θα μπορούσε να μετεγκαταστήσει μέρος της παραγωγής της μάρκας Audi στις.
Στο σφυρί 4άστερο ξενοδοχείο στο Γύθειο
Το πολυτελές ξενοδοχείο του Γυθείου “Las Hotel & Spa”, αναμένεται να βγει σύντομα στο.