Νέες ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες της Αττικής

«Η Αττική περνάει σε μία νέα ψηφιακή εποχή με τον πολίτη στην πρώτη γραμμή και στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή του». Με το μήνυμα αυτό ο Περιφερειάρχης Αττικής παρουσίασε την ψηφιοποίηση 45 νέων υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής που τίθενται στη διάθεση των πολιτών, με στόχο την αμεσότερη και καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

Η ενεργοποίηση των νέων υπηρεσιών έγινε σε ειδική εκδήλωση, κατά την οποία παρουσιάστηκε επιπλέον η νέα στρατηγική της Περιφέρειας, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της.

120+45 νέες ψηφιακές αιτήσεις

«Από σήμερα δίδεται η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων ψηφιακά για 165 Διοικητικές πράξεις αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Στις ήδη υπάρχουσες 120, προστίθενται επιπλέον 45 νέες ψηφιακές αιτήσεις αυξάνοντας σημαντικά τον αριθμό των διαθέσιμων ψηφιακών αιτήσεων», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Πατούλης. Στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, παραβρέθηκε και απεύθυνε χαιρετισμό ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης.

Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο κ. Πατούλης και ο κ. Πιερρακάκης υπέγραψαν Σύμφωνο Συνεργασίας με αντικείμενο τη θεσμοθέτηση και υλοποίηση μιας σειράς συστημικών δράσεων που θα έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση των διοικητικών διαδικασιών και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, την αναβάθμιση της πληροφόρησης και ενημέρωσής τους, αλλά και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων.

ΚΕΠ Περιφέρειας Αττικής και 5 αναγκαίες παρεμβάσεις

Επιπλέον προανήγγειλε την σύσταση ΚΕΠ στην Περιφέρεια Αττικής με στόχο τη διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Ωστόσο επισήμανε πως η εφαρμογή της ψηφιακής διακυβέρνησης στο σύνολο του Κράτους και της αυτοδιοίκησης που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάταξη της χώρας αλλά και στην πάταξη της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας, απαιτεί 5 συγκεκριμένες παρεμβάσεις που αφορούν:

1. Την προσαρμογή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.
2. Την προώθηση δικτύων νέας γενιάς υψηλών ταχυτήτων σε όλη τη χώρα.
3. Την επένδυση στην οικονομία των δεδομένων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα ανοικτά δεδομένα.
4. Τη δημιουργία ενός ευρύτατου προγράμματος ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για τους πολίτες κάθε ηλικίας, γιατί δεν αρκεί να προσφέρεις ψηφιακές υπηρεσίες, πρέπει να μπορεί και πολίτης να τις αξιοποιεί.
5. Καθώς και την υλοποίηση ενός προγράμματος πραγματικού ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος για την έναρξη επιχειρήσεων, τη δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου υγείας, τη δημιουργία ενός κεντρικού οργανογράμματος για την ψηφιακή διοίκηση, κλπ.

4 υποσυστήματα που στηρίζουν την ψηφιακή διακυβέρνηση της Αττικής

Ο κ. Πατούλης αναφέρθηκε στη λειτουργία της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διαδικτυακής Ενημέρωσης και Ψηφιακής Εξυπηρέτησης της Περιφέρειας η οποία έχει ως αντικείμενο τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους Πολίτες και τις Επιχειρήσεις, από το σύνολο των Υπηρεσιών της Περιφέρειας.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισε, σήμερα στην Περιφέρεια λειτουργεί ένα πολυκαναλικό σύστημα, που αποτελείται από 4 υποσυστήματα.

  1. Το πρώτο υποσύστημα αφορά στην τηλεφωνική Εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων που απαντά στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1539.
    Σε αυτόν τον αριθμό απευθύνονται πολίτες και επιχειρήσεις για να λάβουν πληροφόρηση σχετική με, όλες τις διοικητικές πράξεις και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν.
  2. Το δεύτερο υποσύστημα είναι ο «Οδηγός του Πολίτη» (https://www.pattikis.gr/) που αφορά στην παροχή πληροφόρησης για το σύνολο των διοικητικών πράξεων και παρεχομένων υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεις.
  3. Το τρίτο υποσύστημα αφορά στην ψηφιακή υποβολή αιτημάτων εξυπηρέτησης προς την Περιφέρεια Αττικής. Πολίτες και επιχειρήσεις έχουν πλέον την ευχέρεια μέσω του οδηγού του πολίτη να υποβάλλουν ψηφιακά καταγγελίες, ερωτήματα ή προτάσεις βελτίωσης για περισσότερες από 500 παρεχόμενες υπηρεσίες.
    Ταυτόχρονα παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων ψηφιακά για 120 Διοικητικές πράξεις αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Όπως ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης από σήμερα, σε αυτές τις 120, προστίθενται επιπλέον 45 νέες ψηφιακές αιτήσεις αυξάνοντας τις διαθέσιμες ψηφιακές αιτήσεις πλέον σε 165.
    Ειδικότερα, πολίτες και επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά την αίτησή τους και να παραλάβουν ψηφιακά το αποτέλεσμα, χωρίς μετακινήσεις στο ψηφιακό αποθετήριο εγγράφων και απαντήσεων που έχει δημιουργήσει η Περιφέρεια Αττικής.
  4. Το τέταρτο υποσύστημα είναι ένα σύστημα εσωτερικού, που οργανώνει την ψηφιακή συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών και των στελεχών της περιφέρειας.
    Αυτό το πολυκαναλικό σύστημα είναι η βάση που θα στηριχθούμε, σημείωσε.

Σχετικά Νέα