Γ. Βαρεμένος: Από τα ψέματα και τις προχειρότητες στις κωλοτούμπες

Αν τα ψέματα ήταν έργα, τότε η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέσα σ’ έναν χρόνο θα είχε παρουσιάσει ένα τεράστιο έργο, που θα αντιστοιχούσε σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 30%, αντί να βαδίζει σε μείωσή του κατά 10%.

Η δήλωση:

Αν τα ψέματα ήταν έργα, τότε η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέσα σ’ έναν χρόνο θα είχε παρουσιάσει ένα τεράστιο έργο, που θα αντιστοιχούσε σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 30%, αντί να βαδίζει σε μείωσή του κατά 10%.

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε σήμερα στην Πάτρα ως επίτευγμα την “εξασφάλιση” της χρηματοδότησης του δρόμου Πάτρα-Πύργος την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027. Αντί να τρέξει το έργο και να το τελειώσει το 2023. Ζήσε Μάη μου να φας σανό. Επιμένει στα ψέματα διαρκείας, επαναλαμβάνοντας το επιχείρημα ότι το έργο θα έχανε την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ότι αυτός το έσωσε. Από τέτοιους σωτήρες να σε φυλάει ο Θεός…

Στο ζήτημα της υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στην Πάτρα, ο κ. υπουργός έκανε μια τεράστια κωλοτούμπα, λες και επρόκειτο για bungeejumping από την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, ως προς το μήκος του υπογείου τμήματος, χωρίς να μπορέσει να καλύψει την ανοργανωσιά, τις ανακολουθίες και εν τέλει την ίδια την έλλειψη σοβαρότητας, την οποία χρεώνει στους αντιπάλους του. Εκεί που έλεγε ότι η υπογειοποίηση είναι φαραωνικό έργο και θα το βγάλει στην επιφάνεια, ανέκρουσε μερικώς πρύμνα και τώρα κάνει λόγο για μήκος υπογειοποίησης 5,16 χιλιομέτρων. Δηλαδή, θα κάνει το έργο ημι-φαραωνικό;Και πότε πρόλαβε να αλλάξει γνώμη και να βρει και τα αντίστοιχα ημι-φαραωνικά κονδύλια; Αν δυναμώσουν οι αντιδράσεις των πολιτών, ελπίζω να αποδεχθεί την αλήθεια για την εφικτότητα του έργου στο σύνολό του, δηλ. με την υπογειοποίηση ν’ αρχίζει απ’ το τμήμα Ρίο-Μποζαΐτικα. Μέχρι τότε, θα μείνει με τα εξής ψέματα:

· Ψέμα πρώτο: Ανέφερε ότι «μελέτες για την υπογειοποίηση όχι απλώς δεν υπάρχουν, αλλά ούτε καν είχαν παραγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και την τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Το μόνο που είχε ζητηθεί ήταν προμελέτες». Μα οριστικές μελέτες δεν μπορούσαν να έχουν υπάρξει, διότι η επιλογή ήταν να εκπονηθούν προμελέτες, κάτι που έγινε, με αρχή το τμήμα Ρίο-Μποζαΐτικα, και με βάση αυτές να προκηρυχθεί το έργο με το σύστημα «μελέτη-κατασκευή», κάτι που σημαίνει, για να μαθαίνει και κάτι όσο είναι στο υπουργείο αυτό, ότι οι οριστικές μελέτες θα ήταν υποχρέωση του αναδόχου κατασκευής. Τόσο απλά.

· Ψέμα δεύτερο: Είπε ότι «δεν υπήρχε ούτε Μελέτη Ανάλυσης Κόστους Οφέλους του έργου, η οποία σήμερα που μιλάμε βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.» Ξέρει πολύ καλά ότι η Ανάλυση Κόστους-Οφέλους είχε ολοκληρωθεί, με την σύμφωνη γνώμη και των Jaspers (δηλ. του φορέα τεχνικής βοήθειας για συγχρηματοδοτούμενα έργα) και εκκρεμούσε η τυπική έγκρισή της. Κάτι που σημαίνει ότι και η χρηματοδότηση ήταν ουσιαστικά διασφαλισμένη.

Για να επανέλθουμε στο Πάτρα-Πύργος, η αλήθεια, που πλέον δεν κρύβεται, είναι ότι ο Κ. Μητσοτάκης και Κ. Καραμανλής είχαν ήδη «τάξει» το έργο στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ, πριν τις εκλογές του Ιουλίου 2019.

Θυμίζουμε ότι οι 5 συμβάσεις που διέλυσε είχαν υπογραφεί τον Απρίλιο 2019 (και οι άλλες τρείς θα υπογράφονταν σύντομα) και είχαν προθεσμία 36 μήνες, δηλ. μέχρι Απρίλιο 2022. Άρα, θα ολοκληρώνονταν 18 μήνες πριν το τέλος του 2023, που είναι η καταληκτική ημερομηνία του τρέχοντος ΕΣΠΑ. Επομένως δεν υπήρχε ορατός κίνδυνος απώλειας των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Το γεγονός ότι, μόλις ανάλαβε, τον Ιούλιο, έσπευσε να δηλώσει δημόσια ότι θα διαλύσει τις συμβάσεις, με αποτέλεσμα μέχρι τον Μάρτιο του 2020 η πρόοδος των εργασιών να είναι ελάχιστη, αποτελεί τον ορισμό της αυτοεκπληρούμενης προφητείας, Θυμίζει τον πατροκτόνο που ζητά την επιείκεια του δικαστηρίου διότι είναι… ορφανό παιδί.

Εν τω μεταξύ, και μέχρι να πάρει τις απαντήσεις που περιμένει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, του ξαναζητάμε να δώσει στην δημοσιότητα το «Μνημόνιο συναντίληψης» που υπέγραψε με την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ, όπως έχουμε ζητήσει εδώ και μήνες και αρνείται να το κάνει. Γιατί άραγε; Είναι τόσο «ταμπού» όσο η «λίστα Πέτσα»;

Και ένα ερώτημα: αφού είχε αποφασίσει την διάλυση των συμβάσεων από τον Ιούλιο 2019, γιατί δεν δρομολόγησε άμεσα τις μελέτες και κατασκευές, ύψους 25 εκ. €, για την αναβάθμιση της ασφάλειας του υπάρχοντος δρόμου, που εξήγγειλε και πάλι σήμερα; Επί ένα χρόνο αδιαφορούσε ή κάτι άλλο συμβαίνει;

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα