Τέσσερα νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών

Τέσσερα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας το πρωί της Τετάρτης. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η ανάπτυξη εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα για καταγγελίες αισχροκέρδειας σε πραγματικό χρόνο.

«H ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια, γι’ αυτό και η μάχη θα είναι συνεχής», τόνισε ο υπουργός και υπογράμμισε πως «οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν επίμονες σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, με αποτέλεσμα η ελληνική οικογένεια να πιέζεται».

Όπως επισήμανε οι παρεμβάσεις έχουν ως στόχο την εντατικοποίηση των ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας, την τόνωση του ανταγωνισμού, την σταθεροποίηση αλλά και την μείωση των τιμών στο ράφι σε αναγκαία για τη διαβίωση.

Ο κ. Σκρέκας σημείωσε ότι ο στόχος του πρωθυπουργού είναι η επίτευξη ισχυρής ανάπτυξης, ενώ χαρακτήρισε το καλάθι των μαθητών πολύ σημαντικό.

Τα τέσσερα μέτρα
Το πρώτο μέτρο όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, είναι η μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση. «Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι προϊόντα με μείωση τιμής κατά τουλάχιστον 5% για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών. Οι μειώσεις αυτές θα πρέπει να είναι πάνω και πέρα από τις προωθητικές. Ως τιμή αναφοράς ορίζεται η τιμή στο ράφι μέχρι και χθες. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση το πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος», τόνισε ο κ. Σκρέκας.

Το δεύτερο μέτρο είναι ο αυστηρός έλεγχος των προμηθευτών όπως και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών για να εντοπίζονται αμέσως τα προιόντα με ανατιμήσεις για να διενεργούνται άμεσα έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ.

Το τρίτο μέτρο είναι η διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τι τιμές στα λαχανικά και στα φρούτα.

Τέταρτο μέτρο η αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών. Όπως είπε ο υπουργός, καθιστούμε τον καταναλωτή σύμμαχο, αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών στο 1520 όσο και με ειδική εφαρμογή για καταγγελίες μέω κινητών τηλεφώνων.

Ειδικά για την εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα διευκρινίστηκε από τον ΓΓ Καταναλωτή και Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο ότι θα δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται οπτικό και βίντεοληπτικό υλικό που θα επισημαίνονται χρονικά και θα γεωεντοπίζεται μέσω gps.

«Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία για να επιβάλονται προστιμα χωρίς να χρειάζεται να πάνε επί τόπου τα συνεργεία των ελεγκτικών μηχανισμών. Θα μπορούν έτσι τα ελεγκτικά συνεργεία να είναι καθολικά σε όλη τη χώρα», σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Σκρέκας τα μέτρα θα νομοθετηθούν με το πρώτο διαθέσιμο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή ενώ για την εφαρμογή πρόσθεσε ότι στόχος είναι να είναι διαθέσιμιη «το συντομότερο δυνατόν και πάντως πριν τα Χριστούγεννα» διευκρινίζοντας ότι δεν θα υπάρχει ανταμοιβή για τους καταγγέλλοντες πολίτες.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της ΔΙΜΕΑ ανακοίνωσε ότι μέχρι στιγμής το 2023 έχουν γίνει 14.949 έλεγχοι και έχουν εντοπιστεί 1278 παραβάσεις με τα πρόστιμα να ανέρχονται σε 5.165.000 ευρώ ενώ έχουν κατασχεθεί 8 τόνοι προϊόντων

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα