Ραγδαία πτώση στην τηλεοπτική διαφήμιση λόγω πολέμου

Νέα κρίση αντιμετωπίζουν από τις 24 Φεβρουαρίου οι τηλεοπτικοί σταθμοί, από τότε δηλαδή που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Με το πρώτο «μπαμ» καταγράφηκε πτώση της διαφημιστικής δαπάνης στα κανάλια. Από τη μία τα κανάλια προσάρμοσαν άρδην τα προγράμματά τους, από την άλλη διαφημιστές και διαφημιζόμενοι απέσυραν διαφημίσεις σχεδόν μαζικά.

Τα διαφημιστικά έσοδα σημείωσαν βουτιά σε μια χρονική στιγμή που επικρατούσε αισιοδοξία και το μέγεθος της διαφημιστικής πίτας στην τηλεόραση έδειχνε να έχει αυξητικές τάσεις.

Η ρωσική εισβολή «υποχρέωσε» τα κανάλια να αναβάλλουν τις ψυχαγωγικές εκπομπές της πρωινομεσημεριανής ζώνης, άλλα, όπως για παράδειγμα το Open, είχαν συνεχή ροή ειδήσεων, και εκεί που όλες οι ενδείξεις συνηγορούσαν στην αισιόδοξη πρόβλεψη ότι ο δεύτερος μήνας του 2022 θα ήταν «ο καλύτερος Φεβρουάριος» της τελευταίας δεκαετίας, η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση έκανε βουτιά και από το 18% των εκτιμήσεων- συνεκτιμώντας και την «φόρα» που είχε πάρει από τον Ιανουάριο- εντέλει, είχε μεν θετικό πρόσημο, αλλά η διαμόρφωση της δεν υπερέβη το 10%.

Το μήνυμα από τους διαφημιζόμενους στους διαφημιστές ήταν σαφές: Δεν θέλουμε προϊόντα/υπηρεσίες να προβάλλονται σε περιβάλλον πολέμου.

Το μήνυμα ελήφθη και ύστερα από το πρώτο σοκ τα κανάλια έκαναν διόρθωση, τα πρωινομεσημεριανάδικα αλλά και παραγωγές από τις άλλες τυπολογίες εκπομπών, από τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου κι έπειτα, άρχισαν να επιστρέφουν στις προγραμματισμένες θέσεις τους. Ως και το Open «μετατοπίστηκε» από την στάση που κρατούσε εως πρόσφατα και «έσπασε» την συνεχή ροή ειδησεογραφίας του. Στο μεταξύ είχαν εμφανιστεί και οι πρώτες ενδείξεις για κόπωση του τηλεοπτικού κοινού από την υπερπληροφόρηση της οποίας ήταν αποδέκτης όχι μόνον από τα παραδοσιακά μέσα αλλά και από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση είχε όμως και άλλες απώλειες εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Διαφημιζόμενοι ανέστειλαν τα σχέδια που είχαν για διαφήμιση καθώς σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων τους βρίσκεται σε Ουκρανία και Ρωσία. Συνεκτιμώντας και τις ανατιμήσεις σε καύσιμα και προϊόντα, οι σχεδιασμοί για το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι γίνονται με κρατημένη την ανάσα.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα