Πόσο πιο ακριβό είναι σήμερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν  στη ζωή μας ώστε να προσφέρουν μια αυτοκίνηση χωρίς ρύπους, όμως αυτή τη στιγμή η τιμή τους είναι σημαντικά πιο ακριβή από ό,τι σε ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Οι λόγοι για αυτές τις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων έχουν από τη μια να κάνουν με τις προηγμένες τεχνολογίες που εφαρμόζουν, αλλά και από την άλλη με τη μη μαζικοποίηση ακόμη της παραγωγής τους μιας και τα νούμερα πωλήσεών τους είναι χαμηλά.

Άλλωστε, αυτή τη στιγμή παγκοσμίως διατίθενται σχεδόν 140 διαφορετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα -με τα περισσότερα από αυτά να αφορούν στην αγορά της Κίνας-, όταν τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που πωλούνται σε όλο τον κόσμο είναι 1.900 διαφορετικά.

Ωστόσο, αυτό αναμένεται να αλλάξει. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας νέα μοντέλα του είδους, ενώ παράλληλα τα μοντέλα αυτά αφορούν πλέον και στις πιο εμπορικές κατηγορίες του σήμερα (π.χ. μικρά, SUV, μικρομεσαία). Αυτό σημαίνει αντίστοιχα ότι όλο και περισσότεροι αγοραστές θα στρέφονται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Και όσο περισσότεροι αγοράζουν ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όσο περισσότερα νέα μοντέλα του είδους παρουσιάζονται, τόσο θα μειώνονται και οι τιμές τους. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι στόχος των κατασκευαστών δεν είναι να πωλούνται ακριβά τα ηλεκτρικά τους, αλλά να πωλούνται όσα περισσότερα γίνεται. Και αυτό θα επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό με την πτώση των τιμών τους.

Σήμερα είναι ξεκάθαρο ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου είναι σχεδόν ασύμφορη σε ό,τι αφορά στην τιμή του και μόνο σε χώρες που προσφέρουν αυτή τη στιγμή κάποια επιδότηση για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου του είδους – καθώς και κάποια άλλα προνόμια, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σημειώνουν κάποια αξιοσημείωτα νούμερα.

Σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα είναι ο ουραγός της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, αφού το 2018 πωλήθηκαν μόνο 69 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, κατατάσσοντάς μας στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.

Σίγουρα το ανεπαρκές εγχώριο δίκτυο φόρτισης παίζει το ρόλο του σε αυτό, ωστόσο είναι δεδομένο ότι εάν το κράτος δεν δώσει κάποιου είδους επιδότηση για την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου που θα μειώσει την τιμή του, η θέση αυτή δείχνει ότι θα είναι καπαρωμένη για αρκετό καιρό ακόμα από την Ελλάδα.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα