Ο Χ. Σπίρτζης κατέθεσε στην Εξεταστική: Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών

Συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για "τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό", Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024. (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI) (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Ο Χρήστος Σπίρτζης, υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή για το δυστύχημα των Τεμπών, ότι δεν υιοθετεί το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους

Ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Η απαγόρευση κρατικών ενισχύσεων από την Ε.Ε. επηρέασε την εύρυθμη λειτουργία και του ΟΣΕ», ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε πως «δεν υιοθετώ το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους». Πρόσθεσε, δε, πως κατά τη διάρκεια της θητείας του ανησυχούσε «για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου».

«Μετά το 2019 κατέρρευσε ο ΟΣΕ όσον αφορά στο προσωπικό. Σταμάτησαν πρόσθετες ασφαλιστικές δικλείδες, π.χ. το σύστημα στη Ζάχαρη Λάρισας και το κέντρο στην Καρόλου» ανέφερε, επιρρίπτοντας με αυτόν τον τρόπο ευθύνες στη διοίκηση που άσκησε ο Κ. Καραμανλής.

Ο Χρ. Σπίρτζης τόνισε ότι κατά τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «δεν είχε καταρρεύσει ο ΟΣΕ σε σχέση με το προσωπικό του. Κατέρρευσε από το 2019. Θεωρώ ότι το προσωπικό που υπήρχε επί των ημερών μας, ήταν ήδη χαμηλά. Όταν όμως αυτό απομειώνεται ακόμα περισσότερο τότε προφανώς κατέρρευσε. Δεύτερον, οι ασφαλιστικές δικλείδες σταμάτησαν να υπάρχουν, όπως ήταν το υπερτοπικό σύστημα που υπήρχε στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) και το (κέντρο ελέγχου) στην οδό Καρόλου».

Επίσης, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε την ανάγκη «σε κρίσιμες ειδικότητες να τοποθετούνται άνθρωποι που έχουνε εμπειρία και να είναι μόνιμο προσωπικό».

«Εμείς», σημείωσε, «θεσμοθετήσαμε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί υποχρεωτικά, μέχρι να ολοκληρωθεί το ETCS, θεσμοθετήσαμε 5,5 ώρες και υποχρεωτική ανάπαυση των μηχανοδηγών. Στη συνέχεια, έγινε και η αναθεώρηση του κανονισμού κίνησης. Οι Γενικοί Κανονισμοί Κίνησης δεν είναι εκθέσεις ιδεών, δεν γίνονται για να γίνονται αλλά για να τηρούνται», τόνισε ο Χρ. Σπίρτζης.

Ερωτηθείς για την πορεία της σύμβασης 717 είπε ότι εποπτεύουσα Αρχή ήταν η ΕΡΓΟΣΕ και αρνήθηκε ότι οι παρατάσεις που δόθηκαν ήταν απαραιτήτως σε βάρος του Δημοσίου. «Εάν παρέμβαινα στο έργο, θα ήταν παράβαση καθήκοντος» είπε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Μεταφορών.

Σε ερώτηση για το ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης, όταν παρέδωσε το υπουργείο του ο κ. Σπίρτζης είπε ότι αυτό ανερχόταν στο 72%.

Για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτή ανήκε στο ΤΑΙΠΕΔ και ότι έγγραφό του προς το Ταμείο, με το οποίο ζήτησε να τον ενημερώσουν για το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν απαντήθηκε ποτέ». Θα ήταν πολύ χρήσιμο να καλέσετε το ΤΑΙΠΕΔ» στην επιτροπή σας είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα