Μειώθηκε κατά 6,2% η διακίνηση κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά

Με πτώση της τάξεως του 6,2% ολοκληρώθηκε το φετινό πρώτο εξάμηνο σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, τις οποίες διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας ο κινεζικός κολοσσός, από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 2,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ή 6,2% λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ωστόσο, τον Ιούνιο οι απώλειες ήταν σημαντικά υψηλότερες, καθώς διακινήθηκαν 19,5% λιγότερα εμπορευματοκιβώτια, με τον συνολικό αριθμό να μην ξεπερνάει τις 374.000. Τον Μάιο είχαν διακινηθεί συνολικά 426,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, επίδοση που ήταν κατά 5,8% υποδεέστερη του αντίστοιχου μήνα του 2019. Μάλιστα, κατά το πρώτο πεντάμηνο, οι απώλειες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ είχαν συγκρατηθεί σε μόλις 3,3%.

Οικονομική κρίση

Ανεξάρτητα πάντως από τη φετινή κάμψη, το γεγονός ότι εν μέσω της χειρότερης οικονομικής κρίσης των τελευταίων δεκαετιών το λιμάνι του Πειραιά κατορθώνει να εμφανίσει αρκετά συγκρατημένη πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, συνιστά σημαντική επιτυχία.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο, ουσιαστικά υπήρξε σημαντική ανατροπή στην εφοδιαστική αλυσίδα της Κίνας, καθώς έκλεισε ένα σημαντικό μέρος της βιομηχανικής παραγωγής, περιορίζοντας αντίστοιχα τα φορτία από την Ασία προς την Ευρώπη. Στη συνέχεια, κατά το δεύτερο τρίμηνο, ουσιαστικά διακόπηκε κάθε οικονομική δραστηριότητα στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, ένεκα των μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.

Επομένως, ακόμα και μια διψήφια πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα ήταν κάτι αναμενόμενο, πλην όμως η πτώση έχει συγκρατηθεί αρκετά, δείγμα ότι η ζήτηση εξακολουθεί να υφίσταται στην αγορά, απλώς θα πρέπει να ικανοποιηθεί από εναλλακτικά κανάλια διάθεσης και κυρίως μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία του ΟΛΠ κατά το δεύτερο μισό του 2020, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα υπάρξει και δεύτερο κύμα κρουσμάτων, το οποίο θα εκτροχίαζε πλήρως τη σχετική προσπάθεια για την ανάκαμψη της οικονομίας στην Ευρώπη.

Επενδύσεις

Στο μεσοδιάστημα και μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως η ροή των φορτίων, η διοίκηση του ΟΛΠ συνεχίζει να εφαρμόζει το επενδυτικό της πρόγραμμα, ώστε να επιταχυνθεί η ανάπτυξη και η κερδοφορία και στους υπόλοιπους τομείς του λιμανιού, προκειμένου να αντισταθμιστούν τυχόν απώλειες εσόδων το 2020, από το οικονομικό αντάλλαγμα που θα εισπραχθεί από τη ΣΕΠ.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΠ έχει σε εξέλιξη ένα ευρύ πρόγραμμα, που προβλέπει την αναβάθμιση τόσο του σκέλους της κρουαζιέρας, όπου προχωράει η κατασκευή νέας προβλήτας επιβατών για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων, όσο και του τομέα της διακίνησης οχημάτων, όπου μάλιστα πρόσφατα δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την πρόσληψη προσωπικού (μέσω εργολαβικού συμβολαίου).

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα