Γ. Μπουρνούς: Η ΝΔ καταστρέφει τη δημόσια παιδεία για χάρη των ιδιωτικών κολλεγίων

Ομιλία του Βουλευτή Ν.Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννη Μπουρνού, στη Βουλή, για το νομοσχέδιο-έκτρωμα του Υπουργείου Παιδείας για το δημόσιο σχολείο:

– Φέρνετε άλλο ένα νομοσχέδιο για να εδραιώσετε τη δεξιά αντιμεταρρύθμιση στην εκπαίδευση, πράγμα που αποτελεί διακαή σας πόθο εδώ & δεκαετίες. Αντίπαλός σας είναι όλες οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν από σειρά προοδευτικών κυβερνήσεων. Ίσως ακόμα & από τότε που καθιερώθηκε η δωρεάν φοίτηση στα πανεπιστήμια.

– Έχετε στοχοποιήσει τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση σαν πυλώνα κοινωνικής κινητικότητας, κοινωνικού & οικονομικού εκσυγχρονισμού, αλλά & πολιτικής αμφισβήτησης. Λιγότεροι φοιτητές, σημαίνει κλείσιμο σχολών & τμημάτων & περισσότεροι πελάτες για τους φίλους σας των κολλεγίων, γιατί τίποτε δεν κάνετε χωρίς συναλλαγή με συμφέροντα – νομοθετείτε με κυνισμό & θράσος.

– Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου προκαλείται μείωση εισακτέων στο 86% των Τμημάτων, σε περιφερειακό επίπεδο είναι η 2η μεγαλύτερη μείωση στη χώρα.Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου είναι βασικός μοχλός περιφερειακής ανάπτυξης, γεγονός που εσάς σας αφήνει αδιάφορους.

– O κ.Μητσοτάκης θεωρεί ανεπαρκείς για φοίτηση υποψηφίους που μέχρι πέρσι έμπαιναν στις σχολές,αλλά φέτος δεν μπορούν. Με προκλητική άγνοια του τι είναι οι εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά & πώς δουλεύουν τα πανεπιστήμια, νομίζετε ότι είναι δική σας δουλειά να αξιολογείτε την καταλληλότητα φοίτησης. Και το υποστηρίζετε με καφενειακά επιχειρήματα και υπερσυντηρητικές ιδεοληψίες. Λες και τα πανεπιστήμια δεν έχουν δικές τους διαδικασίες αξιολόγησης για το ποιος αξίζει να αποφοιτήσει, πολύ αντικειμενικότερες και σοβαρότερες διαδικασίες, από εξετάσεις λίγων ωρών στην ηλικία των 17-18 ετών.

– Τι σας ενοχλεί αν μπαίνουν πολλοί φοιτητές στα πανεπιστήμια; Μήπως καταναλώνουν παροχές ή επιδόματα, όπως σε άλλες αναπτυγμένες χώρες; Και ποιοι είστε εσείς που θα αποφασίσετε προκαταβολικά ποιος πρέπει να δοκιμάσει να σπουδάσει & ποιος όχι; Ιδίως όταν υπάρχουν εκατοντάδες τμήματα με τελείως διαφορετικές απαιτήσεις, που χωράνε χιλιάδες φοιτητές & θα μείνουν με κενές θέσεις. Και μάλιστα τμήματα με χαμηλή βαθμολογία που όμως παρέχουν εφαρμοσμένη, τεχνολογική εκπαίδευση για την οποία υποτίθεται κόπτεστε.

– Πραγματοποιείτε τη μεγαλύτερη μείωση εισακτέων στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, επειδή γαλουχηθήκατε με άσχετες, παρωχημένες, μίζερες ιδεοληψίες που κυκλοφορούσαν στα δεξιά έντυπα για δεκαετίες από ανθρώπους που σκανδαλίζονταν με τη μαζικοποίηση της εκπαίδευσης. Και τελικά βάλατε ένα αυθαίρετο κόφτη ακόμα & για άριστους.

– Κουνάτε το δάχτυλο στους νέους, όπως καθιερώσατε την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, όπως τους ρίχνατε το φταίξιμο για την πανδημία, όπως τους κόψατε τα εισοδήματα με το εργασιακό. Μόνο για τα δικά σας παιδιά & τα golden boys θα υπάρχει προκοπή, οι υπόλοιποι θα πάνε σε μια υποβαθμισμένη ιδιωτική εκπαίδευση, σε δουλειά χαμηλών προσόντων και στη μετανάστευση.

– Παραδέχεστε ανοιχτά ότι θέλετε λιγότερους φοιτητές. Ποια χώρα το κάνει αυτό, όταν ο στόχος της ΕΕ είναι τουλάχιστον το 45% του πληθυσμού να είναι πτυχιούχοι;

– Είναι αστείο να μιλάμε για την 4η βιομηχανική επανάσταση & εσείς να νομίζετε ότι θα πετύχουμε την ψηφιακή μετάβαση μειώνοντας τους πτυχιούχους πανεπιστημίων.

– Θέλετε να εγκαταστήσετε ένα πλαίσιο διοίκησης της εκπαίδευσης που μας πάει δεκαετίες πίσω, σίγουρα πριν τη δεκαετία του ’80 και τις προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που καθιέρωσαν δημοκρατικές διαδικασίες για τη διοίκηση του σχολείου.

– Αποψιλώνετε από αρμοδιότητες τον σύλλογο διδασκόντων, αποστεώνετε τα Σχολικά Συμβούλια, ενώ μιλάτε για αυτονομία σχολικών μονάδων. Φτιάχνετε μια δημόσια υπηρεσία με αυταρχικό έλεγχο από ένα μονοπρόσωπο όργανο, τον διευθυντή, με υπερεξουσίες για ανεμπόδιστες πελατειακές συναλλαγές & τα στελέχη εκπαίδευσης που θα είναι κομματικοί. Γι’ αυτό ακριβώς καταργείτε τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μας γυρίζετε στις εποχές των επιθεωρητών.

– Πολλαπλασιάζετε στελέχη & συμβούλους, αλλά χωρίς αξιοκρατία & αντικειμενικότητα. Καθιερώνετε Συμβούλια επιλογής, χωρίς αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων, απλώς με επιλογές του υπουργού.

– Χωρίς καμία πρόνοια για δομές επιμόρφωσης, η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού σαν αποτέλεσμα μιας τιμωρητικής αξιολόγησης, γίνεται στιγματισμός, θα θυμίζει μάλλον αναμόρφωση. Η αξιολόγηση χρειάζεται κουλτούρα συλλογικής αυτοβελτίωσης και ελέγχου. Όχι επιβολή από τους ανθρώπους που διόρισε ο υπουργός.

– Χωρίς επενδύσεις στην εκπαίδευση, χωρίς διεύρυνση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα συνεχίσετε μια πολιτική ταξική και ελιτίστικη με το δόγμα της «ποιότητας για λίγους» και τους πολλούς σε υποβαθμισμένα σχολεία και υποβαθμισμένα επαγγέλματα. Στο άτυπο μνημόνιο που εφαρμόζετε συστηματικά & με ζήλο, στο έργο της τρόικας που αναλάβατε να συνεχίσετε από μόνοι σας, ξέρουμε ότι θα αναβιώσουν όλοι οι αναχρονισμοί που νομίζαμε ότι είχαμε αφήσει πίσω μας & θα παλέψετε να φτιάξετε μια κοινωνία που ο καθένας θα ξέρει τη θέση του -αρκεί να είναι κάτω από σας.

Δυστυχώς για σας, όχι για πολύ ακόμα.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα