Φορολογική δήλωση: Όλες οι απαντήσεις για τα έντυπα Ε1 και Ε2

Με τη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αν και με βραδείς ρυθμούς, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανάρτησε έναν αναλυτικό οδηγό ερωτήσεων – απαντήσεων για τη συμπλήρωση των βασικών εντύπων Ε1 και Ε2.

Μέσα από τον Οδηγό, επιχειρείται να δοθούν απαντήσεις σε πιθανές απορίες των φορολογουμένων, τόσο σε διαδικαστικά θέματα όσο και θέματα ουσίας, που μπορεί να μεταβάλουν το τελικό αποτέλεσμα της εκκαθάρισης.

1. Κατά την επιβεβαίωση των σταθερών στοιχείων της δήλωσης εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης το μήνυμα: «Αποκλεισμός αναδυόμενου παραθύρου. Το αναδυόμενο παράθυρο έχει αποκλειστεί. Για να δείτε αυτό το αναδυόμενο παράθυρο ή περαιτέρω επιλογές, κάντε κλικ εδώ» (Pop-up blocked. To see this pop-up or additional options click here). Τι πρέπει να κάνω;

Κάντε κλικ και επιλέξτε:

Να επιτρέπονται τα αναδυόμενα παράθυρα από αυτήν την τοποθεσία πάντοτε… (Always Allow Pop-ups from This Site…). Εμφανίζεται παράθυρο που ρωτάει: Θέλετε να επιτρέπονται τα αναδυόμενα παράθυρα από την τοποθεσία ‘www…’; (Would you like to allow pop-ups from ‘www …’?) Επιλέξτε ΝΑΙ (YES). Επιλέξτε Επανάληψη (Retry).

2. Συμπληρώνοντας τη δήλωση Ε1 μου εμφανίζονται ερωτηματικά (???) σε διάφορα πεδία. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το πιθανότερο είναι ότι χρησιμοποιείτε λογιστικό πρόγραμμα το οποίο δεν είναι συμβατό με τις προδιαγραφές των προγραμμάτων της ΑΑΔΕ.

3. Πώς μπορώ να υποβάλω τη φορολογική μου δήλωση;

Οι δηλώσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά. Εξαιρούνται οι δηλώσεις των αποβιωσάντων και των ανηλίκων τέκνων με υποχρέωση υποβολής Ε3, οι οποίες υποβάλλονται σε έντυπη μορφή στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Όσοι φορολογούμενοι δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης πρέπει να εγγραφούν ηλεκτρονικά στις υπηρεσίες πιστοποίησης του myAADE. Εναλλακτικά, η δήλωση φορολογούμενου που δεν διαθέτει κωδικούς πρόσβασης, μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά από εξουσιοδοτημένο λογιστή. Στην περίπτωση αυτή, η εξουσιοδότηση προς τον φοροτεχνικό – λογιστή – λογιστικό γραφείο αφορά στη διαχείριση των εντύπων Ε1, Ε2 και Ε3 και πραγματοποιείται διαδικτυακά στην εφαρμογή διαχείρισης εξουσιοδοτήσεων του λογαριασμού του φορολογούμενου, μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE.

4. Πώς μπορώ να υποβάλω τη φορολογική δήλωση πελάτη μου, που δεν είναι χρήστης της υπηρεσίας myAADE, όταν μου εμφανίζει μήνυμα «ο φορολογούμενος έχει δεσμευτεί από άλλον λογιστή»;

Η δήλωση οριστικοποιείται από τον ίδιο λογιστή-φοροτεχνικό που την έχει αρχικά διαχειριστεί.

5. Πώς γίνεται επιβεβαίωση όταν ο γάμος δεν έχει δηλωθεί και στον πίνακα επιβεβαίωσης δεν εμφανίζεται η Σύζυγος/ΜΣΣ;

Κατά την είσοδό σας στον πίνακα της επιβεβαίωσης, εάν δεν εμφανίζονται τα στοιχεία της Συζύγου/ΜΣΣ, πρέπει να ενημερώσετε το Μητρώο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. για την έγγαμη σχέση. Στη συνέχεια, θα πληκτρολογήσετε τον Α.Φ.Μ. της Συζύγου/ΜΣΣ και τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται και θα προχωρήσετε στην επιβεβαίωση.

 

ΠΗΓΗ:Εuro2day.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα