Επιστολή μαθήτριας προς την Κεραμέως – Τι αναφέρει

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως απέστειλε μαθήτρια της 2ας λυκείου από σχολείο του δήμου Παιανίας.

Πιο συγκεκριμένα, η μαθήτρια αναφέρεται νομοσχέδιο που κατέθεσε σήμερα η Νίκη Κεραμέως στο Φ.Ε.Κ , το οποίο αφορά την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στους μαθητές κατά της κατάληψης.

Αναλυτικά η επιστολή:

Η κυβέρνηση εκδικείται τους μαθητές

Με αφορμή το νέο νομοσχέδιο που κατέθεσε σήμερα η Νίκη Κεραμέως στο Φ.Ε.Κ , το οποίο αφορά την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στους μαθητές κατά της κατάληψης , θέλησα ως μαθήτρια της δευτέρας λυκείου που φοιτά στο Δημοσθενειο Λύκειο Παιανίας , να εκφράσω την γνώμη μου πάνω σε αυτό το θέμα , το οποίο πανελλαδικώς εγείρει προβληματισμούς σε μικρούς και μεγάλους. Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται αύξηση των καταλήψεων σε όλη την Ελλάδα , ζητώντας να εκπληρωθούν κάποια αιτήματα υψίστης σημασίας τον καιρό αυτό καθώς αφορά την δημόσια υγιεινή και την ασφαλή εκπαίδευση. Για αυτό το λόγο θα αναλυθούν κάποιοι παράμετροι οι οποίοι θα ήταν σημαντικό να ληφθούν σοβαρά υπόψιν.

Αρχικά , επιβάλλεται να αναφερθούν τα αιτήματα των μαθητών σε όλη την Ελλάδα , για να καταλάβουμε επιτέλους , όλοι την σοβαρότητα της κατάστασης αλλά και τους λόγους για τους οποίους εμείς οι νέοι αντιδράμε.
Σε πρώτη φάση ζητάμε άμεσα :

• Τμήματα με μέγιστο αριθμό 15 μαθήτριες/ες ανά τάξη και όπου αυτό δεν είναι εφικτό, το σπάσιμο των τμημάτων σε κοντινό προς σε αυτόν αριθμό.
• Μάσκες και αντισηπτικά καθόλα την διάρκεια της σχολικής χρονιάς σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (δεν φτάνει μία υφασμάτινη μάσκα σε παιδάκια και εφήβους).
• Αυξημένα δωρεάν τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές καθόλα την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
• Τον διπλασιασμό του αριθμού προσλήψεων προσωπικού καθαριότητας για σχολαστική καθαριότητα σε αίθουσες και WC.
• Την δημιουργία κινητών ιατρικών μονάδων που θα έχουν την ευθύνη του υγειονομικού ελέγχου των σχολείων ανά Δημοτική Κοινότητα.
• Να προβλεφθούν οι ανάγκες από τώρα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω δημόσιων δικτύων – χωρίς αποκλεισμούς – όπου και εάν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιβάλλουν.
Αυτά είναι τα αιτήματα σε σύνοψη των σχολείων πανελλαδικώς , τα οποία θέλουμε και ευελπιστούμε να εκπληρωθούν αν όχι όλα έστω κάποια είτε από τους δήμους και συγκεκριμένα του δήμου Παιανίας είτε σε επίπεδο του υπουργείου παιδείας και θρησκευμάτων.

Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τις κινήσεις του υπουργείου και συγκεκριμένα της Νίκης Κεραμέως αλλά και των δήμων , είναι φανερή η παθητικότητα τους , η έλλειψη ενδιαφέροντος για το μέλλον των παιδιών και αλλά και η κουκούλωση των παραπάνω προβλημάτων που αναφέρθηκαν. Εμείς οι μαθητές , μεγαλώσαμε από εσάς την κυβέρνηση και τους γονείς μας , λέγοντας μας πως η νεολαία είναι το μέλλον και πρέπει να διεκδικούμε τα δικαιώματα μας δίχως να κρατάμε ουδέτερη στάση σε μια κοινωνία χωρίς βλέψεις και δυνατότητες για ένα καλύτερο αύριο. Όταν εμείς οι ίδιοι όμως εναντιωθήκαμε και επαναστατήσαμε με τον τρόπο μας για αυτήν την τραγική και απελπιστική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας σήμερα , γονείς , καθηγητές , δήμος και κυβέρνηση προσπαθείτε με κάθε τρόπο όπως είναι οι απειλές και οι εκβιασμοί να μας αποσιωπήσετε και να μας κλείσετε τα στόματα , την στιγμή που αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία με ενεργούς πολίτες με κριτική ικανότητα , προσπαθώντας και ελπίζοντας πάντα για ένα καλύτερο μέλλον. Συλλογίζομαι ακόμα και προσπαθώ με ιδιαίτερη αφοσίωση να κατανοήσω αν τελικά η κοινωνία αναζητά ενεργούς πολίτες ή “πρόβατα”. Στην προσπάθεια μου αυτή λοιπόν το μόνο που κατάφερα είναι να εναντιωθώ ακόμα περισσότερο στην κυβέρνηση και τον τρόπο με τον οποίο η ίδια μας αντιμετωπίζει.

Πιο συγκεκριμένα λοιπόν , η Κεραμεως υποστηρίζει ακράδαντα πως ” κανείς. πόσο μάλλον η μειοψηφία. δεν έχει δικαίωμα να στερήσει από τα παιδιά την εκπαίδευση ” . Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στους μαθητής οι οποίοι εντάσσονται κατά της κατάληψης. Στην απόφαση αναφέρεται ρητά ότι μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και θα λαμβάνουν υποχρεωτικές απουσίες.

Τα νέα αυτά μέτρα της υπουργού Παιδείας επικαιροποιήθηκαν με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα, Πέμπτη 1/10, στο ΦΕΚ (4264/Β’/30.09.2020), σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε περίπτωση παρεμπόδισης του εκπαιδευτικού έργου.

Η ίδια αναφερόμενη στο νεο νομοσχέδιο δεν έχει συνειδητοποιήσει πως έχει ήδη στερήσει την αξία της μάθησης στα παιδιά υπερ. των καταλήψεων πράγμα που μπορεί να χαρακτηριστεί απάνθρωπο. Σε αυτά τα παιδιά που υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα μας και παλεύουμε για την δημόσια υγεία και την ασφαλή εκπαίδευση , πράγμα που θα έπρεπε να είχε ικανοποιηθεί από τον δήμο. Οι δήμοι όμως προτιμούν να κρατήσουν ουδέτερη στάση σε μια τόσο ακραία κατάσταση και να λειτουργούν παθητικά δίχως ένδειξης ενδιαφέροντος για το μέλλον των παιδιών της κοινωνίας μας.

Ωστόσο , αντί να βρεθεί μια λύση από μέρους πρωτίστως του δήμου και δευτερευόντως της υπουργού παιδείας της χώρας μας , δίνεται βάση μόνο στο πώς θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες των καταλήψεων και μέσω απειλών και απαιτούν να ανοίξει το σχολείο συνεχίζοντας κανονικά τα μαθήματα δια ζώσης χωρίς να έχουν καλυφθεί τα αιτήματα των μαθητών.

Όπως η κυβέρνηση έτσι και γονείς και καθηγητές , αρνούνται να κατανοήσουν πως η κατάληψη δεν γίνεται να να χαθεί μάθημα αλλά ούτε για να έρθουμε σε σύγκρουση, ούτε με την παιδεία καθώς και ούτε με τους καθηγητές. Στόχος μας είναι να γίνει κατανοητή η σοβαρότητα και η τραγικότητα της κατάστασης και να ληφθεί σοβαρά υπόψιν και να σεβαστούν τα δικαιώματα μας στην δημόσια υγεία και την ασφαλή εκπαίδευση.

Γνωρίζουμε δυστυχώς πως δεν είναι εφικτή η ικανοποίηση και η εκπλήρωση όλων των αιτημάτων , σε μια κοινωνία η οποία φαίνεται τελικά να καταπατά θα λέγαμε τα ανθρώπινα δικαιώματα ακόμα και όσον αφορά την μάθηση με τις κατάλληλες όμως υποδομές πράγμα που το κράτος σήμερα δεν μας παρέχει. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα πάψουμε να καταπολεμάμε “τον εχθρό” και να σταματήσουμε να προσπαθήσουμε έχοντας πάντα το κεφάλι ψηλά. Μετά από όλη αυτήν την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί εδώ και κάτι μέρες , το μόνο πράγμα που φάνηκε να ενδιέφερε την υπουργό παιδείας και τους εκπροσώπους της , έτσι ώστε να έρθει στα φώτα της δημοσιότητας , ήταν πως είναι αναγκαίο να καλυφθούν οι χαμένες ώρες των καταλήψεων μέσω τηλεμαθημάτων. Τέθηκε στο τραπέζι όμως σύγκριση και αποκλεισμός ανάμεσα στους μαθητές υπέρ και κατά της κατάληψης , κάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί όχι μόνο ακραίο αλλά και απάνθρωπο.

Οι εικόνες σήμερα μας θυμίζουν περιόδους που κυβερνούσε η χούντα. Είναι φανερή λοιπόν η τραγικότητα και η σοβαρότητα της παρούσας κατάστασης από όλους μας. Από μικρά παιδιά μάς μάθαιναν να διεκδικούμε πράγματα και δικαιώματα υπό δημοκρατικές κινήσεις , με κυρίαρχη λέξη τον “Διάλογο”. Πώς μπορούν λοιπόν να μας μιλάνε για την λεξη δημοκρατία , η οποία φαίνεται να έχει μείνει στο παρελθόν , την στιγμή που άτομα ανώτερης κοινωνικής τάξης αγνοούν την πλειοψηφία των παιδιών , που προσπαθούν να γίνουν κατανοητοί από την κυβέρνηση , “χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι” και αποφασίζοντας μόνο βάσει της δικής τους λογικής και άποψης?!

Πώς είναι δυνατόν να καταπατάμε σαν κοινωνία τα ανθρώπινα δικαιώματα που οι πρόγονοι μας με εκατοντάδες αγώνες προσπάθησαν να τα αποκτήσουν , λαμβάνοντας υπόψιν πως δεν πέτυχαν όλοι , συνέχισαν όμως να προσπαθούν για το μέλλον το δικό μας , σκεπτόμενοι τις δυνατότητες της νέας γενιάς?! Πώς μπορούν “κάποιοι” να απαιτούν και εμείς παθητικοί να υποτασσόμαστε στις εντολές αυτής της μειοψηφίας?! Ποιος είναι τελικά ο σκοπός μας?! Να πολεμήσουμε για ένα καλύτερο αύριο ή να κρατάμε ουδέτερη στάση υιοθετώντας την αντίληψη πως “ένας άνθρωπος δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο” ?!
Σκεφτείτε καλά αγαπητοί μου συμμαθητές και επιλέξτε ανάμεσα στον Αγώνα και την Υποταγή.

Εν κατακλείδι , αυτές είναι έμμεσα οι σκέψεις ακόμα και των μαθητών που αδυνατούν να εκφραστούν, λόγω της ελλείψεις αυτοεκτίμησης αλλά και των γονέων που μεγαλώνουν τα παιδιά τους , δίχως κριτική ικανότητα και ελεύθερη βούληση , μεγαλώνοντας στον φόβο για την κριτική και την ιδέα του τί θα πουν οι άλλοι. Ας δούμε λοιπόν ο καθένας από εμάς τι κάνουμε λάθος και ας αναλογιστούμε τις ευθύνες μας. Γονείς , μεγαλώστε παιδιά σκεπτόμενοι πως αύριο μεθαύριο θα απογαλακτιστούν και θα είναι ενεργοί πολίτες , διεκδικώντας πάντοτε τις αξίες και τα δικαιώματα που κάποιοι έδωσαν τη ψυχή τους για να έχουμε οι επόμενες γενιές. Ευελπιστούμε πια η κυβέρνηση να λάβει υπόψιν την κοινή γνωμη και να δράσει αναλόγως έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού της και ως στόχο την κοινωνική ευημερία που στηρίζεται στην πνευματική και ψυχολογική πρόοδο των νέων.

Με εκτίμηση μια μαθήτρια
της δευτέρας λυκείου του δήμου Παιανίας.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα