Πρεμιέρα και επίσημα έκανε την Παρασκευή η σήραγγα Τσένερι στην Ελβετία, το τελευταίο τμήμα μιας επίπεδης σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει απευθείας τη βόρεια Ευρώπη με τη Μεσόγειο μέσω διαδρομών που περνούν κάτω από τις Άλπεις.
Ειδικότερα, η σήραγγα με συνολικό μήκος 15,4 χλμ. αποτελεί βήμα ολοκλήρωσης της Νέας Σιδηροδρομικής Σύνδεσης μέσω των Άλπεων (NRLA), ένα σχέδιο 22.8 δισεκ. ελβετικών φράγκων, ενώ έχει χαρακτηριστεί το ελβετικό κατασκευαστικό σχέδιο του αιώνα.
Μαζί με τα 57,1 χλμ. της σήραγγας Γκοτάρ, της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας στον κόσμο που άνοιξε το 2016, και τα 34,6 χλμ. της σήραγγας Λότσμπεργκ, η Τσενέρι ολοκληρώνει ένα σύστημα που επιτρέπει τη διέλευση εμπορικών αμαξοστοιχιών από το Ροτερνταμ ως τη Γένοβα κάτω από τα βουνά.
“Είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ”, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος των Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων (SBB) Βενσάν Ντικρό. “Ο στόχος να έχουμε μια επίπεδη σιδηροδρομική γραμμή μέσω των Άλπεων έχει τώρα επιτευχθεί”.
Η σήραγγα, η οποία χρειάστηκε δέκα χρόνια για να κατασκευαστεί, διέρχεται κάτω από το Όρος Τσένερι αντικαθιστώντας μια σιδηροδρομική γραμμή σε απότομη επιφάνεια που είχε μια σήραγγα μεγάλου ύψους στην κορυφή. Η βόρεια πύλη της βρίσκεται στο Καμορίνο και η σήραγγα διασχίζει τα βουνά στα νότια της Βέτζια, κοντά στο Λουγκάνο.
Η Ελβετία θέλει να χρησιμοποιήσει τη σήραγγα, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις 13 Δεκεμβρίου 2020, για τη μεταφορά περισσότερων φορτίων με τρένα , μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και προστατεύοντας το αλπικό περιβάλλον.
“Το περιβαλλοντικό όφελος είναι προφανές, αλλά δεν πρόκειται μόνο για τις Άλπεις”, δήλωσε στο Reuters η Ελβετίδα πρόεδρος Σιμονέτα Σομαρούγκα, που ήταν παρούσα στην τελετή των εγκαινίων.
“Είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελβετία και μια βιώσιμη πολιτική μεταφορών.”
Προοπτικές από τη χρήση της σήραγγας
Η σήραγγα των 3,6 δισεκ. φράγκων, η κορύφωση των προσπαθειών της Ελβετίας να κάνει πιο άνετο το ταξίδι μέσω των Άλπεων, οι οποίες ξεκίνησαν με το άνοιγμα της σήραγγας Γκοτάρ το 1882, επιτρέπει τη διέλευση έως 170 εμπορικών και 180 επιβατικών αμαξοστοιχιών την ημέρα.
Στόχος του σχεδίου είναι να μειωθεί ο αριθμός των φορτηγών που διασχίζουν τις Άλπεις σε 650.000 τον χρόνο, μειώνοντας τις ημερήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 890 τόνους. Πέρυσι, έγιναν περίπου 900.000 διελεύσεις φορτηγών μέσω των Άλπεων, σύμφωνα με το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Μεταφορών.
Το ταξίδι με τρένο από το Μιλάνο στη Ζυρίχη αναμένεται να μειωθεί από περίπου τέσσερις σε τρεις ώρες και ο SBB σχεδιάζει να δρομολογήσει απευθείας τρένα προς την Μπολόνια και τη Γένοβα.
Σημειώνεται πως οι εμπορικές αμαξοστοιχίες θα μπορούν επίσης να διασχίζουν την απόσταση των 1.400 χλμ από το Ρότερνταμ στη Γένοβα χωρίς τεχνικά εμπόδια.
Σχετικά Νέα
-
«Πρέπει να σκληρύνει» έγραφε ο πατέρας που κακοποίησε τον 6χρονο γιο του σε διάδρομο γυμναστηρίου
Ανατριχιαστικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο δικαστήριο στο οποίο δικάζεται ο 31χρονος Κρίστοφερ.
-
O μικρός Tyler είπε ότι η Beyonce είναι φίλη του και εκείνη το επιβεβαίωσε στέλνοντάς του δώρα και λουλούδια
Ποτέ δεν μπορεί κανείς να έχει πάρα πολλούς φίλους, σωστά; Αφού ένας δίχρονος θαυμαστής.
-
ΗΠΑ: Η κυβερνήτρια της Αριζόνας καταργεί τον νόμο που απαγόρευε την άμβλωση
ΗΔημοκρατική κυβερνήτρια στην Αριζόνα επικύρωσε χθες Πέμπτη την κατάργηση νόμου αναγόμενου στο 1864 που.
-
Mohamed El Erian: Αυτό είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την παγκόσμια οικονομία
Προς το παρόν, θα πρέπει να χαιρετίσουμε την περιφρόνηση του Powell, παρόλο που δεν.