

Τα βασικά σημεία της σύμβασης παραχώρησης που αφορά στην κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από το Ηράκλειο μέχρι τα Χανιά, με δυνατότητα επέκτασης μέχρι την Κίσσαμο, παρουσίασε, σήμερα (22/5), ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά τη συζήτηση στο πλαίσιο της διαδικασίας κύρωσης της σχετικής σύμβασης.
«Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ είναι από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία», δήλωσε ο κ. Δήμας, επισημαίνοντας πως υπάρχουν διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, ανά τμήματα.
Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ήδη εκτελούνται έργα στις Περιφερειακές ενότητες Ηρακλείου και Λασιθίου, από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Νεάπολη, στο τμήμα του δημόσιου έργου και από τη Νεάπολη μέχρι τη Χερσόνησο, μέσω ΣΔΙΤ.
Όσον αφορά στα επόμενα στάδια προόδου του έργου, ο κ. Δήμας συμπλήρωσε:
«Στις 9 Μαΐου υπογράψαμε τη σύμβαση παραχώρησης για το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, το Χανιά – Ηράκλειο, τα 157 χλμ.. Μετά ακολουθεί το κομμάτι της προαίρεσης από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο. Έπειτα, ξεκινώντας από τον Άγιο Νικόλαο φτάνοντας μέχρι την Παχιά Άμμο, στο ανατολικό κομμάτι του νησιού, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι μελέτες που απαιτούνται, ενώ από την Παχιά Άμμο μέχρι τη Σητεία, θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα».
Όσον αφορά στο θέμα των διοδίων, ο κ. Δήμας συμπλήρωσε ότι ο στόχος είναι, προφανώς, ο ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε και όλο το οδικό δίκτυο και να μην υπάρχουν διόδια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την Επιτροπή για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης, επισημαίνοντας ότι το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ή/και Κίσσαμος – Ηράκλειο είναι το κρισιμότερο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία και σύνδεση των κυριότερων λιμένων και αεροδρομίων της Κρήτης.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Δήμας είπε ότι το Δημόσιο δικαιούται να ζητήσει από τον παραχωρησιούχο να εκτελέσει Πρόδρομες Εργασίες στο Έργο ώστε να επιταχυνθεί η κατασκευή του, εκφράζοντας την πρόθεση του υπουργείου στις Πρόδρομες Εργασίες να εκτελεστούν άμεσα και έργα Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου να μετριαστούν τα ατυχήματα στον υφιστάμενο άξονα.
«Για να φτάσουμε, σήμερα, στην κύρωση της Σύμβασης στο Κοινοβούλιο έχουν συμβάλει πολλοί άνθρωποι διαχρονικά», τόνισε ο κ. Δήμας και συμπλήρωσε:
«Τα έργα είναι με τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Είναι συλλογικές προσπάθειες και είμαι βέβαιος, ακόμα και αν υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις, ότι στο τέλος, οι περισσότεροι σε αυτή την αίθουσα συμφωνούμε ότι είναι πραγματικά μεγάλη ανάγκη να προχωρήσουμε στα έργα κατασκευής του ΒΟΑΚ».
Σχετικά Νέα
Φάμελλος: Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για προανακριτική θα θέσει τα ερωτήματα για όλους όσο ψηλά κι αν βρίσκονται
Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αλλάξει και να αποκαταστήσει μία αξιόπιστη συνομιλία με την κοινωνία,.
Γ. Γεραπετρίτης: Η ελληνική πρωτοβουλία στο ΣΑ του ΟΗΕ για την προστασία των αμάχων συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό χωρών σε ανθρωπιστική προσπάθεια
Σε κοινή δήλωση που εκφώνησε ο Έλληνας Έλληνας ΥΠΕΞ Γιώργος Γεραπετρίτης με τους εκπροσώπους.
Το ν/σ για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων παρουσιάστηκε στην Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας
Το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, παρουσίασε σήμερα (22/5) ο αναπληρωτής.
Κ. Τσιάρας: Ζητά την παραίτηση του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ
Στο πλαίσιο της υπόθεσης έρευνας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για παράνομες επιδοτήσεις, ο υπουργός Αγροτικής.