Πράσινο άναψε η Κομισιόν στην πώληση του ΔΕΣΦΑ

Με το σκεπτικό ότι «η προτεινόμενη εξαγορά δεν εγείρει ανησυχίες για τον ανταγωνισμό, διότι οι εταιρείες δεν δραστηριοποιούνται στην ίδια γεωγραφική περιοχή», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, χθες, βάσει του κανονισμού της Ε.Ε. για τις συγκεντρώσεις, την εξαγορά του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου από τη Snam Ιταλίας. Ως γνωστόν, η εξαγορά του ΔΕΣΦΑ Ελλάδος πραγματοποιείται από σχήμα στο οποίο συμμετέχουν επίσης η ισπανική Enagas και η βελγική Fluxys.

Υπενθυμίζεται ότι το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ είχε αποδεχθεί ομόφωνα, τον περασμένο Απρίλιο, τη βελτιωμένη οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών Snam S.p.A., Enagas Internacional S.L.U. και Fluxys S.A. ύψους 535 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 66% του ΔΕΣΦΑ, ήτοι 31% για το ΤΑΙΠΕΔ και 35% για τα ΕΛΠΕ. Τότε είχε πραγματοποιηθεί και συνάντηση του διευθύνοντος συμβούλου της SNAM Μάρκο Αλβερά με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα που είχε δώσει έμφαση στη σημασία του υψηλού τιμήματος της προσφοράς της ιταλικής εταιρείας για τον ΔΕΣΦΑ.

Ευκαιρίες ανάπτυξης
Σημειώνεται πως ο ΔΕΣΦΑ διαχειρίζεται το δίκτυο αγωγών υψηλής πίεσης και έναν τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στην Ελλάδα. Η Snam είναι ο διαχειριστής του βασικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ιταλία. Η πράξη εξετάστηκε από την Κομισιόν, στο πλαίσιο της συνήθους διαδικασίας ελέγχου των συγκεντρώσεων. Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ ΔΕΣΦΑ και Snam θεωρείται ότι δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης για τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, όσον αφορά τις δραστηριότητες του Συμπιεσμένου Φυσικού Αρίου (CNG), του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και των εφαρμογών χρήσης του βιομεθανίου.

Παράγοντες της ενεργειακής αγοράς εκτιμούν ότι η συμμετοχή των Snam, Enagas και Fluxys στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ θα επιτρέψει, τα επόμενα χρόνια, την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών υποδομών φυσικού αερίου και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων μετεξέλιξης της Ελλάδας σε αξιόπιστο κόμβο μεταφοράς και εμπορίας φυσικού αερίου. Η κοινοπραξία θα είναι σε θέση να μεταφέρει καλές τεχνικές και λειτουργικές δυνατότητες στον ΔΕΣΦΑ και να παράσχει πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για την ομαλή ανάπτυξη τόσο των εγχώριων υποδομών όσο και των νέων διασυνδέσεων.

Ελλάδα – Ιταλία
Ειδικότερα, η Snam επικεντρώνεται στην ανάδειξη καινοτόμων εφαρμογών χρήσης CNG, όπως η εφαρμογή του προγράμματος Snam4mobility το 2017 στην Ιταλία για την τροφοδοσία επιβατικών οχημάτων με CNG από σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, οι εφαρμογές χρήσης του ΥΦΑ μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και η παραγωγή βιομεθανίου, το οποίο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον στόχο της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας του φυσικού αερίου. Η εισαγωγή του βιομεθανίου στην αλυσίδα αξίας του CNG για τις οδικές μεταφορές αποτελεί το μέσο για τη διασφάλιση 100% φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών. Η χρήση του LNG σε οχήματα βαρέων μεταφορών και στη ναυτιλία αποτελεί τη μόνη βιώσιμη λύση για την απανθρακοποίηση των μεταφορών.

Δεδομένης της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και της Ιταλίας, στην καρδιά της Μεσογείου και των ναυτιλιακών μεταφορών, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics chain) υπηρεσιών φόρτωσης πλοίων με ΥΦΑ (LNG Bunkering).

 

πηγή   naftemporiki.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα