Τη διεύρυνση των… υπόγειων διαδρομών του τρένου στην Αττική προγραμματίζει ο ΟΣΕ μετά την ολοκλήρωση του έργου υπογειοποίησης του τμήματος από τον σταθμό Αθήνας μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, που είναι ήδη σε εξέλιξη. Στόχος είναι η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα μέχρι το Ρουφ, με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, ειδικότερα στα σημεία που βρίσκονται εντός του αστικού ιστού.
Η εν λόγω παρέμβαση θα απελευθερώσει κρίσιμο χώρο για τους πεζούς και θα μηδενίσει τα δυστυχήματα που σημειώνονται στις υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό του έργου που αφορά την υπογειοποίηση από τη νότια έξοδο του σταθμού της Αθήνας έως την είσοδο του σταθμού του Ρουφ.
Ο ΟΣΕ προγραμματίζει να αιτηθεί στο CEF II (Connecting Europe Facility) χρηματοδότηση του έργου, το οποίο έχει εκτιμώμενο κόστος 54 εκατ. ευρώ. Μελετητικά το έργο είναι ώριμο και έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και ολοκληρωμένα τεύχη δημοπράτησης. Σημειώνεται ότι στις αρχές της δεκαετίας του 2000 είχε γίνει απόπειρα το έργο να προχωρήσει επιφανειακά, αλλά είχε «κολλήσει» στο ΣτΕ λόγω των περιβαλλοντικών όρων. Το ΣτΕ είχε αποφανθεί ότι το τμήμα αυτό θα πρέπει να υπογειοποιηθεί, με αποτέλεσμα οι περιβαλλοντικοί του όροι να παραμένουν
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή διπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου καθώς και έναν νέο προαστιακό σταθμό στο Γκάζι (Κεραμεικός). Ο σταθμός θα είναι υπόγειος και θα συνδέεται υπογείως με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 του μετρό. Ο νέος προαστιακός σταθμός στο Γκάζι θα είναι η τέταρτη αστική σύνδεση με το μετρό (μετά τον σταθμό Αθήνας – σύνδεση με γραμμή 2 μετρό – Σταθμό Λαρίσης, Νερατζιώτισσα – σύνδεση με γραμμή 1 μετρό, Δουκίσσης Πλακεντίας – σύνδεση με γραμμή 3 μετρό).
Η νέα υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή θα ξεκινά μετά τον σταθμό της Αθήνας, θα αρχίζει να βυθίζεται στο ύψος της Λένορμαν και θα βγαίνει στην επιφάνεια στην Πέτρου Ράλλη, όπου θα συνδεθεί με το υφιστάμενο δίκτυο λίγο πριν από τον σταθμό Ρουφ.
Με την ολοκλήρωσή της θα αντικαταστήσει τη σημερινή επίγεια γραμμή, που κινείται κυρίως παράλληλα με την οδό Κωνσταντινουπόλεως. Εκεί που υπάρχουν σήμερα οι γραμμές σχεδιάζεται να γίνει ανάπλαση με τη δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου. Στο έργο προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότηση, ETCS, τηλεδιοίκηση.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr
Σχετικά Νέα
-
Θεσπρωτία: 12χρονος γρονθοκόπησε 14χρονο σε Γυμνάσιο – Στο νοσοκομείο με διπλό κάταγμα γνάθου
Σοβαρό περιστατικό ενδοσχολικής βίας, σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, σε Γυμνάσιο στην Θεσπρωτία. Σύμφωνα.
-
Μάνα και γιος εκβίαζαν και εξέδιδαν 22χρονη στη Θεσσαλονίκη
Στιγμές φρίκης στα χέρια μιας 46χρονης από τη Βουλγαρία και του 27χρονου γιου της.
-
Τραγωδία στη Λάρισα: Απανθρακωμένη σορός βρέθηκε μέσα σε σπίτι που τυλίχθηκε στις φλόγες
Τραγωδία εκτυλίχθηκε νωρίς το πρωί της Πέμπτης σε χωριό του νομού Λάρισας και ειδικότερα.
-
Γιάννης Μπέζος: Το ότι χωρίζουν πιο εύκολα οι άνθρωποι πλέον, μπορεί να είναι και πολύ καλό
Ο Γιάννης Μπέζος έδωσε μία συνέντευξη, στην οποία μίλησε τόσο για τις τηλεοπτικές εκπομπές,.