WhatsApp: Στο στόχαστρο καταναλωτών για τους νέους όρους χρήσης

Στις αρμόδιες αρχές των χωρών της ΕΕ -και της Ελλάδας- προσφεύγουν καταναλωτικές οργανώσεις κατά της εφαρμογής επικοινωνίας WhatsApp η οποία ανήκει στο Facebook.

Το πρόβλημα έχει προκύψει από τον περασμένο Μάιο, όταν η εταιρεία άλλαξε τους Όρους Χρήσης της εφαρμογής και, μάλιστα, ακολούθησε επιθετική τακτική προκειμένου να τους επιβάλλει στους χρήστες. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ένωση καταναλωτών BEUC, η νέα πολιτική του WhatsApp παραμένει αδιαφανής και καθιστά αδύνατο για τους χρήστες να έχουν πλήρη κατανόηση των συνεπειών που περιλαμβάνουν οι αλλαγές που αφορούν στην ιδιωτικότητα των χρηστών και τα προσωπικά δεδομένα τους.

«Η WhatsApp βομβαρδίζει τους χρήστες για μήνες με επιθετικά και επίμονα pop-up μηνύματα για να τους υποχρεώσει να αποδεχθούν τους νέους όρους χρήσης και πολιτικής απορρήτου», ανέφερε η Μονίκ Γκογιέν, γενική διευθύντρια της BEUC. «Λένε στους χρήστες τους ότι η πρόσβαση στην εφαρμογή θα διακοπεί εάν δεν αποδεχθούν τους νέους όρους», και παρέμεινε «σκοπίμως ασαφής» για την επεξεργασία δεδομένων, τόνισε, αναφέροντας ότι για την τακτική αυτή έχουν ήδη ενημερωθεί οι αρμόδιες αρχές της ΕΕ.

Καταγγελία και στην Ελλάδα

Όσον αφορά στην Ελλάδα, σε καταγγελία στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προχώρησαν η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» ζητώντας την άμεση διεξαγωγή έρευνας για την πολιτική απορρήτου του WhatsApp. Όπως ενημερώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, η καταγγελία αφορά «στις μη σύννομες, επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων “WhatsApp”, με εκατομμύρια χρήστες σε όλη την Ευρώπη, λόγω πολλαπλών παραβάσεων της νομοθεσίας του καταναλωτή».

Η καταγγελία αναφέρει διεξοδικά την έλλειψη διαφάνειας στους νέους όρους και την περίπλοκη και μη κατανοητή γλώσσα ως προς τις τροποποιήσεις που το WhatsApp έχει προβεί. Οι καταναλωτές/χρήστες είναι αδύνατο να κατανοήσουν με ακρίβεια και σαφήνεια τις συνέπειες που θα έχουν οι εν λόγω τροποποιήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητά τους, ιδίως σε σχέση με τη διαβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων στο Facebook και σε τρίτους. Δεδομένης αυτής της ασάφειας συνίσταται παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας της προστασίας του καταναλωτή, η οποία υποχρεώνει τις εταιρείες να παρέχουν σαφείς, ακριβείς και μη παραπλανητικούς όρους στις συμβάσεις και στις εμπορικές επικοινωνίες τους.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα