

Στις αρμόδιες αρχές των χωρών της ΕΕ -και της Ελλάδας- προσφεύγουν καταναλωτικές οργανώσεις κατά της εφαρμογής επικοινωνίας WhatsApp η οποία ανήκει στο Facebook.
Το πρόβλημα έχει προκύψει από τον περασμένο Μάιο, όταν η εταιρεία άλλαξε τους Όρους Χρήσης της εφαρμογής και, μάλιστα, ακολούθησε επιθετική τακτική προκειμένου να τους επιβάλλει στους χρήστες. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ένωση καταναλωτών BEUC, η νέα πολιτική του WhatsApp παραμένει αδιαφανής και καθιστά αδύνατο για τους χρήστες να έχουν πλήρη κατανόηση των συνεπειών που περιλαμβάνουν οι αλλαγές που αφορούν στην ιδιωτικότητα των χρηστών και τα προσωπικά δεδομένα τους.
«Η WhatsApp βομβαρδίζει τους χρήστες για μήνες με επιθετικά και επίμονα pop-up μηνύματα για να τους υποχρεώσει να αποδεχθούν τους νέους όρους χρήσης και πολιτικής απορρήτου», ανέφερε η Μονίκ Γκογιέν, γενική διευθύντρια της BEUC. «Λένε στους χρήστες τους ότι η πρόσβαση στην εφαρμογή θα διακοπεί εάν δεν αποδεχθούν τους νέους όρους», και παρέμεινε «σκοπίμως ασαφής» για την επεξεργασία δεδομένων, τόνισε, αναφέροντας ότι για την τακτική αυτή έχουν ήδη ενημερωθεί οι αρμόδιες αρχές της ΕΕ.
Καταγγελία και στην Ελλάδα
Όσον αφορά στην Ελλάδα, σε καταγγελία στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προχώρησαν η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» ζητώντας την άμεση διεξαγωγή έρευνας για την πολιτική απορρήτου του WhatsApp. Όπως ενημερώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, η καταγγελία αφορά «στις μη σύννομες, επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων “WhatsApp”, με εκατομμύρια χρήστες σε όλη την Ευρώπη, λόγω πολλαπλών παραβάσεων της νομοθεσίας του καταναλωτή».
Η καταγγελία αναφέρει διεξοδικά την έλλειψη διαφάνειας στους νέους όρους και την περίπλοκη και μη κατανοητή γλώσσα ως προς τις τροποποιήσεις που το WhatsApp έχει προβεί. Οι καταναλωτές/χρήστες είναι αδύνατο να κατανοήσουν με ακρίβεια και σαφήνεια τις συνέπειες που θα έχουν οι εν λόγω τροποποιήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητά τους, ιδίως σε σχέση με τη διαβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων στο Facebook και σε τρίτους. Δεδομένης αυτής της ασάφειας συνίσταται παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας της προστασίας του καταναλωτή, η οποία υποχρεώνει τις εταιρείες να παρέχουν σαφείς, ακριβείς και μη παραπλανητικούς όρους στις συμβάσεις και στις εμπορικές επικοινωνίες τους.
Σχετικά Νέα
Ο Λευκός Οίκος απαντά στον Πούτιν: Ο Τραμπ θέλει μία «μόνιμη» κατάπαυση του πυρός στον πόλεμο, όχι μια προσωρινή εκεχειρία
Ο Λευκός Οίκος είπε σήμερα πως ο Ντόναλντ Τραμπ θα επιθυμούσε μία «μόνιμη» κατάπαυση.
Σουηδία: Τρεις έφηβοι καταδικάστηκαν για ένοπλη επίθεση εναντίον της ισραηλινής Elbit Systems
Τρεις έφηβοι καταδικάστηκαν σήμερα στη Σουηδία με την κατηγορία ότι συμμετείχαν πέρυσι σε ένοπλη.
Σχέδιο ReARM Europe: Η Γερμανία, πρώτη χώρα που υπέβαλε αίτημα για ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής
H Κομισιόν επιβεβαίωσε σήμερα ότι στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας έλαβε επιστολή από τη.
Reuters: Επιστροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στη ρωσική αγορά πετρελαίου λόγω υποχώρησης των τιμών κάτω από το ανώτατο όριο της G7
Οι Έλληνες εφοπλιστές επιστρέφουν στην αγορά πετρελαίου των Ουράλς της Ρωσίας, καθώς η τιμή.