Βloomberg: Οι υψηλές θερμοκρασίες αποτελούν παγκόσμιο κίνδυνο για την επάρκεια καυσίμων

Οι υψηλές θερμοκρασίες από το Τέξας ως το Τόκιο το καλοκαίρι είναι η τελευταία υπενθύμιση ενός αυξανόμενου πονοκεφάλου για το ενεργειακό σύστημα, καθώς η υπερβολική ζέστη γίνεται απειλή για την επάρκεια καυσίμων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, εκτός από το ότι προκαλούν αυξήσεις στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας καθώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κλιματιστικά, οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν οδηγήσει σε μια σειρά από διακοπές στα διυλιστήρια πετρελαίου. Αυτό βοήθησε να διατηρηθούν οι τιμές της βενζίνης στις ΗΠΑ υψηλές και οι αυξήσεις του κόστους ντίζελ να ξεπερνούν εύκολα αυτές του αργού. Και αυτό το καλοκαίρι που βιώσαμε ήταν ιδιαίτερα εξαντλητικό: Ο Ιούλιος ήταν ο πιο ζεστός μήνας που έχει καταγραφεί στην ιστορία, μετά τον πιο καυτό Ιούνιο.

Η έντονη ζέστη οδήγησε τα διυλιστήρια να μειώσουν την επεξεργασία πετρελαίου κατά τουλάχιστον 2% παγκοσμίως κατά τη διάρκεια αυτών των δύο μηνών, σύμφωνα με την Macquarie Group. Αν και αυτό μπορεί να μην φαίνεται τόσο πολύ, οι διακοπές έπληξαν ένα σύστημα διύλισης που έχει προβλήματα από χρόνια υποεπενδύσεων, σε μια περίοδο που οι αγορές προϊόντων πετρελαίου ήταν ήδη «σφιχτές» λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

«Οι ακραίες καιρικές συνθήκες που είδαμε φέτος είναι πραγματικά μεγάλη υπόθεση», δήλωσε ο Μπεν Λούκοκ, συνεπικεφαλής του τμήματος εμπορίας πετρελαίου στο μεγαθήριο εμπορευμάτων Trafigura Group. «Η ζέστη έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στα διυλιστήρια στην Ευρώπη και την Αμερική, με περισσότερες διακοπές λειτουργίας και προβλήματα που είναι πιο δύσκολο να διορθωθούν», ανέφερε σε συνέντευξή του.

Στην Ευρώπη η επεξεργασία αργού μειώθηκε κατά 700.000 βαρέλια την ημέρα το καλοκαίρι σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με εκτίμηση της βιομηχανικής συμβούλου FGE. Αυτό είναι περίπου το 6% της περιφερειακής παραγωγής, με βάση τα στοιχεία της τελευταίας στατιστικής επιθεώρησης για την παγκόσμια ενέργεια της BP.

Περισσότερο από το ήμισυ της πτώσης στην παραγωγή οφείλεται στη ζέστη, δήλωσε ο Steve Sawyer, διευθυντής διύλισης της FGE.

Εκτός από τον περιορισμό της προσφοράς, οι αυξανόμενες θερμοκρασίες ενισχύουν τη ζήτηση για μαζούτ που χρησιμοποιείται συνήθως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ασία. Προσθέτουν επίσης στο κόστος μεταφοράς καθώς αποξηραίνουν ζωτικής σημασίας πλωτές οδούς, όπως ο ποταμός Ρήνος και το κανάλι του Παναμά.

«Η άνοδος της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος περιορίζει τη λειτουργική απόδοση των μονάδων διυλιστηρίου», ενώ υπάρχουν επίσης περισσότερες διακοπές στην παραγωγή λόγω της γήρανσης των εργοστασίων, δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής αναλυτής για την Ασία στη Vortexa Ltd. «Οι διακοπές στην παραγωγής των διυλιστηρίων ή στις ναυτιλιακές λειτουργίες είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ενισχύσουν την αβεβαιότητα και τις τιμές, προκαλώντας αστάθεια στην αγορά».

Η υπερβολική ζέστη εξακολουθεί να αποτελεί πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα για τα εκτεταμένα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, παρά για τα διυλιστήρια καυσίμων. Ωστόσο, ο αντίκτυπος στις αγορές καυσίμων έχει μεγεθυνθεί από τη μείωση των αποθεμάτων, με τα αμερικανικά αποθέματα, συμπεριλαμβανομένου του ντίζελ, να πλησιάζουν σε εποχιακό χαμηλό πενταετίας.

Και δεν είναι μόνο η αύξηση του υδράργυρου που απειλεί τις λειτουργίες των διυλιστηρίων και τις τιμές των καυσίμων.

«Η κλιματική αλλαγή προκαλεί επίσης πιο ακραία χειμερινά καιρικά φαινόμενα σε όλο το βόρειο ημισφαίριο, καθώς ο θερμαινόμενος Ειρηνικός μπορεί να κινήσει αέριες μάζες προς τα βόρεια και να σπρώξει νότια την πολική δίνη, προκαλώντας κύμα ψύχους στη Βόρεια Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Henning Gloystein, του ομίλου Eurasia.

Το δριμύ ψύχος στις ΗΠΑ στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου ήταν ένα παράδειγμα αυτού. Η απόδοση των διυλιστηρίων μειώθηκε κατά περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα κατά την περίοδο αυτή, δήλωσε ο Parsley Ong, επικεφαλής της έρευνας για την ενέργεια και τα χημικά στην Ασία στη JPMorgan Chase.

Η αύξηση των διαταραχών στα διυλιστήρια που οφείλονται στις καιρικές συνθήκες, υπογραμμίζει την αυξανόμενη σειρά προκλήσεων καθώς ο κόσμος προσπαθεί να απογαλακτιστεί από τα ορυκτά καύσιμα, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπό τους στο κλίμα.

«Η αγορά είναι υπερβολικά ευαίσθητη σε οποιαδήποτε απροσδόκητη διακοπή του εφοδιασμού οπουδήποτε», δήλωσε ο Frederic Lasserre, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας και ανάλυσης στην Gunvor Group. «Όλοι γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει σχέδιο Β. Δεν έχουμε αποθέματα και δεν έχουμε πλεονάζουσα χωρητικότητα πουθενά».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα