

Τα τελευταία δέκα χρόνια, ο τραπεζικός χάρτης στην Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά. Η εικόνα με τις ουρές στα γκισέ και τις συναλλαγές με μετρητά έχει αντικατασταθεί από μια νέα, πλήρως ψηφιοποιημένη καθημερινότητα.
Πλέον, σχεδόν το 100% των τραπεζικών συναλλαγών πραγματοποιούνται εκτός φυσικού καταστήματος, μέσω mobile εφαρμογών, ψηφιακών πορτοφολιών, e-banking και άλλων online καναλιών. Ο μέσος Έλληνας πελάτης είναι πλέον εξοικειωμένος με τα ψηφιακά εργαλεία, ενώ η επίσκεψη στο κατάστημα αποτελεί πλέον την εξαίρεση και όχι τον κανόνα.
Η Alpha Bank στην αιχμή της ψηφιακής επανάστασης
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η Alpha Bank. Όπως αποκάλυψε ο Chief Digital Officer της Τράπεζας, Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, το 98% των συναλλαγών των πελατών της Alpha Bank γίνονται πλέον ψηφιακά. Το ποσοστό αυτό, μόλις πριν λίγα χρόνια, ήταν στο 80%, ενώ οι πωλήσεις μέσω των ψηφιακών καναλιών έφτασαν το 32% το πρώτο τρίμηνο του 2025 – ξεπερνώντας τον μέσο όρο της Νότιας Ευρώπης (26%).
«Μέσα στο 2025, όλες οι καθημερινές συναλλαγές των πελατών μας θα μπορούν να πραγματοποιούνται ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα», δήλωσε ο κ. Τσαρμπόπουλος, υπογραμμίζοντας τον απόλυτο στόχο της πλήρους ψηφιοποίησης.
Ένας “αόρατος” αλλά απαραίτητος τραπεζικός συνεργάτης
Ο Γιάννος Ιωαννίδης, Chief of Retail Banking Products της Alpha Bank, σημείωσε ότι ο στόχος της Τράπεζας είναι να λειτουργεί ως ένας «αόρατος συνεργάτης» στην καθημερινότητα του πελάτη. «Θέλουμε να προσφέρουμε μια εμπειρία εύκολη, έξυπνη και κυρίως ανθρώπινη», δήλωσε στο ίδιο Φόρουμ.
Όπως εξήγησε, το e-commerce και οι ψηφιακές συναλλαγές δεν αφορούν μόνο τους νέους: «Ο ψηφιακός πελάτης δεν έχει ηλικία – έχει προσδοκίες». Με αυτή τη φιλοσοφία, η Τράπεζα επενδύει σε digital customer journeys που δίνουν έμφαση στην ασφάλεια, την ταχύτητα και την ευχρηστία.
Πρόληψη απάτης και έξυπνες συνεργασίες
Η ασφάλεια αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Alpha Bank. «Η λέξη-κλειδί είναι η πρόληψη», τόνισε ο κ. Ιωαννίδης. Η Τράπεζα επενδύει σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και σε συνεργασίες – όπως με τη Visa – για την καταπολέμηση της ψηφιακής απάτης, χωρίς να θυσιάζεται η εμπειρία του πελάτη.
Παράλληλα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αγγίζει και τον εσωτερικό τρόπο λειτουργίας των τραπεζών. Η Alpha Bank συνεργάζεται με αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό που πλέον διατηρεί μόνιμη παρουσία στην Ελλάδα, αλλά και με startup όπως η Moveo.ai, η οποία βοήθησε στη δημιουργία του ψηφιακού βοηθού της Τράπεζας.
Η Ελλάδα ως κόμβος ψηφιακής καινοτομίας
Σύμφωνα με την Alpha Bank, η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εφόδια για να εξελιχθεί σε περιφερειακό hub ψηφιακής τεχνογνωσίας. Η καινοτομία, η αναδυόμενη δυναμική της εκπαίδευσης και η ώριμη πλέον εξοικείωση των πολιτών με την τεχνολογία, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για αυτή τη μετάβαση.
Σχετικά Νέα
Φον ντερ Λάιεν: Η Δύση όπως την ξέραμε δεν υπάρχει πια
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν σε συνέντευξή της στη γερμανική.
ΙΟΒΕ: Άνοδος των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία
Αύξηση παρουσίασε ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους στις.
Πτωτική τροχιά και πάλι στο χρηματιστήριο Αθηνών
Σε αρνητικό έδαφος επιστρέφει η Λεωφόρος Αθηνών μετά τη σημαντική ανάκαμψη των τελευταίων συνεδριάσεων,.
Αρνητικά πρόσημα στις ευρωαγορές
Σε τροχιά καθόδου τίθενται σήμερα τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, εν μέσω ρευστοποιήσεων μετά τα κέρδη.