Τα όσα απίστευτα ακούγονται μεταξύ του προφυλακισμένου σταθμάρχη της Λάρισας και άλλων σιδηροδρομικών καταγράφονται και μέσα από αυτούς επιβεβαιώνονται και όσα ανέφερε στην αστυνομία για τα λάθη του που τα απέδωσε στο ότι είχε εκπαιδευτεί μόλις λίγες μέρες στον πίνακα κυκλοφορίας που είχε μπροστά του και απάντησε χαρακτηριστικά: «Ρωτήστε τη διοίκηση γιατί με έβαλε μόνο μου».

Αυτοί είναι οι νέοι σοκαριστικοί διάλογοι από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που δείχνουν πως ο 59χρονος σταθμάρχης ενημερώθηκε πρώτα για το δυστύχημα από την πυροσβεστική υπηρεσία και όχι από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα.

Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ

Σταθμάρχης: Αμάν

Πυροσβεστική: Ναι πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ

Σταθμάρχης: Έχει εκτροχιασμό τρένο εκεί;

Πυροσβεστική: Ναι

Σταθμάρχης: Καλώς

Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα για λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;

Σταθμάρχης: Ναι, ναι, έγινε εντάξει

Η αστυνομία προσπαθεί να συλλέξει και αυτή με τη σειρά της πληροφορίες για το δυστύχημα. Για άλλη μια φορά, ο 59χρονος δηλώνει άγνοια.

Αστυνομία: Ναι από το 100 με ακούτε;

Σταθμάρχης: Ναι σας ακούω

Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

Σταθμάρχης: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα πιο από τα δύο, δεν ξέρω εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν

Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;

Σταθμάρχης: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται

Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο μετρό δηλαδή;

Σταθμάρχης: Λογικά, δεν ξ… Λογικά όχι

Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο

Ο 59χρονος δεν έχει καταλάβει το μέγεθος της τραγωδίας. Αυτό φαίνεται και στο πώς αντιδρά στην επικοινωνία που έχει με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων.

Ο σταθμάρχης Λάρισας που ήταν… μαθητευόμενος

Σχεδόν από την έναρξη της βάρδιας του ο 59χρονος έδειχνε να μη λειτουργεί με τον προβλεπόμενο τρόπο. Μάλιστα, ο εμπειρότερος σταθμάρχης του Παλαιοφαρσάλου, λίγες ώρες πριν το δυστύχημα, εκπαίδευε μέσω ραδιοτηλεφώνου τον 59χρονο.

Σταθμάρχης Λάρισας: Με 41 νούμερο, αμαξοστοιχία 63, αγγέλλω

Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου: 63 αγγέλλεις

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, 63 αγγέλλω, ναι 22:13.

Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου: Αφικνούμενης 62

Σταθμάρχης Λάρισας: Όχι ρε. Ναι αμαξοστοιχία 63 και την αγγέλλω 22:13.

Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου: Βασίλη, αγγέλλεις αμάξι 63, αφικνούμενης 62.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αφικνούμενης, ναι, δεν τη δήλωσα. Χα, γι’ αυτό.

Ξέσπασε μέσω του ασυρμάτου

Είναι χαρακτηριστικό, ότι λόγω της μεγάλης κίνησης του σταθμού της Λάρισας, τα προβλήματα στο δίκτυο αλλά και τις ελλείψεις σε προσωπικό και μέτρα ασφάλειας, οδήγησαν τον πιο έμπειρο σταθμάρχη που είχε βάρδια την ίδια μέρα, να ξεσπάσει μέσω ασυρμάτου.

«Μη βιάζεσαι θα μας γράψουν οι εφημερίδες. Δεν ξανά ασχολούμαι με τίποτα, θα τα παρατήσω όλα, μα την Παναγία. Να πάνε να γαμ… όλοι. Θα τα παρατήσω όλα, θα πάω στο Λιανοκλάδι εγώ για δουλειά, δεν κάθομαι άλλο εδώ».

Μάλιστα, σε συνομιλία τους, δύο σταθμάρχες σχολιάζουν το προβληματικό σύστημα φωτοσήμανσης του δικτύου το οποίο δεν εμπιστεύονται.

Σταθμάρχης 1: Θες να το στείλεις, στείλ΄το.

Σταθμάρχης 2: Να τ΄ αφήσω; Είσαι καλά; Με τα σήματα…

Σταθμάρχης 1: Στ’ αρχ… σου. Ναι, αυτά πάλι δουλεύουν σωστά…

Σταθμάρχης 2: Γιατί δε δουλεύουν; Μια χαρά δουλεύουν. Εσύ δε δουλεύεις φωτόσημα;

Σταθμάρχης 1: Ε;

Σταθμάρχης 2: Εσύ φωτόσημα δε δουλεύεις;

Σταθμάρχης 1: Τι εννοείς «δουλεύω με φωτόσημα»; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας;

Τα νέα πρόσωπα στο κάδρο των ευθυνών

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι δικαστικές Αρχές επιχειρούν να ξετυλίξουν το κουβάρι των ευθυνών για τη μοιραία σύγκρουση, με την έρευνα να αποκαλύπτει νέα πρόσωπα που ενδεχομένως να φέρουν μερίδιο της ευθύνης.

Τα τρία αυτά πρόσωπα είναι:

Ο έμπειρος σταθμάρχης, που με βάση την απολογία του 59χρονου κατηγορούμενου, έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22:20.Ο εφεδρικός σταθμάρχης, που φέρεται να έφυγε δέκα λεπτά νωρίτερα, στις 22:10.Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών.

Κατά πληροφορίες, θεωρείται θέμα χρόνου να κληθούν οι άνθρωποι αυτοί να δώσουν εξηγήσεις ενώ, όπως έγινε γνωστό, σε βάρος τους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.