

Στη συγκρότηση της ειδικής Ομάδας Εργασίας για το τροποποιημένο πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Παράλληλα επισημαίνεται πως συνολικά 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναμένεται να δουν από το 2025 αλλαγές στο ύψος των τελών κυκλοφορίας αλλά και στις ποινές εκπρόθεσμης πληρωμής. Μάλιστα το έργο της Ομάδας αυτής θα είναι να αναμορφώνει και να επικαιροποιεί το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ, να διατυπώνει απόψεις σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, να επεξεργάζεται να μελετά τις νέες τεχνολογικές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντολογικές εξελίξεις, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Ουσιαστικά η εν λόγω Ομάδα θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια για την κοστολόγηση των τελών κυκλοφορίας αλλά θα υποβάλλει και προτάσεις αναμόρφωσης για το θέμα αυτό.
Τι εξετάζεται
Δεν αποκλείεται να αυξηθούν τα ποσά των τελών κυκλοφορίας στα παλαιότερα αυτοκίνητα . Δηλαδή να εφαρμοστεί στη χώρα μας το αντίστοιχο μοντέλο που ισχύει σε άλλες χώρες της ΕΕ. Πάντως σύμφωνα με τα νέα δεδομένα μηδενικά είναι τα τέλη για όσους έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. Σημειώνεται δε πως τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που απαλλάσσονταν μέχρι στιγμής από την καταβολή των τελών ενδέχεται να έχουν μια μικρή επιβάρυνση βάσει ρύπων με τις νέες αλλαγές.
Για την απόσυρση
Επίσης ενδέχεται να εξεταστούν τα δημοσιονομικά περιθώρια που υπάρχουν προκειμένου να δοθούν κίνητρα μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης αυτοκινήτων. Ο στόχος του μέτρου είναι να σταματήσουν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα ηλικίας 20 ετών και άνω στους δρόμους και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Η Ομάδα αυτή ενδέχεται να εξετάσει και τα σενάρια για την αλλαγή στο χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται στο διπλάσιο της αξίας από την πρώτη ημέρα καθυστέρησης. Το νέο πλαίσιο προστίμων αναμένεται να αλλάξει από το 2025, προκειμένου το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να επιβάλλει κλιμακωτές πρόσθετες χρεώσεις σε συνάρτηση με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Οι αλλαγές αυτές ενδέχεται να επηρεάσουν από το 2025 και το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Τέλη κυκλοφορίας: Τι ισχύει σήμερα
Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, δεν πληρώνουν σήμερα τέλη κυκλοφορίας όσοι έχουν καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021 και εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km. Αξιοσημείωτο είναι δε πως, από το ισχύον σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας ωφελούνται αρκετά όσοι έχουν αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο τα τελευταία 3 χρόνια καθώς το ύψος των τελών διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπου του οχήματος από 0 ευρώ έως 2,85 ευρώ ανά γραμμάριο CO2.
Σχετικά Νέα
Κρατικές επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος επιχειρήσεων: Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις από το ΥΠΕΝ
Αντίστροφα μετρά χρόνος για τις ανακοινώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ΤτΕ: Αυξημένη κατά 5,4% η τουριστική κίνηση στο δίμηνο Ιανουαρίου–Φεβρουαρίου 2025
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου η εισερχόμενη ταξιδιωτική.
Νέα δράση της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλία με επιδότηση έως 22.500 ευρώ: Πόσες νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν
Συνολικά 1.577 άνεργοι έχουν ήδη προσληφθεί σε νέες θέσεις εργασίας μέσω του νέου προγράμματος.
Γ. Μπρατάκος: «Η δυνατότητα διάθεσης πρόσθετων πόρων δυνατότητα διάθεσης πρόσθετων πόρων»
Δήλωση του Προέδρου του ΕΒΕΑ, κ. Γιάννη Μπρατάκου, με αφορμή τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού.