Σπίρτζης: H κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για την ανάταξη της οικονομίας

Την εκτίμηση του ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ούτε είχε ούτε έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας εξέφρασε, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή “Μαζί το Σαββατοκύριακο” ο Χρήστος Σπίρτζης.

Παράλληλα, ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ άσκησε δριμεία κριτική για τους κυβερνητικούς χειρισμούς μετά την άρση του lock down καθώς, όπως τόνισε, συνεχείς παλινωδίες και λάθος χειρισμοί εξέπεμψαν λάθος μήνυμα στους πολίτες.

Αναλυτικά, είπε για:

– την αντιμετώπιση της πανδημίας

«O κύριος Τσιόδρας είπε στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε ότι πολλές από τις οδηγίες που έδωσαν οι επιστήμονες δεν ακολουθήθηκαν. Υπήρξαν πολλές παλινωδίες. Τη μία ήθελαν να χρησιμοποιούμε τη μάσκα την άλλη όχι, τη μία άνοιγαν τα βόρεια σύνορα μας την άλλη έκλειναν όλα και απαιτούσαν να έχει κάνει τεστ όποιος επιθυμεί να μπει στη χώρα. Στα αεροδρόμια, όμως, δεν είδαμε αυξημένα μέτρα, όπως δεν υπήρχαν αυξημένα μέτρα και ειδικές προβλέψεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όλα αυτά έδωσαν ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι το θέμα της πανδημίας έχει ξεπεραστεί και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε σήμερα. Αν όλο αυτό το έκανε η κυβέρνηση για την οικονομία, ούτε εκεί τα κατάφερε, ο τουρισμός δεν πιάνει τους στόχους που είχαν τεθεί».

– την αντιπολιτευτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ

«Εμείς δεν κάνουμε αντιπολίτευση του κορωνοϊού, όπως δεν θα κάναμε και την αντιπολίτευση που έκανε η ΝΔ στο Μάτι. Η τραγωδία στο Μάτι ήταν μία από τις κύριες προεκλογικές αιχμές της Νέας Δημοκρατίας. Εμείς δεν ακολουθούμε αυτές τις τακτικές, βάλαμε πλάτη στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα αντιμετωπίσουμε τις παλινωδίες της κυβέρνησης, τα αντιφατικά μηνύματα και το στρογγύλεμα κάποιων μέτρων για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Είχαμε μια επιτυχία του ελληνικού λαού που πήγε να καπηλευθεί η κυβέρνηση και μετά το lockdown βλέπουμε ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων. Ας ελπίσουμε να σταματήσει εδώ».

– την κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς

«Η κυβέρνηση είχε βρει έναν διαγωνισμό για 1.000 λεωφορεία, τον κατήργησε, δεν τον επανέλαβε εδώ και ένα χρόνο και την ίδια στιγμή που έστελνε το μήνυμα ότι δεν πρέπει οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, άφηνε τον Δήμο Αθηναίων να κάνει τον μεγάλο περίπατο και να ταλαιπωρεί τον κόσμο».

– την κατάσταση στην οικονομία

«Είναι η πρώτη φορά που αξιωματική αντιπολίτευση έβαλε πλάτη την κρίσιμη στιγμή και έδωσε συγκεκριμένες προτάσεις και για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία. Δυστυχώς, η κυβέρνηση δεν άκουσε καμία πρόταση και βλέπουμε σήμερα τα αποτελέσματα. Δεν επιδοτήθηκε η εργασία και η ανεργία εκτινάχτηκε, περιμένουμε τα επίσημα στοιχεία για να δούμε το μέγεθος αυτής της αύξησης. Η κυβέρνηση, δυστυχώς, δεν είχε ούτε έχει ένα σχέδιο για το πως θα αντιμετωπίσουμε τις οικονομικές επιπτώσεις, μέσα από ποιους τομείς θα αναπληρώσουμε το χαμένο ΑΕΠ, από που θα απορροφηθεί η ανεργία. Μας παρουσιάζει σαν επιτυχία κάτι που προωθήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενώ μειώθηκε το ποσό που τελικά θα φτάσει στη χώρα μας και στις υπόλοιπες χώρες του Νότου. Έχουμε την έκθεση Πισσαρίδη για το πως θα αξιοποιηθούν οι επιχορηγήσεις και είναι σε μία κατεύθυνση που δείχνει επιστροφή στην λανθασμένη συνταγή του 2014».

– τα εθνικά θέματα

«Παρατηρούμε μια ακόμη μεγάλη κωλοτούμπα της ΝΔ στα εθνικά θέματα. Ο κύριος Μητσοτάκης έλεγε στη Βουλή να μην τολμήσει ο κύριος Κοτζιάς να υπογράψει τμηματικό καθορισμό της ΑΟΖ και τώρα κάνει ακριβώς αυτό. Γεννώνται ερωτήματα. Τι κερδίσαμε, ακριβώς, από τη συμφωνία με την Αίγυπτο; Ο κύριος Δένδιας δήλωσε ότι δεν ήξερε ότι κατεβαίνει για να υπογράψει συμφωνία. Ο πρωθυπουργός ήξερε ότι κατεβαίνει ο κύριος Δένδιας να υπογράψει τη συμφωνία; Δεν τα λέμε εμείς αυτά. Δηλώσεις του κυρίου Δένδια είναι. Στο καλό σενάριο, το οποίο προβλέπει ότι θα εξαναγκάσουμε την Τουρκία να πάμε στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για ένα θέμα όπως είναι η εθνική γραμμή: Η μερική συμφωνία με την Αίγυπτο και η συμφωνία με την Ιταλία δίνει επιχειρήματα στην Τουρκία να μειώσει τη δική μας ΑΟΖ ανατολικά της Ρόδου ή όχι;»

Σχετικά Νέα