

Στα λάθη και τις παραλείψεις ετών στη λειτουργία του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα, που οδήγησαν –όπως τόνισε- στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών αναφέρθηκε ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Ατυχημάτων, Χρήστος Παπαδημητρίου.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, «η αδιανόητη τραγωδία των Τεμπών έχει χτιστεί επί σειρά ετών από σειρά εγκληματικών λαθών και παραλείψεων».
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, στο πόρισμα του Οργανισμού θα αναδειχθούν αυτά τα λάθη και οι παραλείψεις «με πλήρη ανεξαρτησία».
Δεν είχε στελεχωθεί τη στιγμή του ατυχήματος
Όπως τόνισε ο κ. Παπαδημητρίου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τη στιγμή που συνέβη το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είχε συσταθεί τον Ιανουάριο του 2023, όμως στελεχώθηκε αργότερα.
Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όπως τόνισε ο κ. Παπαδημητρίου, να αναλάβουν την έρευνα αξιωματικοί που δεν είχαν την τεχνογνωσία να διαχειριστούν το θέμα με τον τρόπο που έπρεπε.
«Από τη στιγμή που ανέλαβα, η μόνη ενόχληση που είχα από τον υπουργό ήταν αν μπορεί να βοηθήσει περισσότερο» συμπλήρωσε ο ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Χάθηκε χρόνος
«Δυστυχώς, χάθηκε πολύτιμος χρόνος και δεν έγινε η διαχείριση που έπρεπε στον χρόνο που έπρεπε» πρόσθεσε σχετικά με την έρευνα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
«Το προσωπικό μας δεν κοιμάται, έχουμε ιερό καθήκον να διερευνήσουμε το δυστύχημα των Τεμπών απέναντι στους συγγενείς. Συνάντησα πατέρα θύματος των Τεμπών που είναι και συνάδελφός μου και μου είπε ‘θέλω να κάνεις το καθήκον σου’», είπε συγκινημένος ο κ. Παπαδημητρίου.
Και συνέχισε λέγοντας: «Το καθήκον μου είναι να καταδείξω όσο μπορώ τα συστημικά λάθη που οδήγησαν σε αυτό το δυστύχημα, ώστε αυτοί οι 57 άνθρωποι κι αυτό το παλικάρι ο Γεράσιμος που ακόμη παλεύει να μην έχουν χάσει τη ζωή τους χωρίς λόγο. Να είναι οι τελευταίοι νεκροί στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Θα σηκώσουμε κάθε πέτρα».
Οι ελλείψεις του ΟΣΕ
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου αναφέρθηκε επίσης και στο προσωπικό του ΟΣΕ, τονίζοντας ότι υπήρχαν τεράστια κενά στο οργανόγραμμά του.
«Ο ΟΣΕ ξεκίνησε με 3.200 άτομα προσωπικό και μετά τα μνημόνια έφτασε τα 590 άτομα, ξεκίνησε να έχει περισσότερους από 500 σταθμάρχες και την περίοδο των Τεμπών είχε 117. Μιλάμε για ήρωες, οι υπάλληλοι των σιδηροδρόμων είναι ήρωες, χρειάζεται να δουλεύουν και 29 μέρες σερί χωρίς ρεπό σε πλήρη παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας. Δεν υπήρχε επάρκεια προσωπικού» είπε.
Παράλληλα, μίλησε για τις συμβάσεις που θα έπρεπε να έχουν υλοοποιηθεί για την ασφάλεια των τρένων, συμπληρώνοντας ότι «έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πολλά χρόνια πριν από τα Τέμπη».
Τέλος, ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε στη φωτιά που σημειώθηκε μετά τη σύγκρουση, τονίζοντας ότι ερευνούν το ενδεχόμενο να μετέφερε κάποιο παράνομο φορτίο η εμπορευματική αμαξοστοιχία.
Επίσης, τόνισε ότι γίνεται ανάλυση των βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη για να διαπιστωθεί αν αυτή η φλόγα που φτάνει τα 80 μέτρα και διαρκεί 8 δευτερόλεπτα δικαιολογείται από τα έλαια σιλικόνης.
Σχετικά Νέα
Καλλιθέα: «Συμβόλαιο θανάτου» βλέπει η ΕΛΑΣ πίσω από την εν ψυχρώ δολοφονία σε πυλωτή
Τα ξημερώματα του Μεγάλου Σαββάτου, ένας άνδρας εντοπίστηκε νεκρός μέσα σε αυτοκίνητο στην Καλλιθέα,.
Άγιος Παΐσιος: Η σταύρωση προηγείται πάντοτε της αναστάσεως και φέρνει νίκη
Όσοι πέρασαν πρώτα από την Σταύρωση και αναστήθηκαν πνευματικά, ζουν την πασχαλινή χαρά. «Πάσχα,.
Οι Mυροφόρες στο κουβούκλιο του Πανάγιου Τάφου
Μπαίνοντας στο Ιερό κουβούκλιο στον προθάλαμο όπου είναι το παρεκκλήσι του Αγγέλου, εκεί δηλαδή.
Kέρκυρα: Το έθιμο του τεχνητού σεισμού στον Ιερό Ναό της Παναγίας των Ξένων
Το Πάσχα γιορτάζεται κάθε χρόνο με ιδιαίτερη θρησκευτική κατάνυξη στην Κέρκυρα. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο νησί των Φαιάκων είναι.