

Η κυβέρνηση προωθεί νέα πρόταση για την υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων, σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, ενώ σχεδιάζεται από το 2023 να ξεκαθαρίσει το θέμα με τα ανασφάλιστα οχήματα.
Αυτό αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους της κυβέρνησης στην 4η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών η οποία πραγματοποιήθηκε εντός του Σαββατοκύριακου.
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός η Κυβέρνηση έχει τη βούληση και προτίθεται να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία πριν τη λήξη της θητείας της.
Υπενθυμίζεται ότι από τον κλιματικό νόμο, αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή, το άρθρο 23 που προέβλεπε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας ασφαλίζονται υποχρεωτικά ενώ η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αποτελούσε προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου. Σημειώνεται ότι ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται σε γεωγραφικές ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας ή πλησίον δασικών περιοχών που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς.
Ανασφάλιστα οχήματα
Σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ανασφάλιστα οχήματα, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής, ανέφερε ότι εμφανίζονται ως κυκλοφορούντα που δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας, χιλιάδες αυτοκίνητα. Πρόθεση της ΑΑΔΕ, είπε, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, είναι να εξεταστούν αυτές οι περιπτώσεις, να ειδοποιηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων προκειμένου να ξεκαθαριστούν οι λόγοι που εμφανίζονται στο σύστημα με αυτό το τρόπο τα αυτοκίνητα, στη συνέχεια να απαιτηθούν, όπως προβλέπει ο νόμος, τα ποσά των τελών κυκλοφορίας, και στη συνέχεια θα επιβληθούν πρόστιμα λόγω μη ασφάλισης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Σε κάθε περίπτωση, ο διοικητής της ΑΑΔΕ τόνισε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει τη μετάθεση εκατοντάδων χιλιάδων περιπτώσεων στην αστυνομία, και αυτό το σύστημα δεν είναι λειτουργικό καθώς δεν γίνεται να επωμιστεί η αστυνομία τόσο μεγάλο όγκο εργασιών.
Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, αρχής γενομένης από το 2023 υπάρχει η πολιτική βούληση να ξεκαθαρίσει το θέμα.
Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης με τον υπουργό και τον διοικητή, από τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, εκ μέρους της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, τέθηκε το θέμα των εκ του νόμου ανασφάλιστων κρατικών οχημάτων και της πολύ μεγάλης ταλαιπωρίας που υφίστανται όσοι πολίτες εμπλακούν σε ατύχημα με τέτοια οχήματα. Είναι τόσο μεγάλη η ταλαιπωρία των πολιτών και τόσο υψηλό το κόστος της διαχείρισης των υποθέσεων αυτών από την πλευρά του Δημοσίου, όπως σημείωσε, ώστε είναι προτιμότερο και οικονομικότερο να ασφαλίζονται και αυτά τα οχήματα από τον κλάδο ιδιωτικής ασφάλισης.
Σχετικά Νέα
Συλλυπητήρια Κ. Μητσοτάκη για το θάνατο του πάπα Φραγκίσκου
“Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι.
ΣΥΡΙΖΑ: Η επέτειος της 21ης Απριλίου αποτελεί υπόμνηση του καθήκοντος θωράκισης
«Η θλιβερή επέτειος της 21η Απριλίου αποτελεί πάντα υπόμνηση του καθήκοντος θωράκισης και υπεράσπισης.
ΚΚΕ: Οι πρωταγωνιστές της δικτατορίας των συνταγματαρχών ήταν πρόσωπα που υπηρέτησαν τους μηχανισμούς του αστικού κράτους
Το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του «για τη “μαύρη” επέτειο από την επιβολή της δικτατορίας.
Ν. Ανδρουλάκης για την 21η Απριλίου: Η συλλογική μνήμη άγρυπνος φρουρός των δημοκρατικών θεσμών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
«Το χουντικό πραξικόπημα της 21ης Απριλίου του 1967 γύρισε την Ελλάδα πολλές δεκαετίες πίσω,.