

Δέκα έξι χρόνια έχει να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), γεγονός που επισπεύδει την αναθεώρησή του.
Σε αυτήν, εξετάζεται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008. Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Πάντως, σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.
Στη στρατηγική για την οδική ασφάλεια βασικός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η μείωση των τροχαίων συμβάντων και για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξετάζεται η ένταξη ψηφιακών μέσων για την επιτήρησή του καθώς είναι πρακτικά αδύνατον να υπάρχει ένας αστυνομικός για κάθε παραβάτη οδηγό.
Στον σχεδιασμό προβλέπονται, ακόμη, λελογισμένες ποινές και πρόστιμα µε στόχο τη συμμόρφωση του οδηγού που παραβίασε τους κανόνες και όχι «ποινές» στο όχημα.
Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.
Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εντάσσονται και παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους κι έξυπνες διαβάσεις
Αποκαρδιωτικά στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ για τα Τροχαία
Τη μαύρη λίστα στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό Τροχαίων περιστατικών, επιβεβαιώνει η ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, τα στοιχεία της Αρχής για τον μήνα Νοέμβριο, καταδεικνύουν ότι σημειώθηκε αύξηση των περιστατικών κατά 3,5% με 945 τροχαία ατυχήματα από τα 913 τον Νοέμβριο του 2022.
Τον ίδιο μήνα 45 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Συνολικά τραυματίστηκαν 1.096 οδηγοί και συνεπιβάτες, εκ των οποίων βαριά τραυματίστηκαν 52.
πηγή:ertnews.gr
Σχετικά Νέα
Άγριο ξύλο στην Λαμία – Σε «πεδίο μάχης» μετατράπηκε κεντρική πλατεία της πόλης
Σε «πεδίο μάχης» μετατράπηκε γύρω στις 4 τα ξημερώματα της Μεγάλης Παρασκευής (18/04) η.
Χανιά: Απορριμματοφόρο έπιασε φωτιά στη μέση του δρόμου – Δεν υπήρξαν τραυματισμοί
Φωτιά στη μέση του δρόμου έπιασε το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής (18.04.25) ένα απορριμματοφόρο στα Χανιά. Η.
Τροχαίο με έναν τραυματία στην Λάρισα – Χρειάστηκε η συνδρομή της Πυροσβεστικής για τον απεγκλωβισμό του
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής (18/04) έξω από τη Λάρισα και.
Εγνατία οδός: Στη φυλακή ο ουκρανός οδηγός της νταλίκας για το τροχαίο δυστύχημα
Στη φυλακή οδηγείται ο ουκρανός οδηγός της νταλίκας που ενεπλάκη στο τροχαίο δυστύχημα με.