Ποιες μορφές άσκησης βοηθούν το μυαλό

Ποιες από τις τρεις μορφές άσκησης – τρέξιμο, βάρη ή διαλειμματική προπόνηση- συντελούν στη γέννηση νέων νευρώνων του εγκεφάλου και αναδεικνύονται ωφέλιμες για το μυαλό μας;

Οι επιστήμονες προσπαθούν κατά καιρούς να δώσουν απάντηση στο παραπάνω ερώτημα προσπαθώντας να εκτιμήσουν ποια μορφή φυσικής δραστηριότητας οδηγεί σε μεγαλύτερη νευρογένεση. Βέβαια δεν καταλήγουν πάντα στα ίδια συμπεράσματα και μάλλον το μόνο βέβαιο είναι η άσκηση σε κάθε μορφή της είναι ευεργετική για πολλές πτυχές της υγείας. Ωστόσο το ερώτημα παραμένει και αυτή τη φορά οι ειδικοί θέλησαν να διαπιστώσουν αν κάποια μορφή άσκησης συμβάλλει σε μεγαλύτερη νευρογένεση στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Jyvskyla της Φινλανδίας προσπάθησαν να δώσουν απάντηση στο παραπάνω ερώτημα υποβάλλοντας διαφορετικές ομάδες πειραματόζωων επί επτά εβδομάδες στο αντίστοιχο της προπόνησης κάνοντας τρέξιμο, σηκώνοντας βάρη ή κάνοντας διαλειμματική προπόνηση.

Εκτιμώντας τα επίπεδα νευρογένεσης στον εγκέφαλο των πειραματόζωων ανάλογα με το είδος της άσκησης που έκαναν οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα πιο υψηλά επίπεδα νευρογένεσης είχαν τα ποντίκια που έκαναν τρέξιμο. Μάλιστα όσο μεγαλύτερη η απόσταση που είχε διανυθεί τρέχοντας τόσο περισσότεροι οι νέοι νευρώνες στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου.

Στην περίπτωση της διαλειμματικής προπόνησης η νευρογένεση ήταν σχετικά μικρή, ενώ ήταν ελάχιστη έως μηδενική στην περίπτωση των ασκήσεων με αντιστάσεις.

Φαίνεται λοιπόν ότι η αεροβική άσκηση φαίνεται πιο επωφελής για την υγεία του εγκεφάλου και μένει να αποδειχθεί το εν λόγω εύρημα και στους ανθρώπους, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Σχετικά Νέα