Ο CEO του LinkedIn απαντά: Αυτός είναι ο ρόλος του πραγματικού επιχειρηματικού ηγέτη

Όταν σκεφτόμαστε για τους ηγέτες, τους κατηγοριοποιούμε αυτόματα σε δύο κατηγορίες – υπάρχουν οι κακοί, και υπάρχουν και οι καλοί.

Οι κακοί είναι αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για την ευημερία των εργαζομένων τους, θέτουν παράλογους στόχους και είναι σκέτος μπελάς να συνεργαστείς μαζί τους.

Οι καλοί είναι αυτοί που στηρίζουν, έχουν «ανοικτές» τις πόρτες των γραφείων τους και πραγματικά ενδιαφέρονται να βοηθήσουν τους υπαλλήλους τους να αναπτυχθούν.

Ως ηγέτης, προφανώς θα θέλατε να ανήκετε στη δεύτερη κατηγορία – στους καλούς. Αλλά, όπως δήλωσε ο Jeff Weiner, Διευθύνων Σύμβουλος της LinkedIn, σε συνέντευξη που παρεχώρησε στο CNBC, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε αυτός στον οποίον απευθύνεται όλη η εταιρεία για να λύσει τα προβλήματα που ανακύπτουν.

Ο Weiner σημειώνει ότι οι ηγέτες στις μικρές επιχειρήσεις φυσικά τείνουν στο να είναι «πυροσβέστες», αλλά λέει ότι αυτή δεν είναι μια ιδανική κατάσταση. Αντ ‘αυτού, οι ηγέτες πρέπει να μεταβιβάσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων στους managers τους και να τους κινητοποιήσουν να κάνουν πράγματα μόνοι τους.

Σύμφωνα με τον Weiner, το σοφό πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να «προπονήσετε» άλλους ηγέτες στο στυλ σας (και αυτοί να προπονούν τους υφιστάμενούς τους). Αυτό θα σας βοηθήσει να επεκτείνετε την εμβέλεια της ηγεσίας σας, να έχετε ελεύθερο χρόνο για περισσότερες εργασίες «μεγάλου βεληνεκούς» και να δομήσετε κλιμακωτά τον οργανισμό σας.

Προπονείτε τους ηγέτες από πρόσωπο με πρόσωπο

Προσωπικά, μου αρέσει να προπονώ τους ηγέτες πρόσωπο με πρόσωπο όποτε αυτό είναι δυνατόν. Είχα την ευκαιρία να το κάνω αυτό πρόσφατα, όταν ο νέος μου διευθυντής μου τηλεφώνησε και μου είπε ότι δεν μπορούσε να παρευρεθεί σε εργασίες επισκευής που προέκυψαν έκτακτα επειδή ήπιε μερικές μπύρες και δεν έπρεπε να οδηγήσει.

Αντ’ αυτού, πήγα εγώ στον πελάτη, και ο manager μου, ο Joe, ήρθε μαζί ώστε να δει πως θα αντιμετώπιζα την κατάσταση.

Όταν πήγα για πρώτη φορά στο σπίτι του πελάτη και επιθεώρησα το γκαράζ του, γρήγορα διαπίστωσα ότι υπήρχε ένα ράγισμα στο πάνελ του γκαράζ, και ότι ο η πόρτα του γκαράζ δεν λειτούργησε σωστά. Αντί να λέω απλώς στον πελάτη για αυτά τα προβλήματα, εξήγησα την κατάσταση σε αυτόν και τον άφησα να βρει ο ίδιος το ράγισμα. Τον έκανα επίσης να προσπαθήσει να σηκώσει την πόρτα του γκαράζ, και αμέσως παρατήρησε ότι ήταν παράξενα βαρύ και ότι κάτι πήγαινε στραβά.

Δεδομένου ότι καθοδήγησα τον πελάτη καθ’ όλη τη διαδικασία και τον άφησα να ανακαλύψει τα προβλήματα μόνος του, ήταν περισσότερο από ευτυχής να μας αφήσει να διορθώσουμε όλα τα ζητήματα (και να τον χρεώσουμε για πολλά πράγματα). Το πιο σημαντικό, ο Τζο έρχεται να με δει να ασκώ αυτό που κηρύττω και τώρα θα μπορούσε να εφαρμόσει αυτά που είχε μάθει στις τις επόμενες δουλειές του.

Αν δεν μπορείτε να συναντηθείτε  πρόσωπο με πρόσωπο, το βίντεο είναι η επόμενη καλύτερη επιλογή σας

Ενώ η προσωπική «προπόνηση» είναι η πιο αποτελεσματική, προφανώς δεν μπορείτε να περάσετε ολόκληρη την εργάσιμη ημέρα σας προπονώντας ανθρώπους – αυτό δεν είναι ρεαλιστικό. Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι που είναι λιγότερο χρονοβόροι. Ένα παράδειγμα; Το βίντεο.

Για να το κάνετε αυτό, απλά καταγράψτε ένα βίντεο που δείχνει πώς να κάνετε μια συγκεκριμένη εργασία και εξηγήστε τη διαδικασία της σκέψης σας. Εάν κάνετε ένα βίντεο την εβδομάδα, σε λίγο, θα έχετε δημιουργήσει μια βιβλιοθήκη βίντεο που η ομάδα σας μπορεί να έχει πρόσβαση και να ανατρέξει. Μη διστάσετε να γίνετε δημιουργικοί – εκτός από την δημιουργία βίντεο που εξηγείτε πώς να κάνετε κάποια εργασία, μπορείτε επίσης να κάνετε και άλλα βίντεο για να αναπτύξετε:

  • Συχνές ερωτήσεις – Συχνές ερωτήσεις στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης εργασίας / θέματος
  • Προηγμένα βίντεο κατάρτισης – βίντεο στα οποία μοιράζεστε επιπλέον συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με μια εργασία
  • Feedback βίντεο – βίντεο όπου εσείς κριτικάρετε την εργασία των εργαζομένων σας και πείτε τους πώς μπορούν να βελτιωθούν

Το παιχνίδι ρόλων ενδείκνυται για εκμάθηση επί τόπου

Τέλος, τα παιχνίδια ρόλων είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος δεσίματος και ανάπτυξης της ομάδας σας. Εδώ στην εταιρεία μου, έχουμε στόχο να συμμετέχουμε σε παιχνίδια ρόλων τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.

Δεν χρειάζεται να είστε πολύ επιτηδευμένοι. Προσωπικά, διαλέγω κάποιον από μπροστά ώστε να μπορέσουμε να δοκιμάσουμε διαφορετικές στρατηγικές πώλησης. Επίσης, θέλω να παίζω ένα παιχνίδι σε αυτές τις συνεδρίες, όπου βλέπουμε ποιος μπορεί να απαντήσει σε μια ερώτηση με μια άλλη ερώτηση. Για παράδειγμα:

Εγώ (υποδυόμενος τον πελάτη): «Πες μου τα όλα για την εταιρεία σου!»

Υπάλληλος: «Βέβαια, τι ακριβώς θα θέλατε να μάθετε για μας;» Ή, «Πριν επικεντρωθώ σε αυτό, είχατε κάποια προηγούμενη εμπειρία με την επιχείρησή μας;».

Εάν αναρωτιέστε ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από αυτό, απαντώντας σε μια ερώτηση με μια άλλη ερώτηση, σας βοηθά να μάθετε τι πραγματικά θέλουν οι πελάτες σας και σας επιτρέπει να προσαρμόσετε το pitch σας ανάλογα. Γι ‘αυτό και το ενσωματώνουμε στα παιχνίδια ρόλων μας και στο τέλος κάθε παιχνιδιού, ο ένας δίνει στον άλλον feedback για το πως να πουλήσει πιο αποτελεσματικά.

Fortunegreece.com

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα