

Οι ΗΠΑ αποκάλυψαν πως σχεδιάζουν να επιβάλουν λιμενικά τέλη στα κινεζικά πλοία σε μια προσπάθειά τους να αναζωογονήσουν τη ναυπηγική βιομηχανία στις ΗΠΑ και να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της Κίνας.
Από τα μέσα Οκτωβρίου, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες και χειριστές θα χρεώνονται 50 δολάρια ανά τόνο φορτίου με τα τέλη να αυξάνονται κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια.
Αρχικά, υπήρξαν ανησυχίες ότι τα μέτρα θα διαταράξουν περαιτέρω το παγκόσμιο εμπόριο μετά τις δασμολογικές πολιτικές του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, αλλά το τέλος είναι λιγότερο αυστηρό από ό,τι είχε αρχικά προταθεί.
Εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών είπε ότι τα τέλη θα αυξήσουν τις τιμές για τους Αμερικανούς καταναλωτές και «δεν θα αναζωογονήσουν τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ».
Το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) δήλωσε: «Η Κίνα έχει επιτύχει σε μεγάλο βαθμό τους στόχους κυριαρχίας της, θέτοντας σε σοβαρό μειονέκτημα τις αμερικανικές εταιρείες, τους εργαζόμενους και την οικονομία των ΗΠΑ».
Τα τέλη για τους Κινέζους ιδιοκτήτες σκαφών και τους χειριστές πλοίων που ναυπηγούνται στην Κίνα θα βασίζονται στο βάρος του φορτίου τους, στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν ή στον αριθμό των οχημάτων επί του πλοίου.
Για τα πλοία με φορτίο χύδην, το τέλος θα βασίζεται στο βάρος του φορτίου τους, ενώ η χρέωση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα εξαρτηθεί από το πόσα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρει ένα πλοίο.
Τα 50 δολάρια ανά τόνο φορτίου θα αυξάνονται κατά 30 δολάρια ανά τόνο κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια. Τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής θα ξεκινούν από 18 δολάρια ο τόνος ή 120 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο και θα αυξάνονται επίσης τα επόμενα τρία χρόνια.
Τα πλοία που δεν ναυπηγούνται στις ΗΠΑ που μεταφέρουν αυτοκίνητα θα χρεώνονται 150 δολάρια ανά όχημα.
Το τέλος θα εφαρμόζεται μία φορά ανά ταξίδι στα πληττόμενα πλοία και όχι περισσότερες από πέντε φορές το χρόνο.
Τα τέλη είναι πολύ χαμηλότερα από ένα σχέδιο που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο για χρέωση έως και 1,5 εκατ. δολαρίων για κάθε αμερικανικό λιμάνι που επισκέπτεται ένα κινεζικό πλοίο.
Σχετικά Νέα
Ο όμιλος Volkswagen μιλά για πιθανή μετεγκατάσταση μέρους της παραγωγής της Audi στις ΗΠΑ
Ο όμιλος Volkswagen θα μπορούσε να μετεγκαταστήσει μέρος της παραγωγής της μάρκας Audi στις.
Στο σφυρί 4άστερο ξενοδοχείο στο Γύθειο
Το πολυτελές ξενοδοχείο του Γυθείου “Las Hotel & Spa”, αναμένεται να βγει σύντομα στο.
BofA: Το μεγάλο rotation συνεχίζεται – Ελπίζουν για Ευρώπη ακόμη οι επενδυτές
Οι προσδοκίες για την παγκόσμια ανάπτυξη υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά, αλλά οι ελπίδες για.
Μαγνήτης επενδύσεων τα Αμοιβαία Κεφάλαια- Εισροές 18 δισ. ευρώ από τα τέλη του 2018
Αυξάνονται οι εισροές στα αμοιβαία κεφάλαια με αποτέλεσμα το ενεργητικό τους να διαμορφώνεται στα.