

Το πιο εμβληματικό ναυάγιο της Μεσογείου, το «Παναγιώτης» στη Ζάκυνθο, κινδυνεύει να χαθεί για πάντα – όχι από τις φουρτούνες του Ιονίου, αλλά από τις συμπληγάδες της γραφειοκρατίας. Παρά την ύπαρξη ολοκληρωμένης μελέτης διάσωσης από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο από τον Ιούνιο του 2024, το πλοίο συνεχίζει να διαβρώνεται ανεπιστρεπτί. Η επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ, υπό τον καθηγητή Δ. Καλιαμπάκο, προειδοποιεί ξεκάθαρα: κάθε μέρα που περνά χωρίς έργα φέρνει το τέλος του κουφαριού πιο κοντά. Ήδη, τμήματα του πλοίου έχουν εξαφανιστεί στη θάλασσα από τις κακοκαιρίες του 2023, αποδεικνύοντας ότι ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος.
Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 7 εκατομμύρια ευρώ, αλλά η υλοποίηση σκοντάφτει σε αντικρουόμενες αρμοδιότητες και σε μια χαρακτηριστική κρατική ακαμψία. Από το ΤΑΙΠΕΔ έως την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η ευθύνη διαμοιράζεται χωρίς ουσία. Η πρόταση του ΕΜΠ δεν αφορά μόνο την αντιδιαβρωτική προστασία και τη σύνθεση του σκάφους, αλλά και την αναβάθμιση της περιοχής με την επέκταση της παραλίας κατά 30 μέτρα και τη δημιουργία υποδομών, όπως υπόγειο μουσείο και ασφαλή ζώνη θέασης. Πρόκειται για ένα πρότζεκτ με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και τουριστικό αντίκτυπο – που όμως χάνεται στη μετάφραση των εγκρίσεων.
Σχετικά Νέα
Σωρεία παραβάσεων του Κ.Ο.Κ σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες
Σωρεία παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας βεβαιώθηκαν τον Απρίλιο στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου..
Πάτρα: Προφυλακίστηκε ο 37χρονος που κατηγορείται για βιασμό 16χρονης
Τον δρομο προς τις φυλακές έδειξαν εισαγγελέας και ανακριτής στην Πάτρα, στον 37χρονο που.
Θετικά μηνύματα για την εξέλιξη του θεσμού παροχής κοινωφελούς εργασίας, σύμφωνα με το υπ. Δικαιοσύνης
Ιδιαίτερα ενθαρρυντική είναι η συμμετοχή των φορέων του Δημοσίου τομέα στο θεσμό της παροχής.
Νέα υποβρύχια για το Πολεμικό Ναυτικό – Πότε θα έρθουν οι καινούργιες τορπίλες
Έως τα τέλη του 2025 οι πρώτες βαρέως τύπου τορπίλες Sea Hake Mod 4.