Μειώνονται κατά 50% τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση των δικύκλων οχημάτων, όπως προκύπτει από το επικείμενο σχέδιο νόμου του αρμόδιου υπουργείου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Στο εν λόγω νομοσχέδιο θα ενσωματωθούν και οι τροποποιήσεις στα άρθρα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τη μικροκινητικότητα «πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway)».
Ειδικότερα:
Σε οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο ΚΟΚ τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα) παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα,
- απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα),
- δίδεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών,
- ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εξοπλισμό των ΕΠΗΟ κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση) καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου,
- ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.
- καθορίζεται στο ήμισυ το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.
Υπενθυμίζεται, ότι για παράνομη στάθμευση το πρόστιμο σήμερα ανέρχεται στα 40 ευρώ, ενώ σε χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης είναι 20 ευρώ και σε ράμπες ΑμΕΑ στα 150 ευρώ.
Ταυτόχρονα, προωθούνται ΣΒΑΚ από τους ΟΤΑ με στόχο οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να υλοποιούν χωρίς γραφειοκρατικές εμπλοκές αστικές και περιαστικές παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα, θεσπίζονται κανόνες τους οποίους πρέπει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών}.
Σχετικά Νέα
-
Πάτρα: Φοιτητές εγκλώβισαν τον πρύτανη του Πανεπιστημίου στο γραφείο του
Εγκλωβισμένος στο γραφείο του παρέμεινε για τουλάχιστον 5 ώρες ο Πρύτανης του πανεπιστημίου Πατρών, Χρήστος Μπούρας, από φοιτητές, οι.
-
Αλεξανδρούπολη: Τραυματισμός πέντε μεταναστών από ανατροπή του οχήματος που τους μετέφερε παράνομα στη χώρα
Τον τραυματισμό των πέντε εκ των οκτώ συνολικά μεταναστών που επέβαιναν σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο,.
-
Πελοπόννησος: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών λόγω Πάσχα και Πρωτομαγιάς
Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών, μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους, άνω των 3,5 τόνων, κατά την περίοδο των εορτών.
-
Η γηραιότερη ασθενής στην Ελλάδα υποβλήθηκε σε καρδιολογική επέμβαση
Ως η γηραιότερη ασθενής στη χώρα μας -και μία από τις ελάχιστες αιωνόβιες παγκοσμίως-.