Μ. Ζορμπά κατά Λ. Μενδώνη για την αιφνίδια καρατόμηση της διοίκησης του ΚΘΒΕ

Δύο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας της, η διοίκηση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και η καλλιτεχνική διεύθυνση απομακρύνθηκαν μέσω δελτίου Τύπου που εστάλη από το υπουργείο Πολιτισμού το βράδυ της Πέμπτης.

Το γεγονός έχει ξεσηκώσει θύελλες αντιδράσεων καθώς δεν προηγήθηκε καμία ενημέρωση, όπως θα όφειλε, της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη προς τη διεύθυνση του Θεάτρου.

Όπως έγινε, δε, και με τη διοίκηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων η ανακοίνωση δεν συνοδευόταν από σχετικό ΦΕΚ. Εξελίσσεται σε πάγια τακτική της υπουργού Πολιτισμού να αντικαθιστά τις διευθύνσεις των εποπτευόμενων φορέων χωρίς κανέναν κριτήριο παρά μόνο εάν διορίστηκαν από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Η ανακοίνωση για τις αλλαγές στο ΚΘΒΕ – έχει αύριο συνέντευξη Τύπου- δόθηκε στη δημοσιότητα λίγο πριν αναχωρήσει η Λίνα Μενδώνη για την Κίνα, οπότε και ήταν δύσκολο να δώσει εξηγήσεις προς τους ενδιαφερόμενους.

Να σημειώσουμε ότι η θητεία της διεύθυνσης του ΚΘΒΕ, ήταν αν όχι η μοναδική από τις ελάχιστες που ανανέωσε η τέως υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά καθώς «η πορεία του είχε περάσει από σαράντα κύματα, ωσότου τα τελευταία χρόνια ο πολιτιστικός οργανισμός βρει τον τρόπο να ισορροπήσει καλλιτεχνικά και οικονομικά» όπως σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Η πάγια θέση της ήταν η προκήρυξη διαγωνισμών για την κάλυψη των διευθυντικών θέσεων στους καλλιτεχνικούς Οργανισμούς του ΥΠΠΟ προκείμενου να επικρατήσει διαφάνεια, αξιοκρατία και να κοπεί επιτέλους ο ομφάλιος λώρος μεταξύ της καλλιτεχνικής κοινότητας και της υπουργικής καρέκλας.

Η δήλωση έχει ως εξής:

«Αποπομπή αντί για χειροκρότημα!

«Η πορεία του ΚΘΒΕ είχε περάσει από σαράντα κύματα, ωσότου τα τελευταία χρόνια ο πολιτιστικός οργανισμός βρει τον τρόπο να ισορροπήσει καλλιτεχνικά και οικονομικά. Αυτό το επίτευγμα οφείλεται στη διεύθυνση και το ΔΣ του θεάτρου, στους άξιους Γιάννη Αναστασάκη, Μαρία Τσιμά και Άρη Στυλιανού και τα μέλη του ΔΣ, που μαζί με τους εργαζόμενους δούλεψαν συστηματικά, με όραμα, σύμπνοια, σχέδιο και, βεβαίως, αγάπη στο θέατρο, στην κοινωνική του αποστολή και στο κοινό της πόλης.

Ολόκληρη η Θεσσαλονίκη το γνωρίζει και αναγνωρίζει τα βήματα και το θετικό αποτέλεσμα, που αποτυπώθηκε στις παραστάσεις, στο ρεπερτόριο, στις γεμάτες αίθουσες και στην αποπληρωμή των χρεών του θεάτρου. Αυτά ήταν τα διαφανή και δημόσια διατυπωμένα κριτήρια της ανανέωσης της θητείας τους πέρσι τον Νοέμβριο.

Η σημερινή υπουργός Πολιτισμού που αποφάσισε να διακόψει τη συνέχιση του έργου τους, ιδιαίτερα των καλλιτεχνικών διευθυντών που είχαν μπροστά τους δύο ακόμη χρόνια, είναι μοιραίο να αναμετρηθεί με τα ερωτηματικά που προκύπτουν: την αποφυγή κάθε διαλόγου μαζί τους, τον αιφνιδιασμό τους ώστε να πληροφορηθούν από Δελτίο Τύπου την αντικατάστασή τους, την παντελή έλλειψη δημόσιας αιτιολόγησης εκ μέρους του υπουργείου.

Αλλά, κυρίως, είναι οι συνέπειες και οι συγκρίσεις που προκύπτουν, μετά τη σύντομη άνοιξη του θεάτρου που το έβγαλε με μεγάλη προσπάθεια και κόπο από γκρίζες εποχές. Ύστερα από δεκαετίες πελατειακής διαχείρισης, οι δημόσιοι πολιτιστικοί οργανισμοί απαιτούν πλέον διαφάνεια, αξιοκρατία και σεβασμό της αυτονομίας τους.

Γι’ αυτό το λόγο, ο τρόπος και η στόχευση των αλλαγών σ’ αυτούς βρίσκονται κάθε φορά κάτω από το προσεκτικό βλέμμα του κοινού τους και των πολιτών. Οι διορισμοί, οι προκηρύξεις θέσεων, οι παύσεις, οι ανανεώσεις θητείας, μαζί με τις δημόσιες αιτιολογήσεις, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία δείχνουν τους άξονες και τη συνολικότερη πολιτική του πολιτισμού που εφαρμόζεται».

Μυρσίνη Ζορμπά, τέως υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού».

 

 

Πηγή: efsyn

Σχετικά Νέα