Κυριάρχησε η νευρικότητα στο ΧΑ – Πτώση με χαμηλό τζίρο

Σε κλίμα νευρικότητας συνέχισε και σήμερα το Χρηματιστήριο, με την πορεία της αναπτυξιακής δυναμικής της οικονομίας να μη δίνει πάτημα στους αγοραστές για να σπρώξουν την αγορά πάνω από τις 1.280 μονάδες.

Αντιθέτως, οι πωλητές έδειξαν και σήμερα να έχουν μεγαλύτερη πρωτοβουλία κινήσεων, τη στιγμή που και το διεθνές κλίμα δε βοηθά ιδιαίτερα. Παρόλα αυτά, οι 1.270 μονάδες διατηρήθηκαν προς ώρας και μένει να φανεί αν και σε ποια επίπεδα θα ενεργοποιηθούν οι αγοραστές.

Οι ανησυχίες εντείνονται ευρύτερα γύρω από την πορεία της κινεζικής οικονομίας, την παγκόσμια ανάπτυξη και τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου, που έχουν αναζωπυρώσει τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό. Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το ράλι των τιμών πετρελαίου, φαίνεται να δείχνει προς την κατεύθυνση τυχόν υψηλότερων αναθεωρήσεων για τον πληθωρισμό παγκοσμίως, αλλά από την άλλη, οι ελληνικές μετοχές παραμένουν φθηνές και σαφώς δεν συγκρίνονται με τα επίπεδα αποτιμήσεων των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών ή ακόμη και πολλών αναδυόμενων.

Από την άλλη, ακετά χαμηλότερα θέτει πλέον τον «πήχη» για την εκδήλωση μια ύφεσης στις ΗΠΑ κατά το επόμενο δωδεκάμηνο η Goldman Sachs, με τις πιθανότητες να υποχωρούν στο 15% από 20% προηγουμένως, με το consensus να είναι αρκετά υψηλότερα, ήτοι στο 60%. Ο Jan Hatzius, επικεφαλής οικονομολόγος του επενδυτικού οίκου, δηλώνει πλέον αρκετά πιο αισιόδοξος από τους περισσότερους αναλυτές όσον αφορά την αρχική του εκτίμηση για την αναπτυξιακή δυναμική της αμερικανικής οικονομίας, η οποία αναμένεται να κινηθεί κατά μέσο όρο στο 2% έως τα τέλη του 2024.

Στα ενδότερα ούτε η ισχυρότερη άνοδος του ΑΕΠ κατά 2,7% που πέτυχε η ελληνική οικονομία κατά το 2ο τρίμηνο του έτους σε σχέση με 2,1% στο προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα την ΕΛΣΤΑΤ είναι ικανή να σηκώσει την αγορά.

Βέβαια τα βλέμματα στρέφονται στις κρίσιμες αξιολογήσεις τις επόμενες δύο εβδομάδες. Τόσο η DBRS, όσο και η Moody’s έχουν στείλει «σήματα» αναβάθμισης, αλλά οι πιο καθοριστικές αξιολογήσεις είναι αναμφισβήτητα αυτές των Standard & Poor’s και αρκετά αργότερα της Fitch την 1η Δεκεμβρίου («BB+» – σταθερό outlook), με το επενδυτικό «story» να βασίζεται σε ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας εντός του τρέχοντος έτους (κυρίως από του αμερικανικούς οίκους).

Πιάνοντας ωστόσο το νήμα από την αρχή, η DBRS καλείται σε πρώτο βαθμό να αναβαθμίσει τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από σταθερές και κατόπιν αυτού, να αναβαθμίσει το αξιόχρεο σε «BBB (low)», ήτοι στην κατηγορία του «investment grade». Άρα σε ένα rating action θα πρέπει να προβεί σε δύο θετικές κινήσεις (outlook – αξιόχρεο) ώστε να δώσει την επενδυτική βαθμίδα στην Ελλάδα, κάτι που καθίστανται αρκετά πιο δύσκολο – αλλά όχι ακατόρθωτο – με βάση το ιστορικό και τους γενικότερους χειρισμούς των οίκων, αλλά και εξαιτίας του πλέγματος αβεβαιοτήτων που κυριαρχεί σε αρκετά διεθνή (κυρίως Ευρωζώνη) και εγχώρια μέτωπα. Βέβαια, με το πολιτικό σκηνικό να έχει ξεκαθαρίσει και όλους τους οίκους να εκφράζουν τη θετική τους άποψη ως προς αυτό και ως προς τη διασφάλιση της συνέχειας της πολιτικής, και την ελληνική οικονομία να συνεχίζει να υπεραποδίδει σημαντικά έναντι της Ευρωζώνης, ενδέχεται η DBRS να θέλει να προηγηθεί έναντι των Αμερικανών.

Έτσι στο ταμπλό επικράτησε μια νευρικότητα με διατήρηση των άτσαλων κινήσεων. Ο ΓΔ, έκλεισε με πτώση 0,24% στις 1.273,48 μονάδες, με τον τζίρο στα 74,77 εκατ. ευρώ. Ο FTSE 25 υποχώρησε κατά 0,21% στις 3.079,32 μονάδες, ενώ ο τραπεζικός δείκτης υποχώρησε ξανά κατά 0,96% στις 995,88 μονάδες.

Στις τράπεζες, η Eurobank υποχώρησε κατά 1,21% στα 1,5155 ευρώ, η Alpha πιέστηκε αρκετά κατά 1,94% στα 1,419 ευρώ και η ΕΤΕ κατά -1,06%. Αντίθετη πορεία για την Πειραιώς στο 1,04% και τα 3,12 ευρώ.

Με κέρδη 1,01% έκλεισε η ΔΕΗ πατώντας ξανά τα 10 ευρώ αλλά και η Jumbo στο 1,35% και τα 27,10 ευρώ. Ανοδικά συνέχισε και η ΜΟΗ προς τα 23,68 ευρώ με την Autohellas να παίρνει ώθηση και από τα αποτελέσματα κλείνοντας με κέρδη 1,61%.

Ισχυρές πιέσεις για την ΕΥΔΑΠ στο -2,77% και τα 6,31 ευρώ ενω και η ΤΕΝΕΡΓ υποχώρησε στα 16,52 ευρώ.

Ήπια ανοδικά Aegean, Titan και Μυτιληναίος.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα