

Τα σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω ενεργοποίηση των πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων του τουρισμού στις εμπορικές επιχειρήσεις αναδεικνύει σχετική έρευνα της ΕΣΕΕ που παρουσιάστηκε την Τετάρτη σε εκδήλωση παρουσία του υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, ο οποίος πρότεινε την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για την προώθηση του «Shopping in Greece».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι σημαντικότερες εθνικότητες τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα είναι οι ‘Αγγλοι, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Αμερικάνοι οι οποίοι επιλέγουν για τη διαμονή τους κυρίως ξενοδοχείο all inclusive ή μη (62,5%) και κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) (19,9%). Οι περισσότεροι (52,8%) έχουν εισόδημα μεταξύ 15.000 – 50.000 ευρώ και δαπανούν λίγο περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα/άτομο.
Από αυτά τα ποσά το 9% πηγαίνει στην αγορά προϊόντων από εμπορικές επιχειρήσεις και το 6% στην αγορά τροφίμων. Η υψηλότερη δαπάνη σε αγορές καταγράφεται στην Κρήτη (26 ευρώ) με τους Αμερικανούς να σημειώνουν την ισχυρότερη ροπή κατανάλωσης από εμπορικές επιχειρήσεις (21 ευρώ).
Τα πιο δυναμικά τουριστικά εμπορικά προϊόντα είναι τα ενθύμια (souvenirs, 24,3%) και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) με τον κυριότερο λόγο των αγορών να είναι η τάση των ξένων επισκεπτών να προμηθευτούν αναμνηστικά από τον τόπο που επισκέπτονται (29,6%).
Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες επιλέγουν για τις αγορές τους κυρίως τοπικά καταστήματα/τοπικές αγορές (62%) ενώ οι περισσότεροι από αυτούς (47,6%) δηλώνουν πως είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσουν εξ’ αποστάσεως κάποιο ελληνικό προϊόν όταν επιστρέψουν στη χώρα τους.
«Τουρισμός και Εμπόριο είναι δύο έννοιες αλληλένδετες», τόνισε ο κ. Κικίλιας και πρόσθεσε: «Ως υπουργός Τουρισμού θα ήθελα να προτείνω μια μεγαλύτερη σύνδεση με την ΕΣΕΕ. Μέσα από 2 τρόπους. Πρώτον να προχωρήσουμε σε ένα Μνημόνιο Συνεργασίας για να προωθήσουμε στοχευμένα το Shopping in Greece.
Και δεύτερον, στη λογική που είχε κινηθεί η καμπάνια μας Greekend η οποία είχε γίνει viral – επισκέπτες για ένα τριήμερο στις πόλεις μας, που διασκεδάζουν, ψωνίζουν, επισκέπτονται τα μουσεία μας – να δούμε τον ΕΟΤ με ποιο τρόπο θα μπορούσε να γίνει μια καμπανια στοχευμένη προς αυτήν την κατεύθυνση».
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, τόνισε η αναγγελία για κοινή καμπάνια του ΕΟΤ με την ΕΣΕΕ για την ενίσχυση της προβολής του ελληνικού εμπορίου μέσω του τουρισμού ικανοποιεί ένα διαχρονικό αίτημα του εμπορικού κόσμου της χώρας.
Σημείωσε ότι το ζητούμενο είναι να καταφέρουμε να μεταβούμε σε ένα βιώσιμο μοντέλο σε όλο το «οικοσύστημα» του τουρισμού το οποίο θα συμπεριλάβει και όλους τους υπόλοιπους κλάδους που βρίσκονται γύρω του, όπως είναι το εμπόριο, η αγροδιατροφή η δημιουργική οικονομία κ.λπ.
Ειδικά για το εμπόριο τόνισε πως το στοίχημα είναι να δοθούν «εργαλεία» στις μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις ώστε να πωλούν τα προιόντα τους εξ αποστάσεως στους αλλοδαπούς τουρίστες, μετά την αναχώρησή τους από τη χώρα μας.
Σχετικά Νέα
Κ. Τασούλας για την 21η Απριλίου: Υποχρέωση όλων μας, να θωρακίσουμε και να ενισχύσουμε τους θεσμούς και την εθνική μας ενότητα
Την υποχρέωση όλων μας, πολιτικής ηγεσίας αλλά και πολιτών, να θωρακίσουμε και να ενισχύσουμε.
Α. Τσίπρας για Πάπα Φραγκίσκο: «Επέλεξε να γίνει η φωνή όσων δεν έχουν φωνή, των φτωχών και των κατατρεγμένων»
Τη βαθιά του «θλίψη στους απανταχού Χριστιανούς και όχι μόνο» για τον θάνατο του.
Ν. Κακλαμάνης για 21η Απριλίου: Η Δημοκρατία μας υπέστη μία μεγάλη πληγή η αιμορραγία της οποίας οδήγησε έως μία εθνική τραγωδία στην Κύπρο
Ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Νικήτας Κακλαμάνης, με αφορμή το προ 58ετίας πραξικόπημα.
Ν. Δένδιας: Η Δημοκρατία δεν είναι δεδομένη – Καθήκον και ευθύνη όλων μας να την περιφρουρήσουμε
«Η Δημοκρατία δεν είναι δεδομένη. Καθήκον και ευθύνη όλων μας να την περιφρουρήσουμε, με.