Μετά από 38 χρόνια αναμονής το Μετρό της Θεσσαλονίκης έγινε πραγματικότητα. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του στην τελετή των εγκαινίων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του μετρό.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα
Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
“Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας”, είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση στην Καλαμαριά
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό άνοιξαν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.
Διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες.
Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά Νέα
-
Στην Βηρυτό αύριο Παρασκευή ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Την πρωτεύουσα του Λιβάνου, Βηρυτό, θα επισκεφτεί αύριο Παρασκευή το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος.
-
N.Ανδρουλάκης: «Συμφωνήσαμε ότι διαφωνούμε σε πολλά με τον κ. Μητσοτάκη, όμως συμφωνήσαμε σε αρκετά»
Στον ΣΚΑΪ και στους «Αταίριαστους» βρέθηκε το πρωί της Πέμπτης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ,.
-
Επικοινωνία Σ. Φάμελλου με Νομαρχιακές Επιτροπές: Επιτέλους χαμογελάμε και αισθανόμαστε πραγματικοί σύντροφοι
Με μέλη των συντονιστικών των Νομαρχιακών Επιτροπών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε όλη την Ελλάδα επικοινώνησε το απόγευμα.
-
Δ. Κουτσούμπας για πλημμύρες: Η κυβέρνηση να προχωρήσει στην αποκατάσταση ζημιών, αποζημίωση των πληγέντων και λήψη απαραίτητων μέτρων
Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην αρχή της ομιλίας του, σήμερα.