Στα θέματα της ανάδειξης των αρχαιοτήτων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, της κατασκευής της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπουλης και της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ενημερώνοντας σχετικά τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής είπε πως «βρήκαμε ένα έργο εγκλωβισμένο, με πρόσχημα τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα του σταθμού Βενιζέλου». Σημείωσε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση προτίμησε, αντί να βρει λύση για τον σταθμό Βενιζέλου, «να εγκαινιάζει μουσαμάδες και να υπόσχεται τη λειτουργία του Μετρό, χωρίς να έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση, χωρίς φορέα λειτουργίας και χωρίς να υπάρχουν καν ράγες στο μεγαλύτερο μέρος του έργου». Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι κεντρική θέση της κυβέρνησης είναι ότι θέλουμε «και Μετρό και αρχαία», υπογραμμίζοντας ότι οι προσφυγές προσφέρουν μόνο επιπλέον καθυστερήσεις στο έργο, οι οποίες, όπως είπε χαρακτηριστικά «συμφέρουν, τελικά, τους εργολάβους και τους αναδόχους». Μάλιστα, χαρακτήρισε ως δικαίωση την απόφαση του ΣτΕ, η οποία επιβεβαίωσε την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου. «Το επίμαχο θέμα των ευρημάτων, κρίθηκε οριστικά σε κάθε επίπεδο. Και από το ΚΑΣ και από το ΣτΕ» ανέφερε και τόνισε ότι τώρα «πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023».
Ο κ. Καραμανλής καταλόγισε υποκρισία στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας πως αρχαιότητες, αντίστοιχης αξίας με αυτές στο Σταθμό Βενιζέλου, είχαν αποσπαστεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ: «Για εκείνα τα ευρήματα τότε δεν τους πείραζε, για τα ευρήματα στον Σταθμό Βενιζέλου τώρα τους πειράζει».
Αυτή η συμπληρωματική σύμβαση είναι αναγκαία, συνέχισε ο κ. Καραμανλής «για να τελειώνουμε επιτέλους, με αυτό το γαϊτανάκι των αρχαιολογικών ανασκαφών, που έχουν στοιχίσει στο ελληνικό Δημόσιο 164 εκατ. ευρώ. Θυμίζω ότι το μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα στοίχισε 125 εκατ. ευρώ. Αυτό για να έχουμε ένα σημείο σύγκρισης για να δούμε τελικά που οδηγούν αυτές οι προσφυγές» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Η 4η συμπληρωματική σύμβαση που αφορά στις αρχαιολογικές εργασίες και την ενίσχυση του πολιτιστικού πλούτου της Θεσσαλονίκης, από τις ανασκαφές του Μετρό αναφέρεται:
- στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές ανασκαφικές εργασίες του Σταθμού «Βενιζέλου», καθώς και τις εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων
- στις μελέτες κι εργασίες για την ανάδειξη των υπό διατήρηση κατά χώραν αρχαιοτήτων στην περιοχή της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Αγία Σοφία»
- στις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον Σταθμό «Αγ. Σοφία», πχ την επανατοποθέτηση μεγάλου τμήματος του Κρηναίου, μιας «πλατείας», ενός ψηφιδωτού εντός του σταθμού, κλπ
- στη διαμόρφωση νέου χώρου στη «Διασταύρωση Σιντριβάνι» και τις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον νέο αυτό χώρο. Ο χώρος αυτός, συνολικής επιφάνειας 5.000 τμ, θα αποτελείται από 3 υπόγεια επίπεδα, και θα βρίσκεται νότια της Βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μεταξύ των οδών Εγνατίας – ΑΧΕΠΑ & της οδού Πανεπιστημίου.
- στην εκπόνηση των μελετών εφαρμογής αναστήλωσης του Μνημείου Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), που αποτελεί ένα από τα πρώτα τζαμιά που χτίστηκαν μετά την ‘Αλωση και θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της οθωμανικής αρχιτεκτονικής.
Ανατολική Περιφερειακή Οδός της Αλεξανδρούπολης
Σχετικά με την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Αλεξανδρούπολης, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο θα αναδείξει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ώστε να καταστεί τόσο αυτό όσο και η ευρύτερη περιοχή ένας οικονομικός, ενεργειακός κόμβος, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Η νέα Περιφερειακή Οδός, όμως, δεν θα συνδέει μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό αλλά αποβλέπει στη διοχέτευση της διερχόμενης κυκλοφορίας από και προς το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, το αεροδρόμιο «Δημόκριτος», την Κομοτηνή και την Εγνατία Οδό, χωρίς κυκλοφοριακή επιβάρυνση τού αστικού ιστού της πόλης» είπε.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται στα 26 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ και χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα 2 έτη.
Σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος
Σχετικά με την σύμβαση ύψους 42,4 εκατ. ευρώ και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι αφορά:
- Αφενός στην κατασκευή της Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης, Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος,
- και αφετέρου στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λατομείου – ΒΙΠΕ-Βόλος».
Ο χρονικός ορίζοντας του έργου, που θα χρηματοδοτηθεί κι αυτό από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ είναι οι 36 μήνες.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά Νέα
-
Όλγα Κεφαλογιάννη: Υποδέχτηκε την Πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας στην Κέρκυρα
Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, υποδέχθηκε την πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας στην Κέρκυρα, στο.
-
Απάντηση ΚΚΕ σε Κασσελάκη για Μπελογιάννη: Εκτελέστηκε επειδή πήγε κόντρα στις «αξίες» ΣΥΡΙΖΑ
«Ενημερώνουμε τον κύριο Κασσελάκη ότι ο Νίκος Μπελογιάννης, ως στέλεχος του ΚΚΕ, εκτελέστηκε από.
-
Ν.Ανδρουλάκης: Το κράτος οφείλει και πρέπει να είναι αρωγός στις επιλογές των γυναικών
«Το κράτος οφείλει και πρέπει να είναι αρωγός στις επιλογές των γυναικών», τόνισε ο.
-
Ν. Παπαθανάσης για ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ: Δάνεια ύψους 2,2, δισ. ευρώ σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Οι προϋποθέσεις
Λίγο μετά την ανακοίνωση της έναρξης λειτουργίας του νέου Ταμείου Επιχειρηματικότητας, ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ, ο.