Ηλεκτρονικό εμπόριο: Μέσω του gov.gr οι καταγγελίες καταναλωτών για τις ψηφιακές πλατφόρμες

Μέσω του gov.gr θα υποβάλλονται πλέον οι καταγγελίες καταναλωτών προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για παρατυπίες των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σημειώνεται πως η καταγγελία μέσω του gov.gr γίνεται για όσες ψηφιακές πλατφόρμες προβαίνουν σε παραβιάσεις της «Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες», δηλαδή του συνόλου κανόνων που εφαρμόζονται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και διέπουν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν είτε στο gov.gr, είτε απευθείας στην ηλεκτρονική φόρμα υποβολής καταγγελίας της ΕΕΤΤ για να καταγγείλουν τον πάροχο της ενδιάμεσης υπηρεσίας, αφού περιγράψουν τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την εικαζόμενη παράβαση.

Σε δεύτερη φάση, μετά την υποβολή του σχετικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), ενημερώνονται για την παραλαβή της καταγγελίας. Η ΕΕΤΤ αξιολογεί την καταγγελία και εάν κριθεί ότι το θέμα αφορά σε παράβαση της «Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες», εξετάζει εάν πρέπει να διεκπεραιωθεί από την ίδια ή πρέπει να διαβιβαστεί σε άλλο φορέα.

Η ΕΕΤΤ ως Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών για την Ελλάδα αξιολογεί εάν οι πάροχοι τηρούν τις υποχρεώσεις που θέτει η «Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες» και διαχειρίζεται τις σχετικές καταγγελίες.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την Κομισιόν ως ψηφιακές πλατφόρμες εμπορίου και μηχανές αναζήτησης έχουν αναγνωριστεί οι εξής: Alibaba Ali Express, Amazon Store, Apple AppStore, Pornhub, Booking.com, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Youtube, Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Stripchat, TikTok, X (πρώην Twitter), XVideos, Wikipedia, Zalando, Bing, Shein.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα