

Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65€ έναντι 93,35€ του συνόλου.
Αυτό αναφέρει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) μετά από κυλιόμενη έρευνα σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε 8 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε το καλάθι του νοικοκυριού για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε:
– Το πρώτο 10ήμερο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Το 15% έχει πραγματοποιήσει 1 επίσκεψη, το 11% 2 επισκέψεις, το 7% 3 επισκέψεις και το υπόλοιπο 6% 4 επισκέψεις ή περισσότερες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται. Άρα αναμένεται αυτά τα ποσοστά να αυξηθούν στο μέλλον.
– Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65€ έναντι 93,35€ του συνόλου.
Αυτό αποδίδεται στην τάση το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σουπερμάρκετ.
Δεν υπάρχουν ακόμα επαρκή στοιχεία που να υποστηρίζουν σχέση αιτίου-αιτιατού ανάμεσα στη χρήση του καλαθιού και τη μειωμένη εβδομαδιαία δαπάνη, κάτι που ενδεχομένως να προκύψει σε επόμενα ευρήματα μελετών.
Παρά τις μικρές διαφορές η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.
– Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.
Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.
Κατά το πρώτο 10ημερο εφαρμογής του «καλαθιού της νοικοκυράς» οι απόψεις για τη χρησιμότητα του είναι μικτές. Το 22%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι.
Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που κυνηγούν τις προσφορές.
Σχετικά Νέα
Κοινωνικός τουρισμός: Λήγει σήμερα η προθεσμία για τους συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες
Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων, για συμμετοχή στο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού.
Με Fitch και Scope ολοκληρώνεται ο γύρος αξιολογήσεων της ελληνικής οικονομίας για το α’ εξάμηνο του 2025
Μετά τις τρεις διαδοχικές αναβαθμίσεις της Ελλάδας, από Moody’s – DBRS τον Μάρτιο και.
Κερδίζει τους νέους το Youth Pass – Ξεπέρασαν τις 147.000 οι αιτήσεις
Μεγάλη είναι η απήχηση του Youth Pass στους νέους δικαιούχους, καθώς μέχρι στιγμής 147.130.
Ακόμα πιο άμεσες απονομές συντάξεων, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης
Η Netcompany στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΕΦΚΑ. Ένα έργο που πρόκειται να.