

Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65€ έναντι 93,35€ του συνόλου.
Αυτό αναφέρει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) μετά από κυλιόμενη έρευνα σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε 8 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε το καλάθι του νοικοκυριού για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε:
– Το πρώτο 10ήμερο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Το 15% έχει πραγματοποιήσει 1 επίσκεψη, το 11% 2 επισκέψεις, το 7% 3 επισκέψεις και το υπόλοιπο 6% 4 επισκέψεις ή περισσότερες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται. Άρα αναμένεται αυτά τα ποσοστά να αυξηθούν στο μέλλον.
– Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65€ έναντι 93,35€ του συνόλου.
Αυτό αποδίδεται στην τάση το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σουπερμάρκετ.
Δεν υπάρχουν ακόμα επαρκή στοιχεία που να υποστηρίζουν σχέση αιτίου-αιτιατού ανάμεσα στη χρήση του καλαθιού και τη μειωμένη εβδομαδιαία δαπάνη, κάτι που ενδεχομένως να προκύψει σε επόμενα ευρήματα μελετών.
Παρά τις μικρές διαφορές η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.
– Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.
Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.
Κατά το πρώτο 10ημερο εφαρμογής του «καλαθιού της νοικοκυράς» οι απόψεις για τη χρησιμότητα του είναι μικτές. Το 22%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι.
Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που κυνηγούν τις προσφορές.
Σχετικά Νέα
Ακόμα πιο άμεσες απονομές συντάξεων, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης
Η Netcompany στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΕΦΚΑ. Ένα έργο που πρόκειται να.
Δημοτικά τέλη επιχειρήσεων: Επιστολή ΒΕΑ προς κυβέρνηση και ΚΕΔΕ
Επιστολή για τα δημοτικά τέλη που πληρώνουν οι επιχειρήσεις απέστειλε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας.
ΦΠΑ: Ποιες επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλλουν μηνιαία δήλωση στο τέλος Μαΐου και τι θα αλλάξει από την 1η Ιουλίου
Την πρώτη μηνιαία δήλωση ΦΠΑ θα πρέπει να υποβάλλουν στο τέλος Μαΐου περισσότεροι από.
Συντάξεις: Μηνιαίο «μπόνους» ύψους έως 350 ευρώ – Ποιοι θα… δουν προσαύξηση
Μηνιαίο «μπόνους» ύψους έως 350 ευρώ αναμένεται να δοθεί το προσεχές διάστημα σε ορισμένους.