

Την ηγετική θέση της ελληνόκτητης Ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και τη σημαντική συνεισφορά της στην εγχώρια Οικονομία επιβεβαίωσε η μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), με θέμα «Η συμβολή της Ναυτιλίας στην ελληνική Οικονομία. Προοπτικές και προκλήσεις».
Βάσει της μελέτης, η Ελλάδα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ποντοπόρο Ναυτιλία, η οποία αποτελεί κινητήριο μοχλό του παγκόσμιου Εμπορίου, ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη διαχρονικά και παγκοσμίως. Παράλληλα, οι γραμμές της Επιβατηγού Ναυτιλίας συνδέουν τη νησιωτική χώρα με την υπόλοιπη Ελλάδα και στηρίζουν κρίσιμα την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών, μεταφέροντας κατοίκους, επισκέπτες και εμπορεύματα.
Η Ποντοπόρος και η Επιβατηγός Ναυτιλία μαζί με άλλα τμήματά της (όπως η Κρουαζιέρα και η Ναυτιλία Κοντινών Αποστάσεων), καθώς και πολλές άλλες δραστηριότητες που τη στηρίζουν με υπηρεσίες και αγαθά (όπως η λειτουργία λιμένων, η ναυπήγηση και η επισκευή πλοίων και σκαφών, η κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού, η Τραπεζική, η Ασφάλιση, νομικές και λογιστικές υπηρεσίες), συνθέτουν ένα πλέγμα δραστηριοτήτων με ιδιαίτερη σημασία για την εγχώρια δημιουργία εισοδημάτων και θέσεων εργασίας.
Σε όρους συμμετοχής στα μεγέθη της ελληνικής Οικονομίας και παρά τη διατάραξη της δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Ναυτιλία εξακολουθεί να έχει με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) της ελληνικής Οικονομίας σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη (3,1%, έναντι μόλις 0,2% κατά μέσο όρο στην Ε.Ε.). Επιπλέον, τα έσοδα από μεταφορικές υπηρεσίες σε χώρες του εξωτερικού, που καταγράφονται ως μέρος του διαχρονικά πλεονασματικού θαλάσσιου ισοζυγίου, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Tην τελευταία δεκαετία (2012-2022), η χώρα εισέπραξε 148,3 δισ. ευρώ από θαλάσσιες μεταφορές στο εξωτερικό, ποσό που αντιστοιχεί στο 42% του ακαθάριστου χρέους της Γενικής Κυβέρνησης.
Στην απασχόληση, οι κάτοικοι της Ελλάδας που απασχολούνται στον κλάδο των Υδάτινων Μεταφορών ανέρχονται σε περίπου 45.900. Στους ναυτικούς που απασχολούνται σε πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, το 30% είναι αξιωματικοί ενώ το υπόλοιπο αφορά κατώτερα πληρώματα.
Τα στοιχεία καταδεικνύουν μείωση εισόδου νέων ναυτικών, αλλά και πολύ μικρή συμμετοχή γυναικών ναυτικών, ενώ το ποσοστό συμμετοχής Ελλήνων ναυτικών σε πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ σημειώνει σταδιακή ανάκαμψη μετά το 2014.
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε άλλους κλάδους της Οικονομίας, η συνολική επίδραση της Ναυτιλίας στο ΑΕΠ της Ελλάδας εκτιμήθηκε στα 14,1 δισ. ευρώ ετησίως, που αντιστοιχεί στο 7,9% του ΑΕΠ.
ΠΗΓΗ: Βραδυνή της Κυριακής
Σχετικά Νέα
IRIS χωρίς προμήθεια: Τι αλλάζει από την 1η Νοεμβρίου στις επιχειρήσεις και στα καταστήματα
Χωρίς προμήθεια θα πραγματοποιούν από την 1η Νοεμβρίου οι πολίτες τις άμεσες πληρωμές (IRIS).
Στα σκαριά του ΥΠΕΝ η νέα νομοθετική ρύθμιση για τα οικόπεδα σε οικισμούς
Στα σκαριά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκεται η νομοθετική ρύθμιση για τα οικόπεδα.
ΔΥΠΑ: Με 156 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ τον Μάιο
Με 156 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής συνεχίζει τη δράση της τον Μάιο η ΔΥΠΑ μετά τη μεγάλη.
Γ. Στουρνάρας: Πώς θα γίνει η Ευρώπη ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο
“Προϋπόθεση για την ανάδειξη της Ευρώπης σε ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο και για την ενίσχυση.