Η έκδοση Max
Ποιο είναι το Max; Το Max είναι η ανανεωμένη έκδοση του best-seller της Boeing, του 737, το οποίο για δεκαετίες ήταν το εργαλείο για τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων. Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών λάνσαρε το μοντέλο βιαστικά για να προλάβει τον ευρωπαϊκό αντίπαλο Airbus, του οποίου το νέο, πιο αποδοτικό σε καύσιμα A320neo έπαιρνε παραγγελίες.
Στη βιασύνη της να πιστοποιήσει το αεροσκάφος και να το λανσάρει μέχρι το 2017, η Boeing έκοψε τις γωνίες, οδηγώντας στα ατυχήματα του Max 8, γράφουν οι Financial Times. Τι κρύβεται πίσω από τα δυστυχήματα του Max 8; Το Max 8 ήταν η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Boeing. Οι έρευνες που ακολούθησαν τα δυστυχήματα αποκάλυψαν ότι η εταιρεία είχε αποκρύψει σχεδιαστικές ατέλειες στο λογισμικό ελέγχου πτήσης από τους πιλότους και τις ρυθμιστικές αρχές, κάνοντας έναν αγώνα δρόμου για να πιστοποιηθεί το αεροσκάφος.
Η κρίση οδήγησε στην καθήλωση του στόλου των Max στα τέλη του 2019 για 20 μήνες,, κάτι που κόστισε στην Boeing δισεκατομμύρια δολάρια. Οδήγησε επίσης στην απομάκρυνση του τότε διευθύνοντος συμβούλου της και έθεσε υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία της ως κατασκευάστριας εταιρείας.
Το Max τροποποιήθηκε και στη συνέχεια επανεξετάστηκε εκτενώς, προτού επαναπιστοποιηθεί και επιτραπεί η επιστροφή του στους ουρανούς. Οι αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair, έδωσαν έκτοτε νέες μεγάλες παραγγελίες για το Max 8.
Το πάνελ που «έφυγε»
Τι συνέβη αυτή τη φορά με το Max 9; Ένα πάνελ, γνωστό ως door plug, που είχε τοποθετηθεί στην άτρακτο για να καλύψει μια αχρησιμοποίητη έξοδο κινδύνου, εξερράγη στο αεροσκάφος, περίπου 10 λεπτά μετά την απογείωσή του αεροπλάνου της Alaska Airlines το βράδυ της Παρασκευής, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο πλάι του σκάφους. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερες αν είχε συμβεί σε ύψος πλεύσης 35.000 ποδών αντί για περίπου 16.000 πόδια που ήταν την ώρα της έκρηξης.
Η ανατιναγμένη πόρτα, την οποία προμήθευσε η πρώην θυγατρική της Boeing, Spirit AeroSystems, βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο της έρευνας. Η Spirit κατασκευάζει τις ατράκτους και τα βύσματα για το Max και στη συνέχεια τα στέλνει στην Boeing.
Η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών, επικαλούμενη τη συνεχιζόμενη έρευνα, αρνήθηκε να σχολιάσει αν τα καλύμματα αφαιρούνται στις εγκαταστάσεις της έξω από το Σιάτλ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η καμπίνα πριν επανατοποθετηθούν κατά την τελική συναρμολόγηση.
Τα μπουλόνια του πάνελ
Οι ερευνητές του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) δήλωσαν τη Δευτέρα ότι δεν έχουν ακόμη ανακτήσει τα τέσσερα μπουλόνια ασφάλισης που θα έπρεπε να υπάρχουν στο πώμα της πόρτας ούτε έχουν ακόμη “προσδιορίσει αν υπήρχαν εκεί”.
Το βύσμα στη δεξιά πλευρά του αεροσκάφους παρέμεινε άθικτο και το NTSB δεν διαπίστωσε καμία ασυμφωνία. Οι ερευνητές εξετάζουν επίσης γιατί οι προειδοποιητικές λυχνίες πίεσης στο ίδιο αεροσκάφος έσβησαν τρεις φορές τον μήνα πριν από το περιστατικό, οδηγώντας την αεροπορική εταιρεία να περιορίσει το αεροπλάνο από μακρινές πτήσεις πάνω από το νερό. Τα περιστατικά περιγράφηκαν στο NTSB ως “καλοήθη”. Δεν είναι σαφές αν αυτά σχετίζονταν με το ατύχημα, γράφουν οι Financial Times.
Τα ερωτήματα
Γιατί ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Max 9; Η FAA έχει καθηλώσει στο έδαφος μόνο τα μοντέλα Max 9 που έχουν κλείσει τις πόρτες εξόδου κινδύνου. Τα βύσματα των θυρών χρησιμοποιούνται στο 737 εδώ και δεκαετίες, δήλωσε ο John Cox, συνταξιούχος πιλότος και επικεφαλής της Safety Operating Systems, μιας εταιρείας συμβούλων αερομεταφορών.
Υπάρχουν επίσης σε παλαιότερα μοντέλα του 737, τα 737-900ER. “Δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο σε αυτό. Έχει νόημα, καθώς [επιτρέπει] διαφορετικές διαμορφώσεις για τις αεροπορικές εταιρείες”. Αλλά το περιστατικό, δήλωσε ο Cox, “φέρνει στο επίκεντρο τη διαδικασία διασφάλισης ποιότητας της [Boeing] και πόσο ισχυρή είναι αυτή”.
Η Boeing, η οποία συγκάλεσε σύσκεψη σε όλη την εταιρεία, τόνισε ότι η ασφάλεια παραμένει κορυφαία προτεραιότητά της. Τι θα συμβεί στη συνέχεια; Ενώ οι ερευνητές έχουν μια σαφή κατανόηση του τι συνέβη, δεν γνωρίζουν ακόμη γιατί συνέβη. Η έρευνα του NTSB επικεντρώνεται στο ατύχημα στην Αλάσκα, αλλά μπορεί να διευρυνθεί.
Η διάρκεια της καθήλωσης των αεροσκαφών παραμένει ασαφής. Οι αναλυτές δήλωσαν ότι το περιστατικό θα μπορούσε να καθυστερήσει περαιτέρω την πιστοποίηση των νεότερων μοντέλων Max, του Max 7 και του Max 10.
Θα μπορούσε επίσης να έχει ευρύτερες επιπτώσεις κυρίως στην τόσο σημαντική κινεζική αγορά. Καμία κινεζική αεροπορική εταιρεία δεν έχει παραλάβει ένα νέο Max από την καθήλωση του 2019.
“Το γεγονός αυτό είναι απίθανο να βοηθήσει την υπόθεση της Boeing στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη εγκρίνει την παράδοση περισσότερων νέων αεροσκαφών Max για τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες”, σημείωσε ο Rob Stallard της Vertical Research Partners.
Σχετικά Νέα
-
Ετήσια επέτειος για την στέψη του βασιλιά Καρόλου
Έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από τότε που το έθνος γιόρτασε την ιστορική τελετή.
-
Ευρωζώνη: Εκτίναξη του PMI υπηρεσιών με τον ταχύτερο ρυθμό σε ένα έτος
Με τον ταχύτερο ρυθμό σε διάστημα ενός έτους επεκτάθηκε η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ευρωζώνη.
-
Ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας καταγγέλλει «γενοκτονία» στη Γάζα
Ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (ΟΙΣ) κατήγγειλε εκ νέου χθες Κυριακή πως διαπράττεται «γενοκτονία» στη.
-
ΗΠΑ: Σύλληψη δασκάλας για αποπλάνηση 11χρονου μαθητή τρεις μήνες πριν παντρευτεί
Στα χέρια της αστυνομίας βρίσκεται μια 24χρονη δασκάλα δημοτικού σχολείου στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ.