Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής της ΕΥΔΑΠ

«Οι επιχειρήσεις έχουν κοινωνική ευθύνη, που ορίζεται ως η υποχρέωση των επιχειρηματιών να ακολουθήσουν πολιτικές, να λάβουν αποφάσεις και να εφαρμόσουν δράσεις που ενισχύουν τους στόχους και τις αξίες της κοινωνίας», σύμφωνα με τον Αμερικανό συγγραφέα και οικονομολόγο Howard R. Bowen ο οποίος θεωρείται ο «ιδρυτής» της έννοιας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Μια εταιρεία, λοιπόν, για να θεωρείται επιτυχημένη έχει την ευθύνη, απέναντι στους εργαζομένους, την κοινωνία και το περιβάλλον, να ενεργεί με στόχο πάντα τη διασφάλισή τους.

Για την ΕΥΔΑΠ, η ανταπόκριση στα παραπάνω μοιάζει ως η μόνη επιλογή, καθώς είναι μία Εταιρεία που εντάσσει στην επιχειρηματική της στρατηγική διαδικασίες και δράσεις με στόχο τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των εργαζόμενων, την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς τους καταναλωτές, και τέλος τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, μέσα από την προστασία του πιο πολύτιμου αγαθού, του νερού.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η ΕΥΔΑΠ δεσμεύεται να λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες ηθικής, με διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην εργασία και τη μη ανοχή σε κανενός είδους διάκριση ή προσβλητική συμπεριφορά ενάντια στην προσωπικότητα κάποιου, σε κοινωνικό αποκλεισμό ή σε αθέμιτη μεταχείριση για οποιονδήποτε λόγο.

Φροντίζει ώστε όλο το ανθρώπινο δυναμικό να διαδραματίζει ενεργό ρόλο, να τυγχάνει σεβασμού για την προσωπικότητά του και να επωφελείται από το συμπεριληπτικό περιβάλλον το οποίο φροντίζει να καλλιεργεί, καθώς η διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εργασία, η εξάλειψη των διακρίσεων και η συμπερίληψη αποτελούν πάγια και διαχρονική δέσμευσή της.

Η ΕΥΔΑΠ επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό σχεδιάζοντας και υλοποιώντας σεμινάρια, παρέχοντας έτσι ευκαιρίες συνεχιζόμενης μάθησης και, κατ’ επέκτασιν, εξέλιξης στον εργασιακό χώρο. Ταυτόχρονα, αποτελεί παράδειγμα για την προώθηση της ισότητας των φύλων και της ενδυνάμωσης των γυναικών, επιβεβαιώνοντας την αφοσίωσή της στη δημιουργία ευκαιριών για όλους.

Ταυτόχρονα, εστιάζει στη στήριξη των τοπικών κοινωνιών καθώς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της για πρόσβαση σε καθαρό και φθηνό νερό από όλους, η ΕΥΔΑΠ εφαρμόζει τιμολογιακή πολιτική με βάση τον σεβασμό στις ανάγκες του πελάτη, έχοντας διαμορφώσει το τιμολόγιό της ώστε να διασφαλίζει την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και να προστατεύει τις ευάλωτες ομάδες από τη στέρηση αυτού του αγαθού, διατηρώντας ταυτόχρονα τη δεύτερη χαμηλή τιμή διεθνώς.

Επιπλέον, παρέχει σύγχρονες και εύχρηστες ψηφιακές υπηρεσίες για την επικοινωνία με τους πελάτες και ειδικά σχεδιασμένες υπηρεσίες για προσβασιμότητα σε άτομα με προβλήματα όρασης.

Στο πλαίσιο της κοινωνικής της ευθύνης η ΕΥΔΑΠ έχει διαμορφώσει χορηγικό πρόγραμμα στηρίζοντας δράσεις σε τομείς που συνδέονται άμεσα με την αναπτυξιακή της στρατηγική, τις επιδράσεις της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, τη συμβολή της στην κοινωνική ευημερία και τους παγκόσμιους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί βασικό πυλώνα της εταιρικής στρατηγικής. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΥΔΑΠ εντάσσει δράσεις με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και την εν γένει, κατ’ επέκταση, αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η οποία αποτελεί μια από τις μεγάλες σύγχρονες προκλήσεις, ακολουθώντας τις οδηγίες της Ε.Ε. για μηδενικές εκπομπές ως το 2030, περιορίζοντας τις εκπομπές αερίων και μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.

Η ΕΥΔΑΠ πραγματοποιεί προγράμματα εθελοντισμού με δενδροφυτεύσεις, καθαρισμό παραλιών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σε θέματα της αειφόρου διαχείρισης του νερού και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης έχει άμεση σχέση και αλληλεπίδραση με τα κριτήρια ESG για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση, με τα οποία η ΕΥΔΑΠ ευθυγραμμίζεται απόλυτα, καθώς τα κριτήρια ESG αφορούν στον τρόπο με τον οποίο μια εταιρεία εξυπηρετεί το περιβάλλον, τους εργαζόμενους, την κοινότητα, τους πελάτες και τους μετόχους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), σε κάθε επίπεδο λειτουργίας της ΕΥΔΑΠ αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε σχεδιαζόμενης στρατηγικής με έμφαση στην ανάπτυξη των εργαζομένων, την κοινωνική ευημερία, τη διαφάνεια, την ηθική ακεραιότητα, την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news
ESG

Σχετικά Νέα