Εντός Μαΐου η αύξηση κεφαλαίου της Aegean Airilines

Η αντίστροφη μέτρηση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean Airlines κατά 60 εκατ. ευρώ έχει ήδη ξεκινήσει και η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι όλα θα είναι έτοιμα να υλοποιηθεί εντός του Μαΐου. Όπως ανέφερε στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης η εταιρεία αναμένεται να καλύψει το 70-75% των εσόδων του 2019 από τον Ιούλιο και μετά. Η κεφαλαιακή ενίσχυσηθα είναι το επόμενο μεγάλο βήμα προς την εξυγίανση της εταιρείας η οποία διαθέτει ισχυρή ρευστότητα άνω των 474 εκατ. ευρώ.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Βασιλάκης, τις επόμενες τρεις εβδομάδες η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναμένεται ότι θα έχει εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο της αύξησης κεφαλαίου, ενώ οι ανακοινώσεις των όρων της διαδικασίας θα γίνει μεταξύ 6 έως 12 Μαϊού. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να διευκρινιστούν θέματα όπως εάν θα δοθεί δικαίωμα προτίμησης υπέρ των υφιστάμενων μετόχων όπως είναι η πρόταση του διοικητικού συμβουλίου.

Η συνολική διαδικασία της ΑΜΚ, όπως η διαπραγμάτευση των δικαιωμάτων και η συμμετοχή των μετόχων θα λάβει χώρα ενδεχομένως από τις 15 έως τις 30 Μαΐου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία προγραμματίζει νέο κύκλο ενημέρωσης των αναλυτών.

Βελτίωση μετά τον Μάϊο – Στο 70-75% του 2019 μετά από τον Ιούλιο

Ο πρόεδρος της Aegean εκτίμησε ότι σε συνάρτηση με την πρόοδο των εμβολιασμών, οι επιδόσεις της αεροπορικής θα βελτιωθούν από τα τέλη Μαΐου, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα καταστεί «cash burn neutral», καθώς η αυξημένη ζήτηση θα οδηγήσει και σε αυξημένα έσοδα. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι θα ανακάμψει, αλλά ότι οι ταμειακές ροές θα καταστούν θετικές.

Στο πλαίσιο αυτό, η Aegean εκτιμά ότι από τον Ιούλιο κι έπειτα, η δραστηριότητα θα αντιστοιχεί στο 70-75%, σε σχέση με το 2019.

Οι απώλειες ρευστότητας (cash burnout) της Aegean διαμορφώθηκαν για το 2020 στα 280 εκατ. ευρώ, από τα οποία 50 εκατ. αντιστοιχούν σε δαπάνες για την παραγγελία των νέων αεροσκαφών A320 neo, ενώ 80 εκατ. ευρώ σχετίζονται με τις απώλειες λόγω hedging.

Το αντίστοιχο μέγεθος κυμαίνεται από 18 έως 20 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν επικρατήσει το πολύ κακό σενάριο για τον τουρισμό, της μη επανόδου της ζήτησης, όπως αναφέρθηκε κατά τη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, η αεροπορική είναι πολύ καλύτερα προετοιμασμένη, επειδή έχει βελτιώσει σημαντικά τη βάση κόστους κι έχει πραγματοποιήσει περιορισμένη αντιστάθμιση κινδύνου (hedging) που τοποθετείται σε ποσοστό 20%.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα