

Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα την τρίτη πιο δημοφιλή κατηγορία στο κομμάτι των πωλήσεων με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% του συνόλου των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Η ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Αυτό αναφέρει η τελευταία έκθεση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με τίτλο «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται ο στόλος των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον σε περίπτωση που δεν αντικατασταθούν.
Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται. Ο μέσος όρος των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην χώρα μας και στην Εσθονία.
Στα φορτηγά ο μέσος όρος της ΕΕ ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο, δείχνοντας την τάση ότι στην Ευρώπη πλέον κυκλοφορούν πολλά γερασμένα οχήματα.
Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης και άλλων μορφών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι επιδοτήσεις που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεχιστούν, ώστε να τονωθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα με μια σειρά άλλων κινήτρων θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης, στο δρόμο για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα στην Γηραιά Ήπειρο.
Σχετικά Νέα
ΔΝΤ: Προβλέπει ότι πιέσεις από τους δασμούς θα προκαλέσουν αύξηση του παγκόσμιου δημόσιου χρέους πέρα από τα επίπεδα της περιόδου της πανδημίας
Πιέσεις στην οικονομία από τους νέους δασμούς των ΗΠΑ θα ωθήσουν το παγκόσμιο δημόσιο.
Γερμανία: Για τρίτη χρονιά σε στασιμότητα η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου
Για τρίτη συνεχή χρονιά η γερμανική οικονομία θα παραμείνει στάσιμη. Αυτό προβλέπει η εαρινή.
Έκλεισε ο τερματικός σταθμός 1 στο αεροδρόμιο του Τορόντο – Αναφορές για πυροβολισμούς
Ο Τερματικός Σταθμός 1 του Διεθνούς Αερολιμένα Τορόντο Πίρσον έκλεισε το πρωί της Πέμπτης, εν.
Ολλανδία: Ο πρόεδρος της Βουλής προτείνει διαίρεση του Βελγίου και προσάρτηση της Φλάνδρας
Ο πρόεδρος της Κάτω Βουλής του ολλανδικού κοινοβουλίου, Μάρτιν Μπόσμα, πρότεινε στη διάρκεια ενός.