

Το πρώτο εξάμηνο του 2020 χαρακτηρίστηκε από τα lockdown και τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Με το ξεκίνημα των εμβολιαστικών εκστρατειών η παγκόσμια οικονομία άρχισε να επιστρέφει δυναμικά σε γνώριμους ρυθμούς. Όμως η προσφορά δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση μιας και οι μεγάλες καθυστερήσεις στη ναυσιπλοΐα διατάραξαν τη λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων, σημειώνει η Deutsche Welle.
Η εντυπωσιακή αυτή ζήτηση κατέρρευσε ωστόσο όταν άρχισαν να κλείνουν νευραλγικά για το εξαγωγικό εμπόριο λιμάνια στην Κίνα και τη νοτιοδυτική Ασία γενικότερα. Παντού στον κόσμο οι καταναλωτές δυσκολεύονταν να βρουν από ποδήλατα μέχρι αυτοκίνητα, από κινητά μέχρι μικροτσίπ υπολογιστών.
Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ γονάτισαν την αυτοκινητοβιομηχανία
Μεγάλο ήταν το πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, οι οποίοι αποτελούν καθοριστικό εξάρτημα σύγχρονων οχημάτων είτε πρόκειται για οθόνες αφής, είτε για συστήματα πλοήγησης.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να αναστείλουν μάλιστα την παραγωγική διαδικασία. Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ δεν οφείλονται μόνο στις καθυστερήσεις στις μεταφορές. Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη, όπως λάπτοπ, κινητά και παιχνιδομηχανές στέρησε την αυτοκινητοβιομηχανία από τον απαραίτητο αριθμό ημιαγωγών.
Η παραγωγή αυτοκινήτων στην ευρωζώνη μειώθηκε κατά 25% και πλέον το πρώτο εννεάμηνο του 2021 -στη Γερμανία μάλιστα κατά 30%- σε σχέση με το 2019. Ως αποτέλεσμα οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίστηκαν μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου κατά 20%, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.
Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες
Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες είχαν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ότι προέβλεψαν οι ειδικοί. Είναι σχεδόν αδύνατο αυτή η στενωπός να ξεπεραστεί σχετικά σύντομα, μιας και για να αποκατασταθούν οι μεταφορές με πλοία χρειάζεται χρόνος. Πόσο μάλλον αν το ζητούμενο είναι να ενισχυθούν οι αντοχές των εφοδιαστικών αλυσίδων μεταφέροντας την παραγωγή και τους προμηθευτές πιο κοντά στις αγορές προορισμού των προϊόντων.
«Πότε θα λυθούν τα προβλήματα των εφοδιαστικών αλυσίδες δεν μπορεί να προβλεφθεί», σημειώνει σε ανακοίνωση της εταιρίας οικονομικών αναλύσεων και προβλέψεων Oxford Economics ο Άνχελ Ταλαβέρα:
«Εκτιμούμε ότι βελτιώσεις στον τομέα της παγκόσμιας υγείας, η αύξηση της παραγωγής και η παγκόσμια μετάβαση από προϊόντα στην παροχή υπηρεσιών θα περιορίσει τις πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες το 2022».
Όλα αυτά βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι η νέα μετάλλαξη Όμικρον δεν θα χειροτερεύσει την κατάσταση στο μέτωπο της πανδημίας.
Σχετικά Νέα
Πρέσβης Κίνας: Οι ΗΠΑ παραβίασαν σοβαρά τα έννομα δικαιώματα και συμφέροντα όλων των χωρών
Για προστατευτισμό, μονομέρεια και οικονομική ηγεμονία στο όνομα της “αμοιβαιότητας” κάνει λόγο, σε άρθρο.
ΗΠΑ: Σημαντική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με την Ινδία για τους δασμούς
Σημαντική πρόοδο έχουν σημειώσει οι ΗΠΑ προς την κατεύθυνση μιας διμερούς εμπορικής συμφωνίας μετά.
Γάλλος ΥΠΕΞ: Η Ευρώπη έχει διατυπώσει στις ΗΠΑ τις κόκκινες γραμμές της για την Ουκρανία
Η Ευρώπη εξέφρασε στις ΗΠΑ τις κόκκινες γραμμές της σχετικά με την Ουκρανία κατά.
Στην Ευρώπη η “σκυτάλη” της αβεβαιότητας – Πτώση στις αγορές, με το βλέμμα στα “μέτωπα” Τραμπ
Με πτωτικές διαθέσεις επιστρέφουν τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια από τις διακοπές του Πάσχα, καθώς η.