Δακτύλιος στην Αθήνα: Τι ισχύει με τις νέες αλλαγές από 25 Οκτωβρίου

Αλλαγές στον Δακτύλιο της Αθήνας. Αρκετές χιλιάδες οχήματα θα αφήσει εκτός κέντρου της Αθήνας το «πρασίνισμα» του δακτυλίου, ο οποίος επιστρέφει στη ζωή των Αθηναίων από τις 25 Οκτωβρίου 2021 με μεγάλη μείωση στα «ελευθέρας» για κατ΄ εξαίρεση κυκλοφορία εντός των ορίων του, τα οποία δίνονταν αφειδώς μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της διυπουργικής σύσκεψης σχετικά με την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, εκτός των μονών – ζυγών τα οποία θα συνεχίσουν να μπορούν να κυκλοφορούν εναλλάξ τις καθημερινές, εντός του Δακτυλίου της Αθήνας θα κυκλοφορούν ελεύθερα:

  • τα ηλεκτρικά οχήματα,
  • τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα,
  • τα υβριδικά οχήματα και
  • τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.

Παράλληλα περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ΄ εξαίρεση κίνηση εντός του Δακτυλίου. Στόχος είναι οι εν λόγω άδειες να μειωθούν τουλάχιστον στο μισό, ενώ αναθεωρείται προς το αυστηρότερο, το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων. Η πρόταση που συζητείται και αναμένεται να αποσαφηνιστεί το προσεχές διάστημα είναι η τροφοδοσία των καταστημάτων να έχει ολοκληρωθει έως τις 8 το πρωί και να ξεκινά μετά τις 9 το βράδυ με εξαίρεση ορισμένα ευπαθή προϊόντα.

Με τα νέα μέτρα ουσιαστικά εκτός δακτυλίου μένουν όλα τα οχήματα κατηγορίας Euro 5 ανεξαρτήτως εκπομπών ρύπων, καθώς επίσης και ένα υπολογίσιμο τμήμα του συνόλου των περίπου 300.000 επιβατηγών οχημάτων Euro 6 στην Αττική, τα οποία υπερβαίνουν σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 120 gr.

Σήμερα στην Αττική υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν συνολικά περί τα 2,3 εκατομμύρια ΙΧ. Με δεδομένο όμως ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πλέον γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 16 έτη, όταν ο ευρωπαϊκός Μ.Ο είναι τα 11,5 χρόνια, εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων ηλεκτρικών, φυσικού αερίου και υβριδικών εντός του νομού είναι λίγο παραπάνω από 7.500.

Συγκριτικά με την Κοινή υπουργική Απόφαση του περασμένου Απριλίου, η οποία επέτρεπε την είσοδο στο δακτύλιο σε μια διευρυμένη γκάμα οχημάτων, οι νεοι περιορισμοί δείχνουν κόκκινη κάρτα συνολικά στα οχήματα κατηγορίας Euro 5 ανεξαρτήτως εκπομπών, ενώ μειώνουν στα 120 από 140 g/km τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και για τα οχήματα κατηγορίας Euro 6. Επιπλέον, περιορίζουν την είσοδο των οχημάτων στα οχήματα αερίων καυσίμων δίνοντας ελευθέρας μόνο σε όσα είναι έτσι εκ κατασκευής.

Επίσης, στη νέα απόφαση δεν αναφέρονται καθόλου τα οχήματα, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km, στα οποία είχε επίσης επιτραπεί η είσοδος λίγους μήνες πριν.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα