Ανεβαίνουν οι τιμές του πετρελαίου εν μέσω έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα

Κέρδη άνω του 1% σημειώνουν οι τιμές πετρελαίου την Τρίτη, καθώς πολεμικό πλοίο του Ιράν εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα χθες, εν μέσω τεταμένης κατάστασης στην κρίσιμη οδό για τις διεθνείς μεταφορές, όπου πλοία έχουν δεχθεί επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

Σε αυτό το κλίμα, το Brent παράδοσης Μαρτίου σημειώνει άνοδο 1,65% στα 78,30 δολάρια το βαρέλι. Παράλληλα, το αμερικανικό αργό τύπου WTI παράδοσης Φεβρουαρίου ενισχύεται κατά 1,41% στα 72,66 δολα΄ρια οτ βαρέλι.

Το Ιράν ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι έστειλε το αντιτορπιλικό Alborz, ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της χώρας, χωρίς να διευκρινίσουν λεπτομέρειες σχετικά με την αποστολή του πολεμικού πλοίου. Τα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι περιοδικά διεξάγονται επιχειρήσεις στην Ερυθρά Θάλασσα για τη διασφάλιση των ναυτιλιακών οδών.

Η κίνηση αυτή ήρθε μετά την καταστροφή τριών σκαφών των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών Χούθι από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, σκοτώνοντας 10 μαχητές, σύμφωνα με δημοσίευμα του Associated Press. Το Πολεμικό Ναυτικό ανταποκρίθηκε σε σήμα κινδύνου του πλοίου Maersk Hangzhou με σημαία Σιγκαπούρης, το οποίο είχε δεχθεί πυρά από τους Χούθι, ανέφεραν οι ΗΠΑ.

Σε δήλωση εκπροσώπου των ανταρτών την Κυριακή, οι Χούθι υποστήριξαν ότι τα σκάφη εκτελούσαν “επίσημα καθήκοντα για τη διασφάλιση των ναυτιλιακών οδών”, ανέφερε ειδησεογραφικό κανάλι που ανήκει στους αντάρτες.

Οποιαδήποτε κλιμάκωση των συγκρούσεων στην περιοχή αυτή θα αυξήσει την τιμή του Brent, δήλωσε στο CNBC ο Neil Beveridge, ανώτερος αναλυτής ενέργειας της Bernstein. Σημείωσε, ωστόσο, ότι δεν βλέπει ακόμη κάποιο σημαντικό αντίκτυπο. “Δεν έχουμε ξαναδεί ιρανικές ναυτικές επιδρομές. Και εφόσον πραγματικά δεν οδηγηθούμε σε κλιμάκωση, τότε δεν βλέπω πραγματικά κανέναν σημαντικό αντίκτυπο”, πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, με στόχο ισραηλινά πλοία και άλλα πλοία που κατευθύνονται προς ή από το Ισραήλ, σε αντίποινα για τον πόλεμο στη Γάζα, όπου μέχρι στιγμής έχουν σκοτωθεί σχεδόν 22.000 άνθρωποι.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες σταμάτησαν να διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα στις αρχές Δεκεμβρίου, επιλέγοντας να κινηθούν μέσω της νότιας Αφρικής – ένα μακρύτερο και ακριβότερο ταξίδι με τιμές θαλάσσιων μεταφορών που φτάνουν τα 10.000 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο.

Η γερμανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd ανέφερε την Παρασκευή ότι θα συνεχίσει να εκτρέπει τα πλοία της γύρω από τη διώρυγα του Σουέζ.

Ωστόσο, η έναρξη της επιχείρησης Prosperity Guardian, μιας πολυεθνικής ναυτικής δύναμης, από τις ΗΠΑ, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εταιρειών. Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk ανέφερε την Κυριακή ότι θα επαναλάβει τις επιχειρήσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα