Ανατροπές στον χάρτη των οnline σούπερ μάρκετ

Hand with credit card and a small shopping cart coming from laptop screen isolated in white

Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει τα τελευταία χρόνια η αγορά των online σούπερ μάρκετ στη χώρα μας ενώ νέα δεδομένα αναμένεται να δημιουργήσει το επόμενο διάστημα, η είσοδος του Σκλαβενίτη.

H πρόθεση της αλυσίδας να «μπει» στο ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε γνωστή τις προηγούμενες μέρες όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας caremarket.gr από την εταιρεία YODA Α.Ε. στην οποία προχώρησε η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης.

Αν και δεν είναι ακόμα γνωστό πότε ακριβώς οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση στα προϊόντα του Σκλαβενίτη μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, και συγκεκριμένα όταν εταιρεία εναρμονίσει τη λειτουργία της caremarket.gr με το μοντέλο εμπορικής λειτουργίας και φιλοσοφίας που εφαρμόζει η ίδια.

Όπως αναφέρει το insider.gr, με την κίνηση αυτή, ο Σκλαβενίτης, η μεγαλύτερη αλυσίδα του κλάδου, ο τζίρος της οποίας το 2018 ξεπέρασε τα 3,01 δισ. ευρώ θα αποκτήσει πλέον πρόσβαση στο κανάλι των online πωλήσεων, όπου ήδη δραστηριοποιούνται οι υπόλοιποι «ανταγωνιστές» του.

Άλλωστε ο άλλος μεγάλος «παίκτης» του κλάδου, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια στην παρουσία της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θεωρείται μάλιστα από τους πρωτοπόρους.

Στο e-shop της εταιρείας υπάρχουν ειδικές επιπλέον προσφορές, η δυνατότητα για σύνδεση με την κάρτα ΑΒ plus καθώς και παράδοση των αγορών στον χώρο που επιλέγει ο καταναλωτής.

Αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν επίσης οι αλυσίδες My Market, Κρητικός και Θανόπουλος.

Σημειώνεται ότι η Metro AEBE (My Market) «μπήκε» στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν το 2018 συνεργάστηκε με την welovesupermarket.gr η οποία είχε ήδη δραστηριότητα στον κλάδο από το 2013 ως αυτόνομο κατάστημα.

H αλυσίδα Μασούτης από την πλευρά της προσφέρει τη δυνατότητα για online αγορές μέσω της εφαρμογής ScanShop η οποία είναι διαθέσιμη στα κινητά τηλέφωνα των καταναλωτών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα στη συγκεκριμένη αγορά υπάρχουν και «παίκτες» οι οποίοι δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Το caremarket.gr μέχρι σήμερα, αποτελoύσε ένα online σούπερ μάρκετ, χωρίς την ύπαρξη φυσικού καταστήματος.

Μάλιστα στο παρελθόν είχε συνεργασία με τη «Μαρινόπουλος» αποτελώντας ουσιαστικά το e-shop της.

Σημαντική παρουσία στον κλάδο έχει και το e-Fresh.gr, επίσης αμιγώς online κατάστημα που εξυπηρετεί την Αττική και λειτουργεί από το 2016.

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, χαμηλά επίπεδα πωλήσεων

Οι καταναλωτές στη χώρα μας στρέφονται όλο και περισσότερο στις οn line αγορές και για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα σημείωσαν το 2018 σημαντική άνοδο της τάξης του 47,5%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αγγίζοντας τα 28,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Αν και το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι κάτω από το 1% της συνολικής αγοράς, οι ρυθμοί ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων δείχνουν ωστόσο τη δυναμική του συγκεκριμένου καναλιού και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την Convert Group μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2019 η συγκεκριμένη αγορά κινήθηκε με ρυθμό ανάπτυξης 40,6%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2018, σημείωσαν τα φρέσκα τρόφιμα με ποσοστό 47,5% ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (43,6%) και μετά τα αναψυκτικά (41,9%).

Τα προϊόντα βρεφικής και παιδικής φροντίδας σημείωσαν αύξηση 39,2%, τα καθαριστικά για το σπίτι 38,8% και τα συσκευασμένα τρόφιμα 31,5%.

Ενδεικτικά πάντως τα αντίστοιχα μερίδια των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι, στην Ιταλία 1%, στην Ισπανία 2%, στην Ολλανδία 3%, στην Αμερική 4%, στην Ιαπωνία 5%, στην Γαλλία 6%, στην Κίνα 7% και στην Αγγλία 8%.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα