Τα χρέη του ΟΑΣΘ απαρίθμησε κατά τη χθεσινή (Δευτέρα 17/7) συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, δίνοντας απάντηση σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που υπερασπίζονταν τον… υγιή ιδιωτικό τομέα.
«Συνολικά 119 εκατομμύρια ευρώ είναι οι οφειλές του ΟΑΣΘ, που όχι μόνο δεν έχει το αποθεματικό που έπρεπε και όριζε ο νόμος – που εσείς ψηφίσατε – αλλά χρωστάει και αυτά», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απευθυνόμενος σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δείχνοντας χαρακτηριστικά τον όγκο των εγγράφων με τα χρέη του ΟΑΣΘ.
Ο κατάλογος με τα χρέη (μέχρι τον Απρίλη του 2017) που ανέγνωσε ο Χρ. Σπίρτζης μιλάει από μόνος του:
Χρέη στο ΙΚΑ (υπόλοιπο ρύθμισης): €9.000.000
Ρύθμιση ΦΠΑ: €17.500.000
Μισθοδοσία: €3.000.000
Εισφορές ΙΚΑ, με αναστολή: €4.700.000
ΕΦΚΑ (Ιαν-Φεβ): €4.800.000
ΕΦΚΑ (Μαρ-Απρ): €2.500.000
Παρακρατούμενοι φόροι 2017: €711.000
ΦΠΑ Μαρτίου: €2.000.000
Προμηθευτές: €3.700.000
Συμβάσεις λεωφορείων: €4.900.000
Αποζημειώσεις Απολυμένων: €240.000
Ενοίκια: €3.484.000
Εισφορες Σωματείων: €4.200.000
Μερίσματα Μετόχων: €7.900.000
Εξοφληση δανείου Ηρακλη €2.900.000 («να μας το εξηγήσετε αυτό, τι αφορά;», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης]
Δάνειο από ΕτΕ: €9.500.000 κ.λπ., κ.λπ.
Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε μια ακόμη χαρακτηριστική σύγκριση, μεταξύ των ποσών που λαμβάνουν από το κράτος ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΑ, όπου παρ’όλη τη διαφορά πληθυσμού, λεωφορείων κ.λπ, «είναι σταθερά μπροστά ο ΟΑΣΘ. Σταθερά», όπως τόνισε, προσθέτοντας: «Πώς το καταφέρνει αυτό ο “υγιής ιδιωτικός τομέας” που επικαλείται και υπερασπίζεται η Νέα Δημοκρατία ή όποιος άλλος, ας μας το πει να το καταλάβουμε κι εμείς».
«Τι εννοείται ως ιδιωτικούς φορείς; Αυτούς που αναπαράγουν τον παλαιοκομματισμό στη Θεσσαλονίκη;», ήταν η καταληκτική, εύγλωττη, φράση του υπ. Μεταφορών.